• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99121209078
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۲ اسفند ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۲ اسفند ایسنا

اعتراض نماینده بافق و مهریز به رییس مجلس/ هشدار نسبت به بسته شدن پنجره های فرصت برای آمریکا/ اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره چارچوب مذاکره به ایران/ سازوکار مجلس برای فروش اقساطی خودرو به جانبازان و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

آقای قالیباف، مجلس پادگان نظامی نیست

به گزارش ایسنا، اعتراض نماینده بافق و مهریز در مجلس به رییس مجلس در جریان جلسه علنی نوبت صبح امروز در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.  

در جریان بررسی تبصره ای از لایحه بودجه در جلسه علنی مجلس، محمدرضا صباغیان که به عنوان مخالف پیشنهادی قصد صحبت داشت در ابتدا خواستار بیان تذکری شد اما محمدباقر قالیباف رییس مجلس به او گفت که این موضوع تبدیل به رویه‌ای شده است که نمایندگان در ابتدای صحبت‌های خود یک تذکر را بیان می‌کنند و از صباغیان خواست که توضیحاتش را در بیان مخالف پیشنهاد بیان کند.

در واکنش، صباغیان خطاب به قالیباف اظهار کرد: آقای قالیباف بگذارید حرفم را بزنم یک رویه‌ای ایجاد کرده‌ایم که پیشنهاد دهنده باید در جایگاه هیات رییسه حاضر شده و نامش را بنویسد و به شما بگوید تا اجازه طرح پیشنهاد را بدهید. این ذلت و خواری نمایندگان است که باید به شما التماس کنند.  آقای قالیباف، مجلس پادگان نظامی نیست.

انتقاد ۲ نماینده از اعتراض صباغیان به عملکرد قالیباف و هیئت رییسه مجلس

در ادامه دو تن از نمایندگان مجلس هم از اظهارات نماینده مهریز علیه رئیس و هیئت رئیسه مجلس انتقاد کرده و تاکید کردند که مجلس چشم و گوش مردم بوده و در مجلس فعلی آزادترین اظهارات انجام می شود.

هشدار نسبت به بسته شدن پنجره های فرصت برای آمریکا

هشدار سخنگوی دولت  درباره فرصت روبه پایان برای آمریکا هم از اخبار پربازدید بود.

علی ربیعی در نشست خبری با تأکید بر اینکه که سیاست فشار حداکثری امروز شکست خورده و برای آمریکا راهی جز بازگشت به برجام نمانده است، اعلام کرد : اقدام خلاف انتظار ایران پنجره های فرصت را به سرعت می بندد.

درباره شکل و چارچوب مذاکرات با ایران سرسخت نیستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم در کنفرانس خبری روزانه اش مواضع این کشور را درباره مذاکرات احتمالی با ایران بیان کرد.

ند پرایس درباره مذاکرات احتمالی با ایران گفت: ما درباره شکل و چارچوب این مذاکرات سرسخت نیستیم. بر این عقیده ایم که دیپلماسی مهم ترین ابزار اطمینان یافتن از این است که به طور دائمی و به گونه ای که قابل راستی آزمایی باشد، از دست یابی ایران به یک سلاح هسته ای ممانعت شده است.  

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

تاکید گزینه معاونت خزانه داری آمریکا بر ادامه رویکرد خصمانه واشنگتن علیه ایران

روسیه فعالانه تلاش می‌کند وضع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران بهبود یابد

تاکید اتریش بر حمایت از برجام و توافق اخیر ایران و آژانس

***

سازوکار مجلس برای فروش اقساطی خودرو به جانبازان

خبر بعدی، ‌ تکلیف نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت صنعت، معدن و تجارت بود مبنی براینکه از طریق شرکت‌های خودروسازی و ایران خودرو و سایپا نسبت به فروش اقساطی خودرو به جانبازان اقدام کند.

مجلس صاحبان مشاغل پزشکی را مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی کرد

در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش هزینه‌ای، همچنین نمایندگان در مصوبه ای کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا سازمان نظام پزشکی ایران صادر می‌شود و کلیه اشخاص شاغل در کسب و کارهای حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده، در چارچوب آئین نامه تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶.۱۲.۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلفند از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس و بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش  هزینه ای توسط نمایندگان را هم می توانید اینجا بخوانید.

«کولبری» و «سوخت بری» در شأن مردم و کشور نیست

اظهارت رئیس جمهور درباره  «کولبری» و «سوخت بری» هم از اخبار پربازدید بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به اینکه تجارت مرزی با هدف ارتقای زندگی و معیشت مرزنشینان و در عین حال کمک به حوزه مبادلات تجاری با همسایگان شکل گرفت، تأکید کرد: پدیده هایی نظیر کولبری و سوخت بری، آسیب های جدی اقتصادی و اجتماعی دارد و به هیچ وجه در شان و منزلت مردم و کشور نیست و باید همه تلاش کنند این وضعیت ناهنجار سریعا سامان یابد.

کاندیداهای ۱۴۰۰؛ دو قطعی و یک لشگر احتمالی!

گزارش ایسنا با عنوان "کاندیداهای ۱۴۰۰؛ دو قطعی و یک لشگر احتمالی! " پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

در بخشی از این گزارش آمده است: کمتر از چهار ماه تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باقی مانده، اما تاکنون تنها دو نفر به صورت قطعی آمادگی خود را برای نامزدی در این انتخابات اعلام کرده‌اند. انتخاباتی که در حالی که کمتر از چهار ماه به آن باقی مانده بر خلاف ادوار گذشته، فضای سردی بر آن حکمفرماست و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی هم تحت تاثیر این فضا، هنوز یخ احساس خدمتشان آب نشده است.

دیگر اخبار مرتبط با انتخابات ۱۴۰۰ را در لینک های زیر بخوانید.

نظر مثبت تر کارگزاران نسبت به حمایت از ظریف

اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی برگزار شد

مردم برای انتخابات ۱۴۰۰ از گفتار درمانی نامزدها عبور کرده‌اند

***

تصویب لوایح پالرمو و سی اف تی مستقل از موضوع FATF مورد وفاق قوای سه گانه بوده است

رئیس امور توافق های بین المللی معاونت حقوقی ریاست جمهوری در یادداشتی ابراز عقیده کرده است که متاسفانه در دوسال اخیر رسانه ها به غلط اینطور وانمود کردند که مجلس و متعاقبا مجمع تشخیص مصلحت نظام در  حال تصمیم گیری در خصوص موضوع پذیرش ساز وکارهای FATF  توسط جمهوری اسلامی ایران هستند درحالی که الحاق ایران به دو کنواسیون پالرمو (مقابله با جرائم سازمان یافته) و کنواسیون CFT (مقابله با تامین مالی تروریسم) به عنوان مقوله ای مستقل از FATF  دارای اصالت است.

اظهارات زهرا فریور در این باره هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

اهداف دولت بایدن از انتشار گزارش قتل" جمال خاشقجی "

تحلیل یک دیپلمات پیشین کشورمان درباره اهداف دولت بایدن از انتشار گزارش قتل" جمال خاشقجی " هم از پرمخاطب ها بود.

مجتبی امانی اظهار کرد:با توجه به نوع رفتارهای ضدحقوق بشری  سعودی از جمله در ارتباط با موضوع قتل خاشقجی ، محافل حقوق بشری در داخل و خارج از آمریکا انتقادهای زیادی را به نوع تعامل دولت واشنگتن با عربستان وارد می دانستند و نوع رفتار آمریکا را در مقابل رفتارهای ضد حقوق بشری این رژیم تقبیح می کردند .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha