• چهارشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99121310116
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

کشف بیش از ۳ تن انواع مواد مخدر طی سال جاری در چهارمحال و بختیاری

کشف بیش از ۳ تن انواع مواد مخدر طی سال جاری در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۹۹ سه تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

سلیمان ریاحی ۱۳ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حوزه کشف مواد مخدر شاهد افزایش پنج درصدی کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم، اظهار کرد: ماموریت‌های مختلفی در این حوزه انجام شده است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پاکسازی نقاط آلوده استان اشاره کرد.

وی افزود: در حوزه پاکسازی نقاط آلوده شاهد رشد هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم و یکی از مطالبات اصلی مردم استان، پیگیری این مسئله بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در استان، بیان کرد: این طرح با هدایت پلیس مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته که شاهد افزایش ۱۹۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم و خوشبختانه توانسته‌ایم رضایت مردم را به‌دست آوریم.

ریاحی یکی از طرح‌های بسیار مهم انجام شده را طی سه سال اخیر، پاکسازی محیط پیرامون مدارس و مراکز آموزشی عنوان و اظهار کرد: اطلاعات مردمی در این زمینه انجام شده است و چنان‌چه فردی در اطراف یک محیط آموزشی فعالیت داشته، وی را دستگیر کرده و مکان مورد نظر پلمب شده است که در این زمینه رشد شش درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بوده‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در زمینه طرح‌های عملیاتی انتظاماتی در حوزه مبارزه با مواد مخدر شاهد افزایش ۲۹۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در در زمینه دستگیری مجرمان، ۲۳ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش موارد دستگیری را در استان داشته‌ایم، تصریح کرد: این افراد شامل معتادان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر و عناصر اصلی بوده است که بیش از ۳۰۰۰ نفر در سال‌جاری دستگیر شده‌اند.

ریاحی با بیان اینکه سن اعتیاد و سن جرائم مواد مخدر در استان کاهش داشته است، گفت: یکی از ماموریت‌های ویژه برخورد با خرده‌فروشان بوده است که در این زمینه شاهد افزایش ۴۳ درصدی در برخورد با خرده‌فروشان در سطح استان بوده‌ایم.

وی یکی از اقدامات صورت‌داده را در سطح استان، جمع‌آوری معتادان متجاهر عنوان و بیان کرد: خوشبختانه آمار معتادان متجاهر در استان کم است که در این حوزه شاهد افزایش ۱۷ درصدی و تحویل این افراد به کمپ‌ها بوده‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری دیگر اقدام صورت‌گرفته را در استان، پلمب منازل و مکان‌های فروش مواد مخدر مطرح و اضافه کرد: در سال‌جاری ۵۵ منزل توزیع‌کننده مواد مخدر در استان پلمب شده است.

ریاحی با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۳ مورد انواع خودرو برای جابجایی مواد مخدر توقیف و روانه پارکینگ شده است، ادامه داد: در این حوزه با رشد ۸۲ درصدی در استان مواجه بوده‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال ۹۹ سه تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است، اضافه کرد: بیش از ۲۶ دستگاه در حوزه مواد مخدر باید دخالت مستقیم داشته باشند و باید بر نقاط آلوده دقت بیشتری شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به‌دلیل انتشار ویروس کرونا و به‌منظور جلوگیری از اجتماعات، موفق به برگزاری کلاس‌های آموزشی نشدیم، اما طبق هماهنگی‌های صورت‌گرفته توانستیم اطلاعات مورد نیاز را از طریق سامانه شاد در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha