• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99121208812
  • خبرنگار : 71129

تاکید سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل بر اعمال فشار بیشتر به خونتای میانمار

تاکید سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل بر اعمال فشار بیشتر به خونتای میانمار

سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل به جامعه جهانی تاکید کرد تا فشار خود را بر ارتش میانمار به منظور احیای دموکراسی در این کشور بیشتر کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل قویا بر تصمیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به منظور همکاری مجدد با جهان تاکید کرد و در نخستین روز ریاست آمریکا بر شورای امینت سازمان ملل که از روز دوشنبه اول مارس سال جاری میلادی آغاز شد به تعدادی دیگر از موارد بین‌المللی که باید به آنها رسیدگی شود، پرداخت و درباره کره شمالی گفت: این کشور همچنان تهدیدی جهانی برای صلح و امنیت جهانی است.

وی افزود: ایالات متحده یک هدف حیاتی برای تلاش به منظور جلوگیری از رسیدن کره شمالی به این هدف، دفاع در برابر تحریکات این کشور یا استفاده از زور و مهمتر از همه برای حفظ امنیت مردم آمریکا و متحدانش دارد. دولت بایدن در حال بررسی سیاست آمریکا در قبال کره شمالی است و به اعمال فشار بر این کشور به منظور خلع سلاح اتمی‌اش ادامه می‌دهد.

سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل درباره خاورمیانه نیز گفت که اوضاع بشری در یمن به شدت ناخوشایند است و ادامه داد، نشست شورای امنیت سازمان ملل در ۱۱ مارس درباره گرسنگی و قحطی در یمن و اتیوپی است.

وی درباره کودتای اول فوریه در میانمار و سرکوب نظامی کنونی معترضان در این کشور نیز صحبت و بر حمایت آمریکا از مردم میانمار تاکید کرد و گفت: ما در کنار آنها هستیم. ما باید فشار را زیاد کنیم.

شورای امنیت سازمان ملل چهارم فوریه از بازگشت دموکراسی به میانمار حمایت کرده و خواستار آزادی سریع بازداشتی‌ها از جمله آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار شد.

توماس گرینفیلد همچنین گفت، شورای امنیت قصد دارد تا گفتگوهایی را درباره میانمار در ماه جاری میلادی داشته باشد و ادامه داد: پر واضح است که جهان اوضاع در "برمه" را رصد می‌کند و واضح است که ما نمی‌توانیم یک جا بنشینیم و ببینیم مردم را می‌زنند و سرکوب می‌کنند و حقوق بشر آنها را نادیده می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha