• چهارشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99121309600
  • خبرنگار : 50167

رئیس پلیس فتای استان زنجان خبر داد

دستگیری عامل اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در زنجان

دستگیری عامل اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: فضای مجازی بالاخص شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای نگه‌داری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد غریبه نیست.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با شناسایی و دستگیری عامل اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شاکیه، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافل‌گیرانه دستگیر و ابزارهای دخیل در ارتکاب جرم توقیف و به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مسئول در رابطه با نحوه فریب فرد شاکی، تصریح کرد: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر بزه‌ارتکابی می‌شد ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود، اظهار کرد که از طریق شبکه تلگرام با شاکی پرونده آشنا شده و پس از جلب اعتماد وی به بهانه آشنایی و ازدواج، اقدام به دریافت تصاویر خصوصی کرده و با تهدید به انتشار این تصاویر، قصد اخاذی و برقراری ارتباطات نامتعارف را داشت که توسط پلیس فتای استان زنجان دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان ضمن توصیه به شهروندان در خصوص نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، هشدار داد و یادآور شد: فضای مجازی محل مناسبی برای نگه‌داری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد ناشناس نیست و امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از این اطلاعات شخصی وجود دارد.

آدینه‌لو خاطرنشان کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و از اشتراک‌گذاری و ارسال هر گونه اطلاعات خصوصی در فضای مجازی خودداری و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha