• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99121208950
  • منبع : نمایندگی همدان

معاون استاندار مطرح کرد

طرح توسعه‌ بقعه شاهزاده حسین(ع) همدان در انتظار تأیید وزارت میراث فرهنگی

طرح توسعه‌ بقعه شاهزاده حسین(ع) همدان در انتظار تأیید وزارت میراث فرهنگی

ایسنا/همدان معاون عمرانی استاندار همدان گفت: طرح توسعه‌ بقعه شاهزاده حسین(ع) همدان توسط میراث فرهنگی تهیه و در کمیته مربوطه تصویب شد و برای تأیید نهایی به وزارت میراث فرهنگی کشور ارسال شده است.

فرهاد فرزانه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این طرح حدود یک هکتار و بسیار نفیس است، اظهار کرد: تا تهیه و تأیید طرح هر اقدامی در جوار این بقعه باید با هماهنگی میراث فرهنگی صورت بگیرد، از طرفی هیئت امنای شاهزاده حسین(ع) نیازهای اولیه‌ای دارند و  اقداماتی را از سال‌های قبل آغاز کرده‌اند.

وی تأکید کرد: هیئت امنای شاهزاده حسین(ع) باید با هماهنگی طرح‌های فرادستِ تهیه شده و با نظر میراث فرهنگی کارهای خود را پیگیری کند تا هم نیازهای موقت خود و فعلی‌شان برطرف شود و هم باعث نشوند هزینه‌ای از جیب مردم صرف و دوباره‌کاری شود.‌

فرزانه با بیان اینکه هیئت امناء با نیت خیر و در حد توانایی خود کارهایی را انجام می‌دهد، تصریح کرد: از هئیت امنای شاهزاده حسین(ع) در تهیه طرح نظرخواهی شده است و امیدواریم پس از تصویب نهایی اتفاقات خوبی در این مکان بیفتد.

وی توضیح داد: طرح به گونه‌ای طراحی شده که بتواند از محل خود کسب اعتبار کند و طبیعی است که شاهزاده حسین(ع) در این مسیر نیازهای اولیه‌ای تا اجرای طرح دارد و هیئت امناء باید با هماهنگی میراث فرهنگی و در راستای طرح مورد نظر نیازهای اولیه خود را برآورده کنند.

معاون عمرانی استاندار همدان اضافه کرد: با عِلم بر اینکه نیت مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در خدمات‌رسانی به مردم است، از این مجموعه تقاضامندیم با میراث فرهنگی هماهنگ باشند که مشکلی برای این بنای تاریخی پیش نیاید.

وی شرح داد: فاز اول طرح شامل زمین‌هایی است که در تملک شاهزاده حسین(ع) است و روند اجرایی سریعی دارند و آنچه باعث می‌شود روند طرح طولانی شود در فازهای بعدی قرار دارد، به عبارتی روند اجرایی تا فاز پنج سریع و با هزینه کم قابلیت اجرا دارد. ‌

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha