• یکشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۹:۳۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99121713121
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد:

درجاسازی ۴ روستای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری

درجاسازی ۴ روستای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تصویب طرح‌های درجاسازی روستاهای خویه و دره شیخ‌عالی در شهرستان کوهرنگ و روستاهای آبیدک و منارجان در شهرستان لردگان، گفت: اقدامات لازم برای تثبیت و پایدارسازی این روستاها در اسرع وقت انجام شود.

اقبال عباسی ۱۷ اسفندماه در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در اعطای مجوز برای طرح‌های اشتغالزایی و عمرانی باید تمامی موارد به‌صورت کلی قید شود، اظهار کرد: در غیراین‌صورت ممکن است با تغییر مدیریت برای سرمایه‌گذار طرح مشکل ایجاد شود، همچنین طرح‌های پیشنهادی باید به‌سرعت تعیین تکلیف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به تصویب طرح‌های درجاسازی روستاهای خویه و دره شیخ‌عالی در شهرستان کوهرنگ و روستاهای آبیدک و منارجان در شهرستان لردگان، گفت: درجاسازی این روستاها به تصویب کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست رسید، بنابراین اقدامات لازم برای تثبیت و پایدارسازی این روستاها در اسرع وقت انجام شود، سپس برای سایر روستاهای در معرض خطر نیز در آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در ادامه در خصوص طرح توسعه عمران جامع شهر فرخشهر، توضیح داد: باید در توسعه شهرها به مباحث تقسیمات کشوری توجه ویژه صورت بگیرد، نمی‌توان بدون مصوبه محدوده شهری را کاهش یا افزایش داد، در این خصوص نیز قوانین سخت‌گیرانه‌ای وجود دارد و اگر خطر مرزی اصلاح نشود، نمی‌توان اراضی را به محدوده شهری اضافه کرد.

عباسی با تاکید بر اینکه مصوبات نباید مغایر با قوانین موجود باشد، گفت: با کلیات طرح توسعه عمران جامع شهر فرخشهر موافقت می‌شود، اما در خصوص جاده دسترسی این شهر نباید تغییر مالکیت و متولی‌گری صورت بگیرد.

مطالعات ۴۷ روستای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری به پایان رسید

در ادامه رسول شهبازی، معاون روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مطالعات ۴۷ روستای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری به پایان رسیده است، اظهار کرد: این روستاها شناسایی شدند و برای انجام مطالعات و امکان‌سنجی این روستاها سه میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق مطالعات انجام شده درجاسازی روستاهای خویه و دره شیخ‌عالی در شهرستان کوهرنگ و روستاهای آبیدک و منارجان در شهرستان لردگان به کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری پیشنهاد داده شد، در صورت تصویب این طرح‌ها قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.

شهبازی در پایان یادآور شد: در صورت تصویب مطالعات سایر روستاهای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان درجاسازی و یا جابجایی سایر روستاها انجام می‌شود، اما باید پیگیری‌های لازم برای تامین اعتبار انجام شود.

گفتنی است؛ در این جلسه ۱۳ طرح مطرح شد، این طرح‌ها شامل درجاسازی روستاهای در معرض خطر خویه، دره شیخ‌عالی، آبیدک و منارجان، طرح‌های گوسفند داشتی، کشتار صنعتی طیور، طرح توسعه عمران جامع فرخشهر، پرواربندی بره، مجتمع خدمات رفاهی، باشگاه سوارکاری، تولید محصولات لبنی و اصلاح طرح هادی شهر دشتک بود که اعضای جلسه با طرح هادی شهر دشتک به‌علت ناقص بودن مطالعات و طرح باشکاه سوارکاری به‌علت نداشتن استعلام تامین آب مخالفت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha