• شنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99121611967
  • خبرنگار : 50295

هم‌زمان با روز شهید محقق می‌شود؛

برگزاری کنگره ملی فرشتگان تاریخ‌ساز در زنجان

برگزاری کنگره ملی فرشتگان تاریخ‌ساز در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه ۲۲ عنوان برنامه در روز شهید برگزار خواهد شد، گفت: استان زنجان جایگاه دوم را در تعداد شهدای زن در کشور دارد.

علی کاظمی پیش از ظهر امروز (۱۶ اسفندماه) در نشست خبری به مناسبت روز شهید و روز جانباز، با بیان اینکه باید تلاش کنیم که رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان هشت سال دفاع‌مقدس را به جوانان این مرز و بوم القا کنیم، اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، نگاه متفاوت‌تری نسبت به سایر دستگاه‌های فرهنگی به موضوع روز شهید و جانباز خواهد داشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران سراسر دستاورد است و هم‌چنان باید در جبهه ایثار و شهادت تلاش کنیم، تصریح کرد: باید این دستاوردها را به نسل جدید بیش از پیش بازگو کنیم؛ چراکه امنیت و آسایش فعلی را مدیون خون شهدا هستیم.

این مسئول با یادآوری اینکه بنیاد شهید و امور ‌ایثارگران در ۲۲ اسفند سال ۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) و به ‌منظور توسعه فرهنگ، ایثار و شهادت در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، آموزشی، شهادت و ... شکل گرفت، عنوان کرد: البته نام‌گذاری روز ۲۲ اسفند به عنوان روز شهید بدون مطالعه و پشتیبانی نبوده است، این در حالی است که در چنین روزی در دوران دفاع‌مقدس شهدای زیادی را در عملیات‌ مختلف از جمله خیبر، بدر و ... تقدیم این نظام و انقلاب کرده‌ایم.

کاظمی با بیان اینکه ۲۲۳ هزار شهید، ۷۵۰۰ جانباز، ۴۳ هزار آزاده در کشور و ۵۸۰ شهید در استان زنجان طی اسفندماه تقدیم انقلاب شده است، افزود: در صدد هستیم همچون سنوات گذشته با همت و تلاش همه دستگاه‌ها، برنامه متنوعی را اجرا کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های روز ۲۲ اسفندماه در استان، خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره‌ ملی فرشتگان تاریخ‌ساز، تجلیل از خادمین شهدا، ایجاد پایش سلامت ایثارگران و سالمندان بالای ۶۰ سال، نام‌گذاری اماکن و خیابان‌ها به نام شهدای زن و ...، از جمله برنامه‌هایی است که در روز شهید اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha