• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99121209227
  • خبرنگار : 71062

کتاب «سید سقا» رونمایی شد

کتاب «سید سقا» رونمایی شد

کتاب «سیدسقا» خاطرات سیدفضل‌الله محمدی نوشته حسین شیخانی رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که در محل کتابقروشی «به نشر» برگزار شد، میثم رشیدی مهرآبادی مجری مراسم توضیحاتی درباره کتاب سید سقا بیان کرد.

در ادامه، حسین شیخانی نویسنده کتاب، گفت: این کتاب سفارش هیچ ارگان یا نهادی نیست؛در عین حال، مجموعه‌هایی که سیدفضل‌الله محمدی در برنامه‌های مختلف آنها شرکت می‌کرد،برای ضبط خاطرات ایشان همتی نکردند.

وی اظهار کرد: سید را در برنامه‌های مختلفی دیده بودم هر چند شناخت نزدیکی نسبت به ایشان نداشتم تا اینکه سال 1395  ایشان را در قطعه 50 بهشت زهرا (س) تهران دیدم و شماره تلفنش را گرفتم. یک سال طول کشید نوشتن خاطراتش را آغاز کنم و البته به خاطر این یک سال تأخیر ناراحتم چون فکر می‌کنم یک سری خاطرات سید در آن یک سال از بین رفت و یا کمرنگ شد.

شیخانی گفت:فکر نمی‌کردم خاطرات سید آنقدر جذاب باشد و ممکن است خاطراتش حالت عمومی‌تر داشته باشد اما این طور نبود. سه شخصیت بزرگ در زندگی سید نقش پررنگی داشتند . شهید نقی کریمی که همچنان مفقودالاثر است،شیخ احمد کافی خراسانی و مرحوم سیدعلی اکبر ابوترابی.به ویژه از شهید نقی کریمی بسیار یاد می‌کرد و در هر یادکردنی اشک می‌ریخت.

در ادامه این مراسم، محمد محمدی فرزند سیدفضل‌الله محمدی گفت:همه زندگی پدرم خاطره بود. زمانی که رزمندگان می‌خواستند از محل به جبهه اعزام شوند همه آنها را به منزل‌مان دعوت می‌کرد. می‌گفت شب اینجا بمانید و فردا دسته جمعی به جبهه بروید. علاقه خاصی هم به یادواره‌های شهدا داشت. در عین حال امکان نداشت کسی در خانه ما را بزند و دست خالی برگردد.

در بخش دیگر مراسم،دختر سیدفضل‌الله محمدی گفت: کتاب سید سقا خوبی‌ها را نشر داده است و بسیار ارزشمند است. خوب زیستن هنر مردان خداست. پدرم خوب زیستن را به ما یاد داد. روش زندگی مردان بزرگ برای دیگران می‌تواند الگو باشد به شرطی که بتوانند آن شخصیت را بشناسند  و خوب بشناسانند.

وی ادامه داد:پدرم به ما آموخت که خوب بودن کار سختی نیست. کافی است به دیگران محبت کنید و به آنها امیدواری بدهید. یکی دیگر از خصوصیات پدرم علاقه به فرهنگیان بود. همیشه می‌گفت ما مدیون فرهنگیان هستیم.

همسر شهید نقی کریمی هم در این مراسم خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق رسانه‌ها و یا نوشتن کتاب شد و گفت: همه ما مدیون شهیدان هستیم.

در پایان مراسم با حضور نویسنده و خانواده مرحوم سیدفضل‌الله محمدی کتاب سید سقا رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha