• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99121209171

شهردار مرودشت تاکید کرد:

طراحی میدان ملل با کمک صاحب‌نظران

طراحی میدان ملل با کمک صاحب‌نظران
میدان ملل شهر مرودشت

ایسنا/فارس شهردار مرودشت با اشاره به آغاز فرآیند طراحی میدان ملل(مسیر ورودی تخت‌جمشید) اعلام کرد که با تکمیل اطلاعات زمینه‌ای، فراخوانی برای استفاده از معماران مطرح برای ایده‌پردازی و طراحی میدان ملل، منتشر خواهیم کرد.

سید مهدی مکی، در جلسه با مدیر و کارشناسان پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید با اشاره به اینکه میدان ملل شهر مرودشت نقشی حیاتی و اثرگذار بر محدوده باستانی تخت جمشید دارد، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های شهرداری مرودشت، طراحی و ساخت المان‌های شهری در دستور کار قرار دارد و برخی از آنها را نیز اجرا کرده‌ایم و قصد داریم با همکاری سایر دستگاه‌ها و فراهم کردن بستر تامین و جذب اعتبارات ملی و استانی، بخشی دیگر را نیز اجرایی کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از میراث فرهنگی شهرستان مرودشت، مکی با بیان اینکه ورودی محور اختصاصی مجموعه جهانی تخت جمشید باید شاخص و معرف تمدن و فرهنگ ایران باشد، گفت: کارشناسان ما در حال تهیه اسناد و تصاویر لازم و انجام هماهنگی برای تامین اعتبارات و دستیابی به قوانین و ضوابط مداخله در این محوطه جهانی هستند که با تکمیل این اطلاعات زمینه‌ای و با انتشار فراخوانی از نظرات معماران مطرح و شایسته برای ایده پردازی و طراحی میدان ملل، بهره مند خواهیم شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید نیز با اعلام حمایت از اقدامات شهرداری مرودشت در این زمینه، گفت: مداخله در عرصه و حریم این میراث جهانی همواره با قوانین، ضوابط و محدودیت هایی همراه بوده و که با هدف حفاظت از حریم و منظر تخت‌جمشید تعریف شده است، لذا به طراحی مناسبی در میدان ملل نیازمند هستیم. در همین باره جمع آوری اطلاعات و شناخت بیشتر موقعیت مکانی بیش از هر چیز اهمیت می‌یابد که در روند اجرایی این پروژه موثر خواهد بود و انتظارست که در فرآیند مذکور به همه جنبه های تاثیرگذار توجه شود.

حمید فدایی با تاکید بر اینکه طراحی عرصه‌های پیرامونی تخت‌جمشید نظیر میدان ملل، باید در هماهنگی با این میراث جهانی و بستر فرهنگی طبیعی آن باشد، افزود: برگزاری مسابقه از طریق یک فراخوان محدود می تواند بسیاری از اهداف پروژه را پوشش دهد و با توجه به مصمم بودن مجموعه‌های شهرداری و میراث جهانی به زیباسازی و بهسازی این محدوده کمک می‌کند؛ لازم است که با نگاهی توسعه‌ای در فرآیند مذکور نقش ایفا کنیم؛ زیرا خروجی این اقدامات جدای از دستیابی به یک اثر شاخص، به عنوان نماد فرهنگ و تمدن شهروندان این مرز و بوم مطرح خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت هم گفت: المان‌ها، عناصری است که در هر شهر به‌عنوان یک نماد، معرف ویژگی‌های ملی و محلی محسوب خواهد شد، بنابراین طراحی میدان ملل به حتم می‌تواند معرف هویت شهر و شهروندان مرودشت و استان فارس باشد و به جلب نظر گردشگران منجر شود.

بهمن مردانی، ساماندهی محور ورودی مجموعه جهانی تخت جمشید را از اهداف مهم و اثرگذار در حوزه فرهنگ و ارتقاء کیفیت صنعت گردشگری این شهرستان برشمرد و گفت: در حال حاضر وضعیت میدان ملل زیبنده جایگاه فرهنگ و تمدن ما نیست و فرآیند طراحی آن می‌تواند در مقیاس ملی مورد توجه قرار گیرد که البته در اینجا، توجه به مؤلفه‌های گوناگون و اطلاعات زمینه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha