• چهارشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99121309739
  • خبرنگار : 71443

گزارش فیری بیکن از تلاش جمهوری خواهان برای ممانعت از رفع تحریم‌های ایران

گزارش فیری بیکن از تلاش جمهوری خواهان برای ممانعت از رفع تحریم‌های ایران

پایگاه خبری فیری بیکن به نقل از سران سیاست خارجی حزب جمهوری خواه آمریکا گزارش داد که اعضای این حزب در تلاشند با یک سری اقدامات مانع از بازگشت واشنگتن به برجام و رفع تحریم های ایران شوند.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری –تحلیلی واشنگتن فیری بیکن پس از گفت وگو با چند نفر از سران سیاست خارجی حزب جمهوری خواه آمریکا گزارش داد: اعضای جمهوری خواه کنگره در حال کار روی یک سری اقدامات هستند تا از بازگشت دولت جو بایدن به توافق هسته ای 2015 با ایران جلوگیری کنند. این تلاش ها شامل فشار برای ممانعت از رفع تحریم‌های ایران تا زمانی می شود که برنامه هسته‌ای ایران به طور کامل برچیده نشده است.

فیری بیکن ادامه داد: باتوجه به کنترل دموکرات ها بر کنگره و توانایی دولت بایدن برای تعیین سیاست خارجی واشنگتن طی چهار سال آینده، جمهوری خواهان ممکن است با مانع جدی مواجه شوند اما مخالفت هر دو حزب با رفع کامل تحریم های ایران می تواند دولت را مجبور به بازنگری در رویکرد دیپلماتیک خود (درقبال ایران) کند.

این گزارش می‌افزاید: به همین منظور، کمیته تحقیقاتی جمهوری خواهان روز سه شنبه از ''دقیق ترین'' طرح خود برای مقابله با امتیاز دادن دولت بایدن به تهران و کنار گذاشتن کارزار "فشار حداکثری" ترامپ علیه ایران، رونمایی کرد.

حزب جمهوری‌خواه در این طرح که فری‌بیکن به نسخه ای از آن دسترسی پیدا کرده، وعده داده است که با هرگونه کاهش تحریم های ایران تا زمانی که این کشور برنامه هسته‌ای و موشکی خود را متوقف، تمام زندانیان آمریکایی را آزاد نکرده و دست از حمایت از به گفته آنها تروریسم برنداشته است، مقابله کند.

به گفته منابع نزدیک به کمیته مطالعاتی حزب جمهوری‌خواه، این طرح یکی از جامع‌ترین موضع‌گیری های سیاسی است که این حزب در تاریخ ۴۷ ساله خود اتخاذ کرده است.

بنابر این گزارش، این استراتژی تنها بخشی از تلاش های گسترده تر سران سیاست خارجی حزب جمهوری خواه برای مانع تراشی بر سر راه دولت بایدن است که قصد دارد به گفت وگوهای مستقیم با ایران بازگردد.

جمهوری خواهان همچنین قصد دارند جلسات استماع علنی درباره دیپلماسی دولت بایدن برگزار کنند و رابرت مالی، نماینده ایالات متحده در امور ایران و دیگر مقامات وزارت امورخارجه را تحت فشار قرار دهند تا آنها را در جریان هرگونه توافق جدید با تهران قرار دهند. به عنوان مثال، پس از آنکه مالی ماه گذشته در سکوت با چین درباره پیوستن مجدد به توافق مذاکره کرد، قانونگذاران حزب جمهوری خواه به سرعت وزارت امورخارجه را تحت فشار قرار دادند تا بازخوانی کامل گفت وگوهای رابرت مالی را به آنها ارائه دهد.

قانون‌گذاران جمهوری خواه در حوزه سیاست خارجی به پایگاه خبری فیری بیکن گفتند که چند سال آینده را به تلاش برای جلوگیری از هر گونه اقدام دولت بایدن برای امتیاز دادن به ایران صرف می‌کنند و به علاوه طرح‌هایی را برای ممانعت از لغو تحریم‌های وضع شده علیه تهران به کنگره ارائه خواهند داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha