• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99121208900
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی:

خدمات فرهنگی و اجتماعی در مناطق محروم و سکونت‌گاه‌های غیررسمی افزایش یابد

خدمات فرهنگی و اجتماعی در مناطق محروم و سکونت‌گاه‌های غیررسمی افزایش یابد

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با تأکید بر ارتقای خدمات فرهنگی و اجتماعی برای ساکنان مناطق محروم و سکونت‌گاه‌های غیررسمی، موفقیت در این زمینه را نیازمند همراهی و همدلی مردم و همکاری همه دستگاه‌ها دانست و گفت: نخبگان و گروه‌های مرجع و اساتید حوزه و دانشگاه نقش برجسته و تعیین‌کننده‌ای در این زمینه دارند.

بدر شکوهی در جلسه هیأت اندیشه‌ورز استان در دانشگاه تبریز، با اشاره به این‌که آذربایجان شرقی در مدیریت بیماری کرونا و ارائه خدمات حمایتی به افراد آسیب‌دیده، جایگاه برجسته‌ای در سطح کشور دارد، افزود: این مهم در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی مدافعان سلامت، همکاری دستگاه‌های دولتی و عمومی و مهم‌تر از همه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم به دست آمده است.

وی افزود: توزیع بیش از 750 هزار بسته بهداشتی و معیشتی به ارزش بیش از 180 میلیارد تومان در مناطق محروم و سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان در قالب کمک‌های مومنانه و حمایتی توسط دستگاه‌های مختلف، خیریه‌ها و دفاتر تسهیل‌گری، جلوه‌های درخشانی از همدلی و همبستگی مردم در مقاطع بحرانی را نمایان ساخت.

شکوهی اظهار کرد: با توجه به تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته، یکی از چالش‌هایی دوران پساکرونا، بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی برای اقشار آسیب‌دیده و همچنین تألمات روحی و روانی بازماندگان افراد فوت‌شده از این بیماری خواهد بود.

وی تاکید کرد: لازم است دستگاه‌های ذیربط و متولیان امر در استان تدابیر لازم را برای ارائه حمایت‌های مادی و معنوی بویژه ارائه خدمات مشاوره‌ای به افراد آسیب‌دیده در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی همچنین از رسانه‌های عمومی بویژه صداوسیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بسترسازی برای افزایش مشارکت‌های مردمی و ارتقای آموزش‌های همگانی در پیشگیری از بیماری کرونا قدردانی کرد و خواستار انعکاس بیشتر خدمات سازمان‌های مردم‌نهاد، موسسات خیریه و دفاتر تسهیل‌گری در این زمینه شد.

در ابتدای این جلسه نتایج یک تحقیق دانشگاهی درخصوص مبانی اعتقادی مدیریت دوران پساکرونا ارائه شد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha