• چهارشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۸:۵۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99121310243
  • خبرنگار : 50212

فرماندار در گفت و گو با ایسنا:

رتبه سوم کشوری در اجرای طرح شهید سلیمانی به ساوه رسید

رتبه سوم کشوری در اجرای طرح شهید سلیمانی به ساوه رسید

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه از کسب رتبه سوم توسط این شهرستان در اجرای دقیق ماموریت‌های طرح شهید سلیمانی برای مبارزه با ویروس کرونا طبق ارزیابی های وزارت بهداشت خبر داد.

علی میرزایی در حاشیه برگزاری جلسه قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با اجرای طرح کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله محور و خانواده محور که مزین به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است تیم‌های رهگیری اقدامات وسیع و گسترده‌ای در شناسایی به موقع بیماران مبتلا به کروناویروس انجام دادند که نتیجه آن کسب رتبه سوم کشوری است.

وی بیان کرد: رهگیری مناسب افراد در تماس با موارد مثبت، انجام تست به میزان کافی جهت شناسایی سریع بیماران و کاهش میزان موارد بستری و فوت از جمله شاخص‌هایی است که شهرستان ساوه در این شاخص ها برتر شناخته شده است.

فرماندار ساوه بر اجرای دقیق ماموریت‌های طرح شهید سلیمانی تاکید کرد و افزود: اتخاذ تدابیر لازم از سوی قرارگاه پدافند زیستی شهرستان موجب شده است تا نقطه شکست ویروس کرونا شناسایی و دنبال شود.

وی در ادامه با اشاره به روزهای پایانی سال و لزوم مدیریت تجمعات روزهای منتهی به سال جدید گفت: تشدید مراقبت ها با تاکید بر مکلف بودن به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در نقاط آلوده شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد و دانشکده علوم پزشکی باید مکانیزم‌های نقاط آلوده را مطرح کنند و اعضای قرارگاه پدافند زیستی باید نسبت به پاکسازی آن اقدام کنند.

میرزایی افزود: اماکن عمومی، بازار، پاساژها، وسایط نقلیه عمومی و نیز مبادی ورودی و خروجی در ایام پایانی سال با استقرار کمپ های هشداردهنده مجهز شوند. همچنین مکانی برای توزیع کمک‌های مومنانه ایجاد شود.

وی خواستار تشکیل کمیته اجرایی مدیریت اماکن شلوغ در سطح شهر توسط شهرداری شد و افزود: بازار روزها و دست فروشان در پایان سال مدیریت و کنترل شوند و ضمن رعایت پروتکل و فاصله‌گذاری و نیز انضباط اجتماعی در اماکن عمومی با محتواهای هشدار دهنده فضای کسب و کار عاری از درگیری با کروناویروس فراهم شود.

رئیس قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه با تاکید بر اینکه باید عادی انگاری از مردم دور شود، افزود: در چهارشنبه آخر سال در برخی روستاها و برخی نقاط تفریحی شاهد تجمعات مردمی هستیم که امسال با توجه به شرایط کرونایی نباید اجازه دهیم تجمعات مردمی تشکیل شود و نباید اجازه دهیم با عادی انگاری مردم دوباره بیمارستان‌ها شلوغ شوند.

وی بر نظارت بر عملکرد ادارات برای مبارزه با کروناویروس تاکید کرد و افزود: اجتماعات منجر به سرایت ویروس می‌شوند و باید پروتکل‌ها براساس رنگ بندی اعلام شده به طور صحیح رعایت شود. شجاعت کادر درمان و تلاش بی وقفه پزشکان و پرستاران در شرایط کرونایی ستودنی است اما نباید اجازه دهیم کادر درمان با پیک مجدد بیماری مواجه شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha