• یکشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 99121712604
  • خبرنگار : 71191

حمله مسلحانه بی‌نتیجه به موزه هفت‌تپه شوش

حمله مسلحانه بی‌نتیجه به موزه هفت‌تپه شوش

یک فعال میراث فرهنگی شوش، از حمله مسلحانه دو فرد موتورسوار به موزه هفت‌تپه خبر داد و گفت: خوشبختانه این سرقت بدون وقوع هر نوع اتفاق ناگواری پایان یافت.

علی درویش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این حمله مسلحانه به موزه هفت‌تپه توسط افراد ناشناس ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه بامداد امروز (یکشنبه ۱۷ اسفند) رخ داده است، تاکید کرد: هر چند خوشبختانه این اتفاق با هوشیاری پرسنل نگهبان موزه، بی‌نتیجه ماند و فاجعه ناگوار جانی یا  سرقت آثار تاریخی موزه‌ی را به همراه نداشته است اما زنگ خطری بزرگ برای حفاظت از موزه‌هایی است که از توجه و امکانات کافی برخوردار نیستند.

او با بیان این‌که متاسفانه موزه هفت‌تپه سیستم امنیتی مناسبی ندارد، آن را باعث بروز نگرانی‌های زیادی برای این موزه دانست و ادامه داد: از سوی دیگر، یگان حفاظت میراث فرهنگی  به علت کمبود نیرو، حضور فیزیکی موثر در محل موزه ندارد. 

به گفته درویش، نگهبانان موزه نیز که عمدتا از نیروهای کارگری و باسابقه هستند، هنوز وضعیت حقوقی مشخصی ندارند و با وجود حساسیت کار، از مشکلات معیشتی و حقوقی زیادی گله‌مند هستند که با تمام این مشکلات، وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند که هوشیاری به موقع آنها در این زمینه جای تقدیر دارد.

موزه هفت‌تپه به دلیل قرارگیری‌اش در کنار محوطه تاریخی هفت‌تپه با فاصله‌ای حدود ۱۵ کیلومتر از شهر شوش قرار دارد و نزدیک‌ترین ایستگاه پلیس با این موزه فاصله زیادی دارد. از سوی دیگر به واسطه قوانین یگان حفاظت میراث فرهنگی، نگهبانان موزه‌ای امکان استفاده از سلاح را برای محافظت از موزه ندارند.

ایسنا پیگیر جزئیات بیشتر موضوع از مقام‌های مسؤول استانی و کشوری است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۱:۵۹

ایران یعنی فقط تهران و چند کلانشهر، بقیه ...

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۴:۴۶

این همه جوان تحصیلکرده و توانا در منطقه است صد نفر را برای مرمت و نگهداری و نگهبانی آن منطقه جذب کنند در عوض آثار تاریخی ایران آسیبی نخواهند دید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۴:۵۳

چرا ازادی بیان نداریم مگر ما مسلمان و ازاد و ازاده نیستیم که راحت نظرات خودمون رو بگیم؟؟؟!!!! چرا اول باید مدیر تایید کنه اگه دلش خواست کم و زیادش کنه؟؟؟؟!!!!!! چرا قانون درست حسابی نداریم که از میراث باستانی و موزه های ما و ...... حفاظت کنن؟ اون ۲نفر بی عرضه و بی لیاقت بودن وگرنه راحت میتونستن موزه رو جارو کنن راحت هرچی بود رو اب کنن و پولدار بشن، چرا وقتی چیزی داریم به فکرش نیستیم ولی وقتی از دست میدیم هااااای و هههووووی میکنیم میریم دنبال شکایت و حکایت!!!!! دولت و ملت ما اینقد گرفتار روزمرگی و مشکلات زندگی هستیم که کسی به فکر اثار باستانی و ..... نیست، مسولین هم که به فکر پورشه و برج و ویلاهای انچنانی و پول و .....

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۵:۲۲

شماکه ادعای مسلمونی میکنی چطور اسمتو گذاشتی کورش کبیر تضاد داره ادم اول خودشو اصلاح کنه بعد ازدیگران ایراد بگیره

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۱۸:۴۹

درود بر تو ای ایرانی، حقا که فرزند کورش کبیری

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۲۱:۳۹

عزیزان سو مدیریت در کشور بیداد میکنه به هیچی دیگه هم ربط نداره بخدا به وضوح داریم این سو مدیریت رو میبینیم ... خدا به دادمون برسه با این جناح بازیها که مانع پیشرفت کشور شده

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۰۵:۱۱

سلام بنده آمادگی اجرای قوی ترین سیستم نظارتی امنیتی ب نصف قیمت بازار و اجرای پروژه ب صورت رایگان روبرای این موزه ب دلیل علاقه شخصی زیاد ب میراث فرهنگی ایران رو دارم.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۲۲:۴۴

کارخودیه.کرم ازخود درخته

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۹ ۰۸:۴۱

دولت فعلا داره امامزاده میسازه به اون چه که اثار تاریخی چند هزار ساله کشورمون چه اتفاقی براش میوفته