• یکشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99121712359
  • خبرنگار : 50150

«ایستگاه آخر» رونمایی شد

«ایستگاه آخر» رونمایی شد

ایسنا/بوشهر کتاب «ایستگاه آخر» به عنوان اولین اثر "رقیه زیرک"، خبرنگار بوشهری شامل چکیده‌ای از گزارش‌ها و مصاحبه‌های او رونمایی شد.

عبدالله رئیسی، منتقد، نویسنده و پژوهشگر بوشهری در این نشست عنوان کرد: «ایستگاه آخر» کاری قابل تامل و خواندنی است که در یک فرم مناسب و با طراحی جلد منحصربه‌فردی منتشر شده؛ این اثر حاصل دستاوردها و گزارش‌های خانم زیرک در راهروهای دادگاه و زندان زنان است که با نگاهی عمیق مخاطب را به کُنه و چیستی حوادث و افراد پشت میله‌های زندان دعوت می‌کند.

وی ادامه داد: این اثر به همت نشر «نای‌بند» در چهار فصل و با چهار مقدمه از رقیه زیرک (نویسنده اثر)، علی احمدی (مدیرمسئول هفته‌نامه «خلیج فارس»)، عباس عاشوری‌نژاد (استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر حوزه انسان‌شناسی) و عبدالصمد دولاح (رئیس کانون وکلای استان بوشهر) در ۱۲۴ صفحه به نگارش درآمده است.

به گفته این نویسنده و پژوهشگر تبدیل گزارش‌های مطبوعاتی به‌ کتاب حرکت بزرگی است که در استان بوشهر آغاز شده و در این زمینه شاهد چاپ و انتشار آثار کیفی و ارزشمندی توسط خبرنگاران هم‌استانی هستیم که امیدواریم این حرکت تداوم بیابد، زیرا این آثار در آینده به اسناد ارزشمندی در حوزه روزنامه‌نگاری و مطبوعات بدل می‌شوند.

مدیر نشر «نای‌بند» و ناشر کتاب در این نشست اظهار کرد: انتشارات نای‌بند این افتخار را داشته که علاوه بر این کتاب در سال جاری ۵ اثر دیگر در حوزه مطبوعات به نام‌های «در دفاع از آزادی و عدالت» نوشته خلیل موحد، «رد پا در شهر» و «فانوس و دریا» نوشته راضیه عقیلی‌مهر و «شهرنوشت» تالیف حسین حشمتی را نیز منتشر نماید.

رضا معتمد افزود: انتشار گزارش‌های مطبوعاتی در قالب کتاب از این حیث ارزشمند است که بسیاری از مضامین این آثار به لحاظ تاریخی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت بوده و معیار خوبی برای سنجش وضعیت جامعه در مقاطع گوناگون است.

این شاعر و نویسنده تصریح کرد: بی‌شک اگر این گزارش‌ها در قالب کتاب منتشر نشوند، با گذر زمان در دل نشریات مدفون می‌شوند؛ در حالی که این آثار کارنامه افراد در سال‌های فعالیت‌ مطبوعاتی آنها است و نقش مهمی در برجسته‌سازی فعالیت خبرنگاران در جامعه دارد.

رقیه زیرک، در بخشی از مقدمه کتاب خود ابراز امیدواری کرده با توجه به موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در این کتاب، "ایستگاه اخر" بتواند چراغ‌ راهی پیش روی جوانانی‌ باشد که به‌جای تکرار تلخی‌ها، با آگاهی و شناخت دقیق‌تر در همه مراحل زندگی قدم برداشته و از آسیب‌ها مصون بمانند.

وی همچنین در خصوص هدف خود از انتشار این کتاب نوشته: با توجه به اینکه در چند سال اخیر، همگام با رشد ارتباطات، زمینه های جرم نیز به طرز قابل توجهی افزایش یافته، گردآوری این مصاحبه‌ها در وهله نخست با هدف آگاهی‌بخشی به نسل جدید و روشن کردن ابعاد وقوع جرم، انگیزه‌ها و عوامل دخیل در آن بوده و در ادامه به منظور دستیابی به جامعه‌ای دانا در مواجهه با مسئله جرم است.

گفتنی است کتاب "ایستگاه آخر" مجموعه گزارش‌های مطبوعاتی نگارنده (رقیه زیرک) و شامل روایت‌هایی از بند زنان، کانون اصلاح و تربیت و راهروهای دادگاه بوشهر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha