• چهارشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99121309851
  • خبرنگار : 30054

بهترین روش مصرف پلی اکریل آمید

بهترین روش مصرف پلی اکریل آمید

دانستن اینکه فلوکولانت چیست ابتدا باید بدانید فلوکولانت یا پلی اکریل آمید یا پلی الکترولیت هر سه یک محصول هستند که با نامهای مختلف شناخته می شوند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام رایمون گستر آریا، در ابتدا بدانید که فلوکولانت یا پلی اکریل آمید یا پلی الکترولیت هر سه نام یک محصول می باشند. و حال می پردازیم به اینکه پلی اکریل آمید چیست؟

پلی اکریل آمید چیست؟

فارغ از مباحث پیچیده علم شیمی و بدون ورود به ساختار مولکولی و معرفی انواع پلی اکریل آمید به زبان ساده می توان گفت که پلی اکریل آمید یک کمک منعقد کننده شیمیایی است که اصلی ترین کاربرد آن در فرآیند جداسازی ذرات جامد از مایع می باشد و موجب تسریع و تسهیل فرآیند ته نشینی ذرات جامد معلق در مایع میشود.

با توجه به نوسانات ارز و افزایش بی رویه قیمت کالاهای وارداتی، قیمت پلی اکریل آمید نیز متاثر از این روند بسیار افزایش داشته و این نکته باعث تحمیل هزینه های زیادی به قیمت تمام شده محصولات کارخانجات استفاده کننده از پلی اکریل آمید شده است.

از طرفی با توجه به کمبود آب در سطح کشور و همچنین معضلات زیست محیطی که پساب ها بوجود آورده‌اند، نمی توان استفاده از تیکنرها و کلاریفایر ها و متعاقبا پلی اکریل آمید ها را نادیده گرفت. بر همین اساس استفاده بهینه و درست از پلی اکریل آمید و همچنین انتخاب پلی اکریل آمید سازگار با پساب اهمیت روز افزونی پیدا کرده است.

انتخاب بهترین پلی اکریل آمید:

اولین نکته ای که یک مصرف کننده پلی اکریل آمید باید به آن اهمیت دهد این است که سعی نماید با تست پلی اکریل آمید های مختلف موجود در بازار، بهترین نوع آن را انتخاب نماید.

پلی اکریل آمیدها با مشخصه هایی از جمله وزن مولکولی و شارژ آنیونی از یکدیگر متفاوتند، اما بهترین نوع پلی اکریل آمید برای هر مصرف کننده تعریفی غیر از ساختار مولکولی آن پلی اکریل آمید دارد.

بهترین پلی اکریل آمید برای یک مصرف کننده، پلی اکریل آمیدی است که با توجه به پارامتر قیمت پلی اکریل آمید، کمترین مصرف و شفاف‌ترین خروجی را داشته باشد. اما متاسفانه هستند مصرف کنندگانی که سال هاست به یک برند خاص تکیه کرده اند و حاضر به تست نمونه های جدید موجود در بازار نیستند.

مصرف کنندگان عزیز توجه داشته باشند شرکت هایی که به صورت تخصصی به واردات چندین نوع پلی اکریل آمید مشغول هستند و با به کارگیری افراد متخصص و تجهیز آزمایشگاه های پساب سعی در ارائه سازگارترین پلی اکریل آمید با پساب شما را دارند، با افرادی که به صورت بازاری تنها به واردات یک نوع شناخته شده از پلی اکریل آمید مشغول هستند تفاوت دارند و قطعا نتیجه همکاری با هر یک از این دو، نتیجه کاملا متفاوتی در مقدار مصرف شما خواهد داشت.

بعد از انتخاب سازگارترین پلی اکریل آمید با پساب، مهمترین اتفاق مربوط به نحوه آماده سازی پلیمر و محل تزریق آن به پساب خواهد بود که در ادامه به آن می پردازیم.

همانطور که توضیح داده شد انتخاب پلی اکریل آمید متناسب با پساب، مهمترین و اولین قدم در تهیه یک پلی اکریل آمید خوب به شمار می رود، چرا که به غیر از وزن مولکولی و شارژ آنیونی پلی اکریل آمید ها، که نمایانگر کیفیت و قدرت آن پلی اکریل آمید می باشد، پساب شما هم شاخصه هایی چون نوع و درصد جامد موجود در پساب، سختی آب منطقه و متغیر های دیگری را داراست که انتخاب بهترین نوع پلی اکریل آمید را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اما بعد از انتخاب بهترین پلی اکریل آمید یا فلوکولانت، نوبت به استفاده درست و بهینه از این کالا می رسد.

پلیمر چیست؟

قبل از توضیح درباره روش استفاده درست و بهینه از پلی اکریل آمید، لازم است شما با اصطلاح پلیمر آشنا شوید. در فرایند استفاده از پلی اکریل آمید برای انجام عمل ته نشینی ذرات جامد معلق در مایع، لازم است پلی اکریل آمید را در آب تمیز حل نمود. به پلی اکریل آمید حل شده در آب که به صورت مایع غلیظی شبیه به غلظت مایع ظرفشویی خواهد بود، پلیمر گفته می شود.

شما برای ساخت یک پلیمر خوب، بهتر است در اتاقک ساخت پلیمر، تعداد سه عدد مخزن ساخت بصورت متصل به هم داشته باشید بصورتی که سر ریز هر مخزن به مخزن بعدی منتقل شود.

درصورتی که شما سایر مقالات این شرکت را مطالعه نمایید، کاملا این مبحث را درک خواهید کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha