• پنجشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99121410637
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

شهردار مشهد:

پارکینگ آزادی کاملاً هوشمند است/ مبارزه با حاشیه‌نشینی سرعت می‌گیرد

پارکینگ آزادی کاملاً هوشمند است/ مبارزه با حاشیه‌نشینی سرعت می‌گیرد

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: تمام تجهیزات هوشمندسازی یک پارکینگ که می‌تواند وجود داشته باشد در پارکینگ و پایانه زیرسطحی آزادی به کار رفته است.

محمدرضا کلائی امروز، ۱۴ اسفندماه، در مراسم آغاز بهره‌برداری پارکینگ و پایانه زیرسطحی آزادی مشهد، اظهار کرد: امروز افتتاحیه پایانه و پارکینگ زیرسطحی آزادی را خواهیم داشت که هرچه امکانات هوشمندی در یک پارکینگ می‌تواند وجود داشته باشد در آن به کار رفته است.

وی با بیان اینکه «هزینه اجرای این پروژه ۳۳۶ میلیارد تومان بوده است»، ادامه داد: این پروژه هم پایانه‌ای برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی است؛ چراکه روزانه حدود ۲۰۰۰ اتوبوس از این پایانه رفت‌وآمد می‌کنند و هم پارکینگی برای خودروهای شهر است. جای پارک برای ۷۰۰ خودرو شخصی و ۱۰۰ مکان برای دوچرخه و ۵۰ محل پارک ویژه معلولان در این پروژه تعریف شده است.

کلائی تصریح کرد: علاوه بر این پروژه تا اردیبهشت ماه در حوزه عمرانی ۹ پروژه دیگر با ۱۴ هزار میلیارد تومان هزینه افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت سایر پروژه‌های شهری مشهد، خاطرنشان کرد: مترو مشهد نیز با سرعت در خطوط سه و چهار در حال پیشرفت است. همچنین عملیات درختکاری ۱۵۰۰ هکتار از مناطق شمالی و جنوبی مشهد اجرا خواهد شد.

شهردار مشهد افزود: پروژه «کوه‌پارک» را به سرانجام رساندیم، «رودپارک» را در دو سه ماه آینده بهره‌برداری خواهیم رساند. همچنین پروژه «بوم‌پارک» نیز اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به توجه دولت به حاشیه‌نشینی و نوسازی بافت‌های فرسوده، عنوان کرد: در این راستا مبارزه با حاشیه‌نشینی سرعت بیشتری خواهد گرفت. همچنین در حوزه نوسازی بافت فرسوده از ۱۳۰ دفتر تسهیلگری در سطح کشور ۳۵ دفتر در مشهد فعال است.

کلائی بیان کرد: مدل مدیریت شهر مشهد الگویی قابل تعمیم به تمام شهرهای کشور است؛ چراکه همه ذی‌نفعان در آن مشارکت دارند. لذا پیشنهاد می‌کنیم این الگو در سایر شهرهای کشور نیز اجرا شود.

وی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، گفت: این پروژه یک طبقه برای استقرار ۳۵ دستگاه اتوبوس با حجم تردد روزانه حدود ۲۰۰۰ اتوبوس و دو طبقه منفی برای پارک ۵۹۰ خودرو  دارد. همچنین جای پارک برای معلولان و دوچرخه نیز دارد. ورودی پارکینگ حدود ۱۶۰ متر بعد از پایانه است و حدود ۱۰ آسانسور و ۱۱ پله‌برقی برای آن در نظر گرفته شده است.

شهردار مشهد ادامه داد: این پارکینگ هوشمند امکان رزرو جای پارک، کنترل هوشمند آن و همچنین کیفیت هوای داخل پارکینگ را هم دارد.

کلائی اضافه کرد: احداث پارکینگ و پایانه زیرسطحی آزادی حدود دو سال به طول انجامید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha