• پنجشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99121410736
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

دومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال به کار خود پایان داد

دومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال به کار خود پایان داد

ایسنا/آذربایجان شرقی آیین اختتامیه‌ی دومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال با اعلام نفرات برتر در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، برگزار شد.

دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال و رئیس دانشکده چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز، صبح پنجشنبه در این مراسم مجازی، با بیان اینکه این جشنواره توسط وزارت عتف و معاونت فرهنگی آن و سازمان امور اجتماعی کشور حمایت شد، اظهار کرد: دوره‌ی قبلی جشنواره هنرهای دیجیتال در سال‌های ۹۵ و ۹۷ تحت عنوان صنعت هنرهای دیجیتالی و همراه برگزار شده بود.

وی با اشاره به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز از دومین دوره برگزاری جشنواره هنرهای دیجیتال، اظهار کرد: نسخه اول این جشنواره در دانشگاه تهران برگزار شده بود و دانشگاه هنر اسلامی تبریز عهده‌دار جشنواره دوم شد.

به گزارش ایسنا، سخاوت گفت: دوره دوم جشنواره به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد، اما در نهایت تصمیم بر این شد که جشنوار به صورت مجازی برگزار شود و بیش ۲۰۰ اثر در حوزه هنرهای دیجیتال، انیمیشن، عکس دستکاری شده، ویژوال آرت و بازی‌های رایانه‌ای دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه داوی آثار در سه مرحله انجام شده و مواردی اضافی در مرحله اول توسط دبیرخانه حذف شد، خاطرنشان کرد: آثار واجد شرایط در طول چندین جلسه فول تایم بررسی شده و چند اثر از بین ۵۶ اثر منتخب در مرحله نهایی در حوزه انیمیشن، عکس دستکاری شده، واقعیت مجازی و ایده انتخاب شدند.

وی با اشاره به شروع دوره دوم جشنواره ملی هنرهای دیجیتال از ۱۱ اسفند ماه، بیان کرد: مجموعه نشست‌ها، سخنرانی‌ها و پنل‌های آنلاینی به منظور ترغیب شرکت کنندگان و برقراری ارتباط دوجانبه پخش و برگزار شد که امکان مطرح کردن سوال هم در آن فراهم بود.

رییس دانشکده چندرسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به ملی بودن جشنواره و تاکید بر استفاده از تمامی توان کشور در حوزه هنرهای دیجیتال، دانشگاه هنر تهران، هنرهای زیبا، دانشگاه هنر شیراز، اصفهان، فرهنگستان هنر، دانشگاه علم و صنعت، طبابایی، سوره و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هم در برگزاری این جشنواره مشارکت داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha