• یکشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99121712941
  • خبرنگار : 71496

حاشیه‌های سفر پاپ در عراق

حاشیه‌های سفر پاپ در عراق

پس از گذشت چهار سال از آزادی شهر موصل از دست گروه تروریستی داعش، پاپ فرانسیس امروز (یکشنبه) با حضور در مناطق جنگ زده شهر موصل، کبوتر سفیدی را در کلیسای این شهر به نشانه صلح به پرواز درآورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز پس از سخنرانی در کلیسای "حوش البیعه" شهر موصل، با یک دستگاه خودروی کروکی کوچک از برخی محله‌های این شهر که در طول دوره آزادسازی آن از دست داعشی‌ها در سال ۲۰۱۷ با درگیری‌های شدیدی مواجه بودند، بازدید کرد.

او پس از سخنرانی‌ خود مقابل پیروان ادیان مختلف در کلیسای حوش البیعه که در روزهای اشغال آن در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ توسط داعشی‌ها به یک زندان تبدیل شده بود، کبوتر سفیدی را به نشانه صلح آزاد کرد.

پاپ که سفرش به استان نینوا با استقبال گسترده مردم مواجه شد، در سخنان خود مسیحیان عراق را به بازگشت به شهرهایشان و آغاز بازسازی ویرانه‌های باقی مانده از جنگ دعوت کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان بازدید خود از شهرهای موصل و قرقوش در استان نینوا را پس از انجام مراسم نیایش در دو کلیسای حوش البیعه و الطاهره پایان داد و آماده بازگشت به شهر اربیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۲۰:۱۷

خودشون جنگ براه میندازن، انسانها رو قتل عام میکنن، بعدش کفتر پر میده،

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۰۵:۵۴

جنگ رو امثال تو و همفکرهات راه میندازن.لعنت ...

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۱۸:۳۷

روح سردار و شهید المهندس شاد .مردم عراق 😏

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۲۲:۰۵

واقعا که متاسفم سردار سلیمانی و همرزمانش موصل رو آزاد کردن حالا این یارو بیاد و افتخار کنه مسخره اس و معنادار

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۷ ۲۳:۲۷

پاپ رفته کفتربازی

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۲۰:۱۷

آره ماشاالله بلدم هس

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۰۰:۱۱

پاپ جون زمان جنگ کجا بودی عزیزم؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۰۰:۵۳

سلیمانی و ابو مهدی و حججی ها دادیم تا امثال تو بیان اونجا بخندن به وقت خونریزی و قتل عام در این استان ک در دسترس کامل تکفیری ها بود کجا بودید ننگ بر تو ای دنیا و ننگ بر الکاظمی خائن

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۰۶:۰۴

اینجا معلوم شد پاپ برای گسترش مسیحی وبرگشت مسیحیان به عراق به انجا رفته برای امکان بیشتر دادن به امریکایی ها در حکومت کردن به عراق

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۱۸:۱۱

آقای پاپ باید بدانه این امنیتی که در عراق هست و راحت برای خودش میگرده این امنیت بخاطر خون شهیدان هست به خصوص شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس و یارانش است باید بخاطر این شهدا ممنون باشه که گروه داعش رو از خاک عراق پاکسازی کردند

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۱۹:۳۹

آقای پاپ اومده چیکار؟ ببینه اروپا و آمریکا چه به سر مملکت مسلمان نشین آوردند؟ کمکی هم کردن؟ چه عجب از کاخ واتیکانشون بیرون اومدن؟ کاسه ای زیز نیم کاسه است والا اینها رو به زور کتک هم نمیشه از جای گرم ونرمشون بیرون کرد.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۹ ۱۱:۰۷

یکی نیست از این مرتیکه بپرسه تو کلیساهای کاتولیک سالی چقدر به نوجوانان کم سن و سال تجاوز میشه و صداتوم در نمیاد . اصلا مگه شما دین و سیاست رو جدا نمیدونید پس چرا به عرق سفر میکنی و کار سیاسی انجام میدی مرتیکه مزخرف