• پنجشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99121410624
  • خبرنگار : 30054

سینی کابل گالوانیزه سرد یا گرم؟

سینی کابل گالوانیزه سرد یا گرم؟

سینی کابل در واقع یک کانال آهنی است که برای عبور سیم و کابل ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام لایت هوم، سینی های کابل گالوانیزه معمولا از پر مصرف ترین تاسیسات الکتریکی هستند که برای حفظ و نگه داری کابل ها و همچنین نظم دادن به سیم کشی های ساختمان به کار می روند.

سینی کابل ها آهنی هستند و روی آنها با روکش گالوانیزه پوشانده می شود که این گالوانیزه کردن می تواند به صورت سرد یا گرم انجام شود. البته نوع دیگری از سینی های کابل نیز وجود دارد که از جنس PVC ساخته شده اند و سبک تر بوده و کاربردهای متفاوتی نسبت به نوع گالوانیزه دارند.

انواع سینی کابل برای پشتیبانی از کابل ها در انبارها، کارخانه های صنعتی، اتاق تجهیزات و غیره به کار می روند و دارای دو مدل درب دار و بدون درب هستند که هرکدام در محیط های خاصی کاربرد دارند.

استفاده از سینی کابل ها این امکان را می دهد تا هر زمان برای تعمیر یا عیب یابی کابل ها بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید و از طرفی وظیفه سینی های کابل محافظت از این تجهیزات در برابر آسیب های بیرونی است.

در این متن قصد داریم به بررسی سینی کابل گالوانیزه سرد و گرم و کاربردهای آنها بپردازیم پس لازم است ابتدا تعریفی از این دو روش گالوانیزه کردن ارائه دهیم.

سینی کابل گالوانیزه گرم

عمل گالوانیزه کردن یا همان آبکاری گرم در واقع نوعی پوشش حفاظتی روی سینی ایجاد می کند که سبب می شود مقاومت فلز آهن بالاتر رفته و این امکان را ایجاد می کند تا از سینی کابل گالوانیزه گرم بتوانید در مناطقی با رطوبت بالا و یا در فضاهایی که امکان خورندگی شیمیایی وجود دارد استفاده کرد.

با انجام عمل گالوانیزاسیون گرم سطح ورق فلزی یکنواخت و تمیز شده و پوششی ایجاد می شود که از خوردگی یا زنگ زدگی سطح فلز جلوگیری می کند.

در گالوانیزه کردن سینی به روش گرم بر روی سطح فولادی پوششی از جنس روی با ضخامت حدود ۶۰ تا ۷۰ میکرون قرار می گیرد. یکی از تفاوت های سینی کابل گالوانیزه سرد و گرم در این است که در روش گرم ابتدا عملیات پانچ سینی انجام می شود و سپس کلیه سطوح گالوانیزه می شود ولی در نوع سرد لبه و نقاطی که پانچ شده اند گالوانیزه نمی شوند.

به همین دلیل اگر از سینی های گالوانیزه سرد در نقاطی با رطوبت بالا استفاده نمایید ممکن از همان نقاط لبه ها و نقطه های پانچ شده، خوردگی و زنگ زدگی آغاز شود.

سینی کابل گالوانیزه سرد

سینی های گالوانیزه سرد نیز نوعی از سیستم های محافظ سیم و کابل هستند که از ورق گالوانیزه سرد تولید می شوند. در سینی های گالوانیزه سرد از پوشش فولادی با ضخامت متوسط ۱۲ تا ۲۰ میکرون استفاده می شود که این ضخامت نسبت به نوع گرم کمتر است در واقع یکی از تفاوت های روش گالوانیزه گرم و سرد این است که ضخامت ورق در گالوانیزه گرم بیشتر از گالوانیزه سرد می باشد.

فعالیت های مربوط به آبکاری سرد در خود کارخانه تولید کننده ورق صورت می گیرد و نیازی نیست سینی های تولید شده مجدد برای آبکاری ارسال شوند. در واقع سینی های گالوانیزه سرد از ورق گالوانیزه سرد تولید می شوند. از سینی های گالوانیزه سرد باید در جاهایی که رطوبت کمتر است و امکان خوردگی و زنگ زدگی کمتری وجود دارد استفاده کرد.

سینی کابل گالوانیزه در اندازه های مختلفی تولید می شوند و به بازار عرضه می گردند. به همین دلیل در زمان خرید این تجهیزات باید توجه داشته باشید اگر به متعلقات جهت نصب نیاز دارید حتما ضخامت سینی کابل هایی که خریده اید را در نظر داشته باشید.

انتخاب سینی کابل مناسب

در یک قاعده کلی در نظر داشته باشید که برای انتخاب و خرید سینی کابل ابتدا حجم کابل هایی که قرار است از سینی شما عبور کنند را در نظربگیرید مثلا اگر قرار است ۷ کابل داشته باشید که هرکدام قطر ۲ سانتیمتری دارند و می خواهید آنها را کف سینی قرار دهید می توانید از سینی کابل با عرض ۱۵ سانتیمتر استفاده کنید.

پس حجم سیم و کابل عبوری گزینه مهمی در انتخاب شما است. نکته بعدی این است که سینی کابل شما قرار است در چه محیطی به کار رود اگر محیط مرطوب است و احتمال زنگ زدگی و خوردگی وجود دارد پس حتما از سینی کابل گالوانیزه گرم استفاده کنید و اگر محیط شما رطوبت چندانی ندارد استفاده از سینی کابل گالوانیزه سرد کفایت می کند.

شما می توانید سینی کابل ها را در اندازه ها و ضخامت های مختلف تهیه کرده و برای نظم دهی و محافظت از سیستم سیم کشی ساختمان ها مورد استفاده قرار دهید. برای مشاهده مدل های متنوع سینی کابل و تجهیزات جانبی آن به لایت هوم مراجعه نمایید و با کسب اطلاعات خرید خود را انجام دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha