• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99121209037
  • خبرنگار : 50294

انتخابی برای استقلال صنفی خانه‌ مطبوعات

انتخابی برای استقلال صنفی خانه‌ مطبوعات

ایسنا/کردستان رییس کمیته حقوقی خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور گفت: انتخابات خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با اعلام نامزدی بیش از ۵۰ نفر از اعضای هیئت مدیره خانه‌های مطبوعات و رسانه های استان های کشور از چندی پیس شروع شد و انتخابات آن نیز در ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ با حضور اعضای مجمع و به شیوه الکترونیکی برگزار می‌شود.

فردین کمانگر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در این دوره از انتخابات خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور، نامزدها در قالب لیست‌هایی اعلام موجودیت کردند که نشان از اهمیت و نقش جایگاه خانه‌ مطبوعات و دغدغه اصحاب رسانه به پیگیری مشکلات صنفی شان دارد. آنان امید دارند با انتخاب اعضایی کارا هیات مدیره جدید شکل گیرد و در مدت سه سال ماموریت خود،  نقشی ارزنده در تامین خواسته هایشان، ایفا کنند.

وی عنوان کرد: با این حساب، دقت و حساسیت در انتخاب‌ها می‌تواند در تقویت جایگاه خانه‌های مطبوعات و رسانه ها در کشور تاثیر گذار باشد.

کمانگر ادامه داد: همان طور که اشاره شد در این دوره حساسیت‌های خاصی در میان اعضا، برای انتخاب هیات مدیره جدید وجود دارد اما آن چه ضرورت دارد و باید به آن توجه شود نقش صنفی تشکل حوزه رسانه است که لازم است برای استقلال صنفی خانه‌ تلاش کرد زیرا خانه مطبوعات و رسانه های کشور به عنوان تشکیلاتی فرهنگی، صنفی، غیر دولتی و غیر انتفاعی از دست‌اندرکاران مطبوعات و اصحاب رسانه عضو  خود تشکیل می شود  تا به موجب اساسنامه و اهداف قید شده در آن به ارتقای کمی و کیفی مطبوعات محلی که متضمن تقویت نقش مطبوعات کشور و ارتقای کار حرفه ای در خبر و اطلاع ­رسانی است، کمک کند.

وی افزود: این تشکل صنفی، در چند دوره فعالیت خود سعی کرده است به عنوان چتری، حمایتش را بر فعالان مطبوعاتی و رسانه‌ای در کشور داشته باشد اما به دلیل وجود برخی مشکلات ساختاری، و اساسنامه‌ای و گاه اختلاف نظرها نتوانسته است آن چنان که باید رسالت اصلی خود  را ایفا کند.

کمانگر بیان کرد: از آن چه به عنوان وظایف خانه مطبوعات یاد شده است می‌توان به  کمک به تامین حقوق و گسترش آزادی­ های قانونی و مسئولانه رسانه‌های استان با رویکرد صنفی– کمک به اقتصاد رسانه‌های استان از طریق آموزش و ترویج شیوه‌های روزآمد مدیریت رسانه– استعدادیابی و حمایت از آموزش و اشتغال نیروهای مستعد در حوزه روزنامه­ نگاری حرفه­‌ای– بسط و تقویت ارتباط مطبوعات استان با دستگاه ­های اجرایی، موسسات و نهادهای دولتی و عمومی و سایر صنوف و  تشکل­ های قانونی– تدوین بانک ­های اطلاعاتی روزنامه­ نگاران، برگزاری جشنواره‏ ها، نمایشگاه ­ها و بزرگداشت مناسبت­ های مطبوعاتی در استان– همکاری با مراکز عرضه و فروش نشریات محلی به منظور تقویت سامانه توزیع مطبوعات در استان– دفاع از حقوق حرفه ­ای اعضا و داوری در اختلافات داخلی روزنامه ­نگاران استان– حل مشکلات صنفی اعضا و فراهم آوردن تسهیلات رفاهی برای آنان و ... نام برد.

وی در پایان یادآور شد: با این‌وجود انتظار می‌رود در انتخابات پیش روی، سعی شود برای استقلال صنفی مطبوعات تلاش و از انتخابات سلیقه‌ای پرهیز و براساس شایسته‌سالاری و برای تحقق اخلاق حرفه‌ای و رفع مشکلات و موانع پیش روی مطبوعات و رسانه‌های کشور  گامی محکم برداشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha