• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99121209057
  • منبع : نمایندگی زنجان

نصب نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس خورشیدی بر بام مددجویان زنجانی

نصب نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس خورشیدی بر بام مددجویان زنجانی
عکس تزئینی است

ایسنا/زنجان معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: پنل‌های خورشیدی تولید کننده برق در راستای ایجاد درآمد پایدار برای تعدادی از مددجویان نصب می‌شود.

داود قاسملو ظهر امروز (۱۲ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تهیه، تصویب و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی، عمرانی، تجاری و خدماتی با اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال از مهمترین فعالیت‌های این اداره در دو سال اخیر بوده است.

وی یادآور شد: در روزهای اخیر با برگزاری جلساتی، ایجاد نیروگاه‌های کوچک مقیاس خورشیدی در بقاع متبرکه و موقوفات استان زنجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در صورت تصویب و اجرای این طرح، برق از طریق سلول‌های خورشیدی که در محل‌‎های مناسب نصب می‌شود، تولید و به مصرف خواهد رسید. این طرح می‌تواند به تأمین درآمد پایدار در موقوفات و بقاع متبرکه و تأمین برخی هزینه‌های اماکن متبرکه بیانجامد.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از مشارکت اوقاف در طرح ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: با نصب و بهره‌برداری از پنل‌های خورشیدی با فروش برق تولیدی این پنل‌ها به دولت می‌توان درآمدی برای این افراد ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در مرحله اول این طرح برای پنج خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در زنجان با اعطای کمک‌های بلاعوض و وام کم بهره پنل‌های خورشیدی تولیدکننده برق نصب خواهد شد و این پنل‌ها برق را با استفاده از نور و انرژی خورشیدی تولید و ذخیره خواهند کرد. در مرحله بعدی شرکت برق طبق قرارداد منعقده هرساله این برق را به قیمت مناسب از از این خانوارها خریداری و پول آن را نیز به این افراد پرداخت خواهد کرد.

این مسئول تصریح کرد: به این طریق هم درآمد مناسب و پایداری برای این خانواده‌ها ایجاد و هم از میزان وابستگی این اقشار به کمک‌ها و مساعدت‌های نهادهای حمایتی کاسته می‌شود و این اقدام گامی مهم در ایجاد و توسعه انرژی‌های پاک و جلوگیری از آلودگی هوا که جزو نیازهای ضروری جامعه است، محسوب می‌شود.

قاسملو عنوان کرد: هزینه لازم برای ایجاد یک واحد نیروگاه برق کوچک مقیاس برق خورشیدی، حدود ۸۰۰ میلیون ریال و درآمد این پنل‌های خورشیدی از محل فروش برق، ماهانه به طور متوسط حدود ۱۵ میلیون ریال خواهد بود.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، افزود: یکی دیگر از پروژه‌های این اداره در راستای ارتقای بهره‌وری موقوفات، به موقوفه ۴۰۰ هکتاری در روستای ته‌دره شهرستان طارم مربوط است که برنامه درختکاری زیتون در آن اجرا خواهد شد و در آینده پرورش ماهی و دام هم به این مجموعه اضافه می‌شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha