• یکشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۱:۰۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99121712308
  • خبرنگار : 71214

کرونا و سناریوهای مختلف برای سفرهای نوروزی مردم

نوروز ۱۴۰۰ هم مسافرت نروید

نوروز ۱۴۰۰ هم مسافرت نروید

مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌و نقل جاده‌ای کشور سناریوهای مختلف برای سفرهای نوروزی را بررسی و با توجه به اعمال هر یک از آن‌ها، وضعیت ترددهای بین استانی و سفرهای نوروزی مردم را پیش‌بینی کرد که چه تفاوتی با نوروز امسال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، درحالی که نوروز ۱۴۰۰ سومین نوروزی است که پس از سیل نوروز ۱۳۹۸ و کرونا در نوروز ۱۳۹۹ شرایط سفر در تعطیلات همچنان فراهم نیست، اکیدا توصیه شده امسال هم مردم در نوروز در خانه بمانند.

بر اساس گزارش مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای کشور، سه سناریو برای سفرهای نوروزی مردم قابل پیش‌بینی است که البته دیروز مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا و رییس جمهور تکلیف آن را روشن کردند.

حسن روحانی در جلسه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه سفر برای شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است، گفت: طبق تصمیم وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، هیچکس برای سفر به این شهرها برنامه‌ریزی نکند. نیروی انتظامی هم به این مقررات و اجرای آن توجه دارد. بنابراین جز شهرهای قرمز و نارنجی برای سایر شهرها هم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جریان سفر انجام شود.

وی افزود: گرچه برای مردم سخت است که امسال به سفر نروند اما مردم بدانند این خواهش و نکته‌ای که مطرح می‌شود برای سلامت آنان است و نه چیز دیگر. نرفتن سفر بهتر از رفتن است. حالا اگر کسانی اصرار دارند که سفر بروند و یا برای‌شان واجب است باید خیلی مراقب رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند. ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم که شب عید خرید نروید اما از آنان می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در شلوغی و ازدحام وارد نشوند، حالا اگر جایی پنج درصد ارزان‌تر است نمی‌ارزد که به قیمت سلامتی به آنجا برویم. همچنین تا جایی که ممکن است از خرید اینترنتی باید استفاده کرد.

علیرضا رئیسی –سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا- نیز در همین زمینه اظهار کرد: بحث‌های مختلفی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد، از جمله بحث تعطیلات عید نوروز و سفرها. گرچه که روز قبل هم وزیر بهداشت درباره اینکه سفرها می‌تواند بسیار خطرناک باشد و منجر به انتقال ویروس شود و این ویروس جهش یافته که قدرت سرایت بالایی دارد، اگر از استانی به استان دیگر جابجا شود قطعا می‌تواند آن استان را درگیر کند و اگر این سفرها اتفاق بیفتد، استانی که اکنون وضعیت باثباتی دارد، می‌تواند قطعا وضعیتش بدتر شود و موج جدیدی شکل بگیرد.

وی افزود: به همین دلیل باید سفرها تا حد امکان انجام نشود. درست است که مردم واقعا تحت فشار بوده و هستند. اکنون سه عید می‌گذرد؛ سال ۱۳۹۸ سیل بود، ۱۳۹۹ کرونا و امسال هم کرونا و ویروس جهش یافته. گرچه شاید فشار روحی و روانی و خستگی مردم باعث شود که تحمل  و آسیب‌پذیری را داشته باشند، اما خواهشی که داریم این است که تا حد امکان این سفرها به هیچ وجه انجام نشود تا امسال را هم با شرایط ثابتی بگذارانیم و از سال آینده که بحث واکسیناسیون کامل‌تر می‌شود و قطعا سال‌های بعد می‌توانیم تعطیلات بهتری داشته باشیم، آن هم همراه با عزیزان‌مان در کنار یکدیگر که مبادا به دلیل سفرهای چند روزه عزیزان‌مان دیگر در کنار ما نباشند که این ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است.

رییسی ادامه داد: در عین حال علی رغم صحبت‌هایی که شد در ستاد ملی هم بحث شد و نظر عزیزان این است که بر اساس مصوبه‌ای که در ستاد داشتیم این بود که در شهرهای قرمز و نارنجی سفر کاملا ممنوع شود و در سایر شهرها اعم از زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بسیار سختگیرانه بتوانند سفرهای ضروری خودشان را انجام دهند. البته ما همچنان تقاضا داریم که از سفر اجتناب کرده و سفرهای غیرضرور را تحمل کنند و امسال ممنوع باشد. البته بر اساس مصوبه‌ای که هست در شهرهای قرمز و نارنجی کاملا ممنوع است و در سایر شهرها هم با رعایت شیوه‌ها و پروتکل‌های سختگیرانه بتوانند به سفر ضروری‌شان برسند.

در چنین شرایطی سه سناریو برای سفرهای نوروزی که زمان احتمالی آن از ۲۰ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین‌ ماه برآورد می‌شود، قابل تصور است که می‌توان به محدودیت هدفمند سفرهای با دیداری آشنایان به صورت عادی و سفرهای تفریحی برنامه ریزی شده و محدودتر اشاره کرد در این شرایط تردد دو میلیون و ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه مختلف در محورهای مواصلاتی به صورت روزانه پیش‌بینی می‌شود که نسبت به نوروز امسال ۱۳۱ درصد افزایش خواهد داشت.

دومین سناریو، محدودیت‌های سختگیرانه‌تر به ویژه برای سفرهای تفریحی است که در این وضعیت سفر با وسایل نقلیه شخصی ممنوع و دیدار با آشنایان به ویژه در هفته اول تعطیلات محدود می‌شود. در این سناریو ترددهای بین استانی تا یک میلیون ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه در روز پیش‌بینی شده که باز هم نسبت به نوروز امسال ۶۵ درصد افزایش  دارد و در سناریوی سوم نیز محدودیت های بسیار سختگیرانه اعمال خواهد شد یعنی با احتمال موج چهارم شیوع شدید بیماری و با تصمیم ستاد کرونا مانند آذر ماه امسال همه سفرها از جمله دیدار آشنایان و سفرهای تفریحی ممنوع شود و کنترل و نظارت‌ها با استفاده از نیروی انسانی و دوربین به صورت توامان اعمال شود در این وضعیت پیش بینی می‌شود که روزانه یک میلیون ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور تردد داشته باشند که باز هم نسبت به نوروز سال جاری با بیست درصد افزایش ور به رو خواهیم شد.

استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، مشهد، اصفهان و استان های جنوبی مانند هرمزگان و بوشهر بیشترین تردد را داشته باشند که البته همه این سناریوها و اعداد و ارقام بسته به میزان سختگیری در اجرای پروتکل‌های بهداشتی و رعایت آن‌ها توسط مردم بستگی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۰۸:۵۷

من میگم هرکی ویلا داره سندشو نشون بده بره

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۵:۵۶

ما داریم و نشون میدیم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۹:۱۴

آخه تو خیلی خنگی؟من تو روستای خودمون خونه باغ دارم سندش کجا بود؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۱۳:۰۲

اره بابا برید تو سال نو سفر حالشو ببرید سالی یکباره دیگه شاید سال دیگه اصلا زنده نمونیم

avatar

آخه این چیزی که شما می گویید یکی میگه باز است ولی تو شهر های نارنجی قرمز نمی توان رفت یکی می گوید توی همه شهر ها می توان رفت یکی می گوید اصلا نمی توان جایی رفت آخه ما به حرف کدام یک از این ها گوش کنیم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۰۹:۰۸

خواهش میکنم مشخص کنید دیگه به کدوم شهر ها میشه رفت و شرایط رفتن سفر دق دادین قرار شد شنبه کلا مشخص شه ای بابا از دست شما چی کار کنیم الان میگن ۲۵ اسفند یه دفعه بزارین موقع تحویل سال

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۰۹:۳۱

اکیدا توصیه نکنید مردم از حالا بار و بندیل سفرشون رو بستن خودتون راه ها رو ببندین قرنطینه شهری کنین نه از مردم التماس کنین اصلا دلتون نمیسوزه گذاشتین بعهده مردم برید یا نرید مردین خودتون میدونید این که طرح کشور داری نیست

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۰۹:۳۲

راه ها رو ببندین!!!!

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۰۹:۵۱

من جمعه ۱۵ اسفند آزمون دکتری داشتم به خاطر کرونا بیشتر داوطلبان خواستار برگزاری آزمون بعد از عید بودن کرونا مهم نبود! اما الان که وقت سفر نوروزی هست کرونا مهم شده؟؟!!!

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۰:۳۳

سلام. متاسفانه افرادی که مثل ما در شهرهای شمال ویلا داریم، از اول کرونا نرفتیم ویلای شخصی، چندی پیش بنا به دلیل کاری مجبور شدم به شمال سفر کنم. از این ممنوعیت سو استفاده کرده بودند و تمام درختهای ویلا را دزدیده بودند .واقعا این وضع قابل تحمل نیست.حداقل وقتی ممنوع میکنید سفرهای بین استانی را ، پلیس باید بیشتر به اموال مردم توجه داشته باشد. من که در شمال ویلا دارم و منزل هیچ کس نمیروم باید بتوانم برای سرکشی به اموالم به آن منطقه بروم. با اتوبوس و فطار و هواپیما که کرونا میگیرم. با ماشین شخصی که ممنوع است. واقعا نمی فهمم چه کسانی با این عقل و ضریب هوشی تصمیم میگیرند؟ خدا به دادمان برسد با این مدیریت پت و متی

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۷:۰۷

همه سفر میرن حتی بقیمت جون، مردم دیوانه شدن والا محاله بشه جلوشون بگیرین خودتون هم کم نکنید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۰:۵۲

هواپیما بره ماشین نره؟!!!جریمه هم بشم میرم زورگو ها

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۸:۳۳

میدونید جالب اینه که فرودگاه و پایانه های مسافر بری فعالیت دارن یعنی واقعا متاسفم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۱:۰۴

بابا پوسدیم تو این خانه می خوایم بریم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۱:۲۲

وقتی مثل من ۴نفرازعزیزانتون توبیست روزفوت کردن اونوقت میفهمین پوسیدن توخونه یعنی چه.من بایدهرروزبه قاب عکس نگاه کنم وحسرت بخورم.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۱۵:۰۲

بابا مردیم من مهمون دارم ما میخوایم به دماوند بریم ایا بازه یا نه یکی بگه استرس دارم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۱:۳۶

ماشا... همه هم که شمال ویلا دارن. اونوقت ۷۰ درصد مردم توی نونشون موندن...

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۲:۵۴

همش دروغه فقط برای جریمه کردنه،،، من از وقتی که کرونا اومد 3 بار مسافرت رفتم بخدا هیچیم هم نشده، پلاکم دراوردم جریمه هم نشدم، فوقش راه هارو بستن،، شب دیر وقت برین خوش بگذرونین دنیا 2 روزه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۴:۴۲

ولی ما دیدیم که جریمه شدن

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۲۱:۴۳

واقعا متاسفم برای این سطح فهم درک شعور

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۳:۳۲

ما توی شهر خودمان خانه داریم و فقط خودمان خانواده شخصی میخواهیم برویم.سند نشان بدهیم برویم. و پلیس آدرس نیز بگیرد. تا مطمئن شود.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۳:۳۵

هر کی ویلا داره نوش جونش خدا ایشالا بیشتر بهش بده، حتما لیاقتشو داشته دیگه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۳:۵۰

واقعا با چ عقلی گفتین وسیله نقلیه بهتر از شخصی است ....

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۳:۵۳

والا یکساله مادره پیرم رو ندیدم توی شماله و از دوریم غصه میخوره، مجوز بدن، دوربین میزنه چه مسخره بازیه، یدفعه شماره حساب بدین پول بریزیم براتون، کرونا اگه بگیره با اتوبوس و... که خطرناکتره تا ماشین شخصی، بابا یه شرایطی بذارید خسته شدیم بخدا....

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۲۳:۴۱

واتس آپ کارها را آسان کرده

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۴:۲۳

اقا خواهشمندم که سفر به مشهد را ممنوع کنید..یکساله داریم بدبختی میکشیم وبخاطر یک عده بیخیال قرار نیست خانه نشینی خودمان و فرزندانمان به باد رود

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۴:۳۷

سلام خوبین مسافرت نرین توخونه بمونین من شمال کار اداری داشتم خودم بچه شمال ساکن تهران هستم خودم وچندتا از همسایه ها جریمه 500تومنی شدیم جریمه حقیقت داره حالا دوست دارین برین شمال وضعیت مرگ میر کرونا بدتره ،😔😔

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۴:۵۰

چرا سخت گیری نمیکنید آخه اینجوری که نمیشه اگر سفر ضروری است با رعایت برن اینجوری هیچوقت درست نمیشه و شرایط روز به روز بدتر میشه همه راهها را ببندن جریمه کنن تا مردم جایی نرن لطفاً یه تصمیم جدی بگیرید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۵:۳۴

چشم منتظر دستور شما بودن ک ببندن جاده ها...اقا ب پیر ب پیغمبر کرونا تو شب نشینی خانوادگی منتقل میشه تو جشن عروسی و ختم و تولد منتقل میشه تو خرید شب عید تو بازار تو شلوغی منتقل میشه کسی تا حالا با مسافرت اونم با وسیله شخصی کرونا نگرفته اگه قرار ب محدودیت باشه باید کلا سفرها لغو بشه نوع یک دو سه نداره هواپیما و قطار و کشتی نداره همه باید لغو بشه ..

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۵:۴۳

عزیزم دیگه هیچ کس تو خونه نمیشینه مردم ب تفریح نیاز دار ن این دولته ک باید ب فکر واکسن باشه خونه موندن هیچ فایده ای نداره

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۶:۵۷

به جهنم که جریمه میکنند می‌خوان جیب شون رو پور کنند اتوبوس خطرش بیشتره

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۵:۰۳

ترو خدا نیاین هرمزگان .. ما جنوبی ها اسیریم بخدا مگه چی داره این بندرعباس ... بخودتون و ماها رحم کنید بمونید تو شهرتون

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۵:۱۷

بابا این راهها رو ببنید کدوم مسافرت مردم دارن دسته دسته میمیرن بعضیا به فکر خوشگذرونی هستند بقیه که رعایت میکنن چه گناهی کردن آخه خسته شدیم از ندانم کاری یه سریا

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۵:۳۴

فرمایش مسئولین متین ،امایه سوال،آیا کروند فقط در ماشینها خونه های شخصی است؟ عزیزان ،صف های مرغ رو در مراکز خرید دیدین؟ سمینارهایی که برگزار میشه ، رو دیدین؟ دورهمیها و باز دیدهای دولتی رو دیدین ؟ مهمانیهای آنچنانی رو چی ؟ مراسم ترحیم های مسیولین رو چی. اینجاها ،کرونا نیست؟ ۸۰ درصد مردم یکساله درگیر این جریانن، دیگه طاقتشون طاق شده. چرا مرگ و کرونا فقط برای مردمه ؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۶:۱۴

سلام.یک ساله کرونا اومده کافه ها باز هرکدام 50نفر کنار هم میگن ومیخندن.اونوقت چطور عید کسی میخواد بره طبیعت مشکل داره کرونا میکشه؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۶:۱۵

من که کلا کاری ندارم چه‌کسی میره سفر چه کسی نمیره فقط میدونم با شهر مسافر پذیر ما من و بچه باید بمونیم توی خونه و بعد عید هم یه موج سنگین کرونا رو تحمل کنیم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۶:۳۳

احمقانه است اگر بجای وسیله شخصی با اتوبوس بریم دیدن پدر ومادر در شهرستان اتوبوس 40 نفری یعنی از ماشین شخصی بهتره عجب؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۶:۴۸

هیچکی نمیپرسه واکسن چی شد؟! اگه با برنامه واقعی و عادلانه به مردم واکسن بدن، مردم صبوری خواهند کرد، اما اینهمه اخبار زد و نقیض مردم را سردرگم کرده.....

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۶:۵۳

فقط سفر ب مشهد جرم و گناه ولی ب شمال اشکال نداره از نطر شما...

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۷:۰۹

همش بازی هس بعدا متوجه میشین

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۷:۲۱

الان بخای با قطار سفر کنی قیمتش از جریمه ماشین بیشتره باماشین خومون میریم بصرفه تره

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۲۱:۱۵

تمام بلیت های قطار رو پیشفروش کردن بدون اطلاع رسانی تمام ظرفیت ها طی چند ساعت پر شد. دو تا علت داره یکی اینکه مردم همه تشنه مسافرن یکی هم بازار سیاه شرکتهای مسافربری

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۸:۳۴

فقط یک چیز چرا از اول سختگیرانه برخورد نکردید اگر شش ماه سفت سخت برخورد کرده بودید مثل خود چین الان وضعیت فرق میکرد انها انجام دادند الان ورزشگاه باز تقریبا همه چیز با رعایت پروتکل انجام میشود ، دوست خود من چین شاغل یود تا یک متن پیش هم نتوانستند بروند الان که رفته اند تا چهل روز قرنطینه های از سنگین شروع سد تا سبک تر و بعد وارد جامعه شوند و به زندکی عادی بروند ما هم معلومه از اپل که از قم شروع سد نه قم قرنطینه کامل شد نه بعد بقیه شهرها

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۹:۰۹

به نظر من همه ی راه هارو ببندین اکه این وضعیت اینطوری پیش بره تا چند سال دیگه کرونا تموم نمیشه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۹:۰۹

اگه مسافرت بریم کرونا میگیریم ولی صف مرغ و روغن وایستیم کرونا نمیگیریم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۹:۱۶

ما که کارگر شرکتی هستیم و بچه شهرستان هستیم فقط دلخوشیمون همین عیده چکار باید بکنیم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۹:۲۰

من خانوادم شهرستان هستن دوس دارم عید برم ببینمشون اخه چرا میخوان راه ها رو ببندن

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۹:۲۳

خواهشا راهها رو کامل ببندیدیعنی چی قرمز نارنجی وآبی نداره که

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۹:۲۸

کل کشور رو قرنطینه کنید مثل کشور چین

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۰۰:۵۸

لطفا همه ی جاده هارو ببندید و اجازه تردد به هیچ خودرویی رو ندید تا انشالله این زنجیره قطع بشه وووووولطفافکری به حال واکسن مردم کنید .همه خسته شدن

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۰۱:۱۹

لطفا مسافرت نرید ب خودتان وعزیزانتان رحم کنید.دیر دیدن بهتر از هر گز ندیدن .لطفا در خانه بمانیم.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۲۰:۰۴

متاسفانه تعدادی از هم وطنان سال گذشته در شمال و شهر های دیگر کرونا گرفتند و فوت کردند هم وطنان حق انتخاب با شماست مسافرت و مرگ یا زندگی.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۲۰:۱۰

دیدار خانواده یا مریض شدن ها و مرگ ها واقعا بسیاری از بیمارستان های شهرهای ایران ظرفیت مریض های اضافه تر را ندارد و متاسفانه بسیاری از کادر درمان امسال در اثر کرونا از دنیا رفتند خانوم نخبه شیوا فریدی نفر سوم کنکور سراسری و دیگر عزیزان. تورا خدا مسافرت نروید.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۲۰:۲۶

چ جالب قطار هواپیما و اتوبوس که احتمال بیمار شدن داخلش زیاده بلیط از همین الان دارن می فروشند ولی با خودروی شخصی نباس بری والا جریمه میشی . اگه واقعا نیتتون پول گرفتن از مردم نیست که هست کلا خطوط هوایی و زمینی و ببندین و مردم و نفهم فرض نکنید .من شمال کشور خونه دارم محل کارم تهرانه ماشین هم دارم از خونم برم با ماشین شخصی به خونم آیا مریض میشم یا با اتوبوس و قطار و هواپیما ؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۲۱:۱۴

تا حتلا این همه محدودیت بوده چی شده که با جلوگیری سفرهای نوروزی بخواد بشه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۲۱:۳۵

تورو خدا اصلا مگه میشه اون سال نرفتیم این سال هم نریم اون موقع خودمو میکشم ب خدامن حدود یک ساله بیرون نرفتم ن من تنها بلکه کل محلمون😢 این بارو بذار بریم تورو قران

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۲۳:۰۵

اخه هر سال ما عید نداریم یه بار کرونا یه بار سیل یه بار هم گرونی کی ما عید داشتیم از شدت بی‌پولی حتی عید هم میریم کار برای اضافه کاری همه مگه مثل شما هستن میلیونی پول داشته باشن خونه های بالای ۱۰۰ متر داشته باشن جایی نرن برای ما ادای ادم خوبه رو درنیارین لطفا

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۲۳:۰۸

من اصالتا کرمانشاهیم اما ساکن تهرانم می خوام برای نوروز ۱۴۰۰ برم کرمانشاه یکی از روستاهاش بابا من مادربزرگم رو یک ساله ندیدم خواهش می کنم یه محدودیتی بزارین که بتونیم بریم مسافرت

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۲۳:۵۰

نمیدونم خوش بحالمه یا نه ما که از وضع خراب نمیتونیم جایی بریم همین که وعده غذایی مونو داشته باشیم خودش مسافرته

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۰۰:۳۹

با این گرونی دیگه مسافرات تعطیله

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۰۰:۵۲

خواهش میکنیم راه ها رو ببندید الان یه عده میرن مسافرت زحمت اونایی که یک سال جایی نرفتن از بین می ره خدارو خوش نمیاد

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۰۴:۲۷

به نظرم ادم با ماشین شخصیش بره و بهداشت رو رعایت کنه خیلی خطرش کمتر ازاتوبوس، قطار، هواپیما هست. دولت چون نمیخواد این شرکتها بخوابن میگه مسافرت با ماشین شخصی ممنوعه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۰۶:۴۱

من الان یک ساله خونواده ام رو ندیدم یعنی چی که را هها روببندن اونوقت صف های مرغ و روغن کسی کرونا نمیگیره دیدن پدرو مادرمون که بریم کرونا میگیریم خیلیا خونوادهاشون ور دلشونن میگن راهها رو بندین به فکر بقیه نیستن

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۰۹:۲۸

اگه با بلیط ۵۰۰۰۰۰ تومنی قطار مردم سفر کنن که کرونا انتقال پیدا نمیکنه یا بلیطهای با قیمت نجومی هواپیما فقط با ماشین شخصی هست که کرونا انتقال پیدا میکنه آخ که چقدر ویروس فهمیده ایه این کرونا

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۱۱:۵۸

سلام اگه شما راه ها رو ببندید بازم مردم مسافرت میرن و انتقال ویروس کرونا انجام میشه بازم همه ی شهر ها قرمز میشن ولی مردم هم با این همه گرونی چجوری برن مسافرت برن لطفا رسیدگی کنید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۱۳:۰۰

اقا همه بیاین استان گیلان حالشو ببرید دلتون میاد این قشنگیه استان گیلان و تو سال نو از دست بدید شما به حرف هیچ کی گوش ندید هرکی دوست داره بیاد هرکی هم دوست نداره نیاد

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۲۲:۳۸

مامیایم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۱۳:۴۸

سلام از شمار خواهش میکنم التماس میکنم که بزارید به شهر اردبیل بریم من یه کودکم تازه 11سالم هست تو خدا به حرف یه کودک نو جوان گوش بدید پدرم خیلی وقته که خواهرش را ندیده اصلا ما دلمون برای خانواده مون تنگ شده و اینکه گفتید تو شهر های قرمز نارنجی نرید من امروز اخبار دیدم اردبیل بنفش هست پس بزارید بریم لطفا🙏

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۱۴:۲۶

کل شهرستانها رو قرنطینه کنید رستورانارو ببندید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۱۵:۱۶

ماهایی که برگه تردد داریم. به چه صورت هستش؟ ما که میتونیم بریم؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۲۱:۴۶

خیر

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۱۸:۴۷

آخه تکلیف ما که از خوانواده دوریم چیه من دلم براشون تنگ شده ۶ ماهه ندیدمشون

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۲۱:۵۲

مردم خونه بمونن گوشت مرغ روغن لبنیات میوه آجیل همه چی ارزون و فراوان موجود هست بخوریم ...

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۲۱:۵۳

اگه قراره راه رو ببندن پس باید پایانه های مسافر بری و قطارا رو هم تعطیل کنن چون ملت اگه بخوان برن سفر با اتوبوسم میتونن برن اگه با اتوبوس برن که احتمال گرفتن ویروس کرونا خیلی بیشتر تا اینکه با ماشین شخصی برن اگه واقعا به فکر جون مردمن همه راه ها رو ببندن

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۲۳:۴۰

یعنی سیزده بدر نریم بیرون

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۹ ۰۰:۱۳

یکساله فقط صدای مادرمو شنیدم از ترس کرونا همش تو قرنطینه بودیم خدایا خودت به فریادمون برس...

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۹ ۰۹:۵۷

منم موافقم بریم چون ک شمالی ها خودشون رعایت نمیکنن اصلا ماسک نمیزنن بعد سختی مسافرت نرفتنو ما باید بکشیم اه ولی باید راه ها بازشه هرکی سندشو نشون بده و بره

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۹ ۱۰:۰۱

منم میگم ما ک ویلا داریم سندشو نشون بدیم و بریم شاید تا سال دیگه زنده نمونیم بعدشم اون شمالیا خودشون رعایت نمیکنن بعد سختی هاشو ماباید بکشیم ؟؟؟؟ منم موافقم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۰ ۱۵:۱۳

حداقل سفر ممنوعه بازارها وپارک ها قرنطینه نکنید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۱ ۱۴:۵۷

سلام و ادب ، با این محدودیتها مردم بیش از پیش افسرده میشن . و تفریح و بالا رفتن روحیه ، نقش مهمی در سلامتی افراد داره . ضمنا ماشینهای شخصی افراد که بهتره در عدم انتقال ویروس ، و وسایل حمل و نقل عمومی خطرش بیشتره . خداوند گامهای شما مسئولین را در نور خود قرار دهد که درست بیاندیشید .

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۱ ۱۷:۵۵

من بازم یه سرکار میرم ولی زن و بچم افسردگی گرفتن ، مثل غارنشینها شدن و دارن میپوسن . من که ملک شخصی دارم و با کسی در ارتباط نیستم چرا نباید برم؟ اما اگه تهران بمونم برای دید و بازدید عید قطعا به دیدار پدر و مادر و سایر اقوام خواهم رفت . آیا صلاح این نیست که من به سفر بروم؟ درثانی من پدر دو فرزند هستم و هیچگاه جان خانواده خودم را به خطر نمیاندازم . بنظر شما مسئولین فهیم سفر خطر دارد اما اجتماعات مردم در صف مرغ و کالای اساسی و ترمینالها خطر ندارد؟ یکمقدار منطقی تر و کارشناسانه تر برای زندگیه مردم تصمیم گیری کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۲۲:۴۴

به نظر من باید تعطیل بشه