• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 99121209131
  • خبرنگار : 71567

معاون فرهنگی وزارت بهداشت:

دانشگاه ها بر اساس عملکرد فعالیتهای قرآنی رتبه بندی می شوند

دانشگاه ها بر اساس عملکرد فعالیتهای قرآنی رتبه بندی می شوند

معاون فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه باید شخصیت‌های خوب علمی و قرآنی را به دانشجویان بشناسانیم، گفت: برای اولین بار رتبه‌بندی مشترکی میان سه معاونت فرهنگی و دانشجویی، پژوهشی و آموزشی در حال رقم خوردن است که مباحث قرآنی در رتبه بندی دانشگاه ها لحاظ می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری در جلسه مشترک "گروه قرآن و عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که موفقیتی که در حوزه قرآن وجود دارد حاصل فکرها و قلب‌هایی است که با قرآن عجین شده است، اظهار کرد: این همایش به دلیل برگزاری به شکل مجازی، بیش از سال‌های قبل مخاطب داشت و در شرایط کرونایی بسیار تاثیر گذار بود. برگزاری این همایش شروع خوبی در بحبوحه این بیماری بود و امیدوارم بتوانیم از مقالات و مباحث علمی که در این همایش مطرح شد در دو مجله "قرآن و طب" و "سبک زندگی اسلامی و سلامت" استفاده کنیم.

لاری تاکید کرد: همراهی و همکاری مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با گروه قرآن و عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران فرصت خوبی است که ما بتوانیم الگو سازی لازم در این حوزه را ایجاد کنیم. من به این موضوع همیشه می‌اندیشم که در این مدت ۴۰ سال برای ‌جوانان کشور الگوسازی لازم انجام نشده است و اکنون فرصتی است تا شخصیت‌های خوب علمی و قرآنی را به دانشجویان بشناسانیم .

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت شناساندن مفاخر بزرگ ایران اسلامی به جوانان کشور را یکی از وظایف مسؤولان در کشور دانست و اظهار کرد: جوانان ما باید این چهره‌های تاثیر گذار را بشناسند و بر خود ببالند که با عجین بودن با قرآن می‌توانند به درجات بالای علمی دست پیدا کنند.

به گزارش مفدا، وی در ادامه به خواسته مطرح شده از سوی یکی از اعضای گروه قرآن و عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در خصوص رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی در میزان پرداختن به موضوعات قرآنی اشاره کرد و گفت: در خصوص رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی در میزان برنامه، وقت و توجهی که به قرآن دارند، این بشارت را می‌دهیم که برای اولین بار رتبه‌بندی جدیدی در این مراکز در حال رقم خوردن است که هر سه مبحث فرهنگی و دانشجویی، آموزشی و پژوهشی در آن دیده خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha