• دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99121813570
  • منبع : نمایندگی ایلام

۴۴ مرکز «+ زندگی» در ایلام افتتاح شد

۴۴ مرکز «+ زندگی» در ایلام افتتاح شد

ایسنا/ایلام همزمان با سراسر کشور ، به دستور رئیس جمهور ، ۴۴ مرکز مثبت زندگی در ایلام با حضور «نوذری»، سرپرست استانداری و مدیرکل بهزیستی استان افتتاح شد.

 دکتر محمد نوذری ، سرپرست استانداری ایلام در این مراسم،  ضمن تجلیل از اقدامات متنوع بهزیستی به جامعه هدف خود  اظهار کرد: با ایجاد این مراکز دسترسی به خدمات بهزیستی آسان تر می شود.

وی تصریح کرد: مهمترین هدف مراکز مثبت زندگی دسترسی آسان مردم و مددجویان به خدمات بهزیستی در سریع ترین زمان و فرصت ممکن است.

سرپرست استانداری ایلام ا اضافه کرد: با توجه به اینکه مراکز مثبت زندگی در مناطق مختلف شهری و روستایی راه اندازی می‌شوند این مهم علاوه بر خدمت رسانی گسترده تر به جامعه هدف باعث کاهش مراجعه مردم به مراکز بهزیستی می شود.

نوذری گفت: برونسپاری فعالیت ها به بخش خصوصی و ایجاد اشتغالزایی سومین مزیت ایجاد مراکز مثبت زندگی است. 

وی با عنوان این مطلب که نقش آفرینی بهزیستی فراتر از ارائه خدمت به مددجویان است، گفت: بهزیستی علاوه بر خدمت رسانی به مددجویان در امور مختلف آنان چون اشتغال زایی، مسکن، توانبخشی و ... در حوزه خدمات حمایتی و تخصصی نیز فعالیت قابل توجهی دارد.

«زهرا همتی» مدیرکل بهزیستی استان ایلام، نیز در این زمینه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این مراکز که بیش از  ۲۰ خدمت  را به مددجویان ارائه می‌کنند در اکثر محله هایی که تراکم حضور مددجویان بهزیستی بیشتر است راه اندازی شده شده‌اند و در نتیجه هم ترددهای غیرضروری به مراکز اداره بهزیستی کاهش پیدا کند و هم  ارائه خدمات با سرعت بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: خدمات‌رسانی در این مراکز به گونه ای نیست که کارشناسان و مددکاران منتظر حضور مددجویان باشند بلکه خود با تحرک و پویایی به محل زندگی معلولان رفته و از نزدیک مشکلات آنها را بررسی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی، افراد می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را از مرکز مثبت زندگی محل زندگی خود دریافت کنند.

مجوز تاسیس مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بخشنامه شماره ۱۲۹۳۰۶/۹۸/۹۰۰ در نخستین روز دی ماه سال ۱۳۹۸ صادر شد.

خدمات ۲۲ گانه‌ای در مراکز مثبت زندگی از جمله تشکیل پرونده، پاسخگویی به مراجعان، نیازسنجی‌های محلی، شناسایی داوطلبان و خیرین، آگاه‌سازی معلولان و آموزش های مهارت زندگی و غربالگری ارائه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha