• دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99121813755
  • خبرنگار : 30057

ارائه ۱۸ طرح مسابقه نانو استارت‌آپ در رویداد فناورانه صندوق نوآوری

ارائه ۱۸ طرح مسابقه نانو استارت‌آپ در رویداد فناورانه صندوق نوآوری

مدیر گروه ترویج و فرهنگ‌سازی ستاد توسعه فناوری نانو گفت: در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی صندوق نوآوری و شکوفایی، ۱۸ ایده‌ پذیرفته شده در برنامه نانو استارتاپ عرضه شده است و صندوق نوآوری نیز در این رویداد سرمایه گذاران صندوق های سرمایه گذاری را دعوت کرده تا با طرح‌ها وارد مذاکره شوند.

به گزارش ایسنا عماد احمدوند امروز در حاشیه رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی حوزه نانو که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ستاد نانو با عنوان "مسابقه ملی فناوری نانو" افزود: این برنامه از چند سال گذشته آغاز شده است. این مسابقه صرفاً آزمون علمی بود که افراد از نظر علمی در حوزه فناوری نانو رده بندی می‌شوند.

وی ادامه داد: در ۴ سال اخیر تلاش ما بر این بوده است که خروجی‌های این مسابقه به سمت تولید محصول و تبدیل شدن آنها به یک شرکت هدایت شوند، از این رو در مسابقه ملی نانو استارت‌آپ طی فرآیند حدود یکی دو ساله، ایده های فناورانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورت تایید حمایت‌های مالی دریافت خواهند کرد.

احمدوند، ارائه حمایت‌های آموزشی، ارزیابی جنبه‌های فنی و مشاوره‌های توسعه کسب و کار را از خدمات ارائه شده در این مسابقه فناورانه نام برد و ادامه داد: ایده‌های ارائه شده در این فرآیند در نهایت به محصولاتی قابل ارائه به سرمایه گذار تبدیل خواهند شد.

رییس گروه ترویج ستاد توسعه نانو با تاکید بر اینکه سال‌های گذشته این مرحله از مسابقه نانو استارت‌آپ همزمان با نمایشگاه نانو فناوری برگزار می‌شد، اظهار کرد: در این نمایشگاه با ایجاد غرفه‌ای به نام نانو استارت‌آپ طرح‌ها ارائه می‌شد و صاحبان ایده با سرمایه‌گذاران ارتباط می گرفتند، ولی امسال نمایشگاه نانو برگزار نشد.

وی ادامه داد: از این رو با صندوق نوآوری و شکوفایی رایزنی‌های انجام شد، ارائه طرح‌های نانو استارتاپ به صورت مشترک بین ستاد نانو و صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب دوشنبه‌های استارت‌آپی برگزار شد.

به گفته وی در رویداد امروز صندوق نوآوری و شکوفایی ۱۸ ایده‌ پذیرفته شده در برنامه نانو استارتاپ عرضه شده است و صندوق نوآوری نیز در این رویداد سرمایه گذاران صندوق های سرمایه گذاری را دعوت کرده تا با طرح‌ها وارد مذاکره شوند.

احمدوند خاطر نشان کرد: در رویداد امروز صندوق نوآوری، صندوق‌های پژوهش و فناوری حضور دارند و می‌توانند بخشی از منابع مالی مورد نیاز استارت‌آپ‌ها را تامین کنند تا نمونه اولیه محصولات اولیه تولید شده تبدیل به یک محصول صنعتی شود.

وی با اشاره به جزئیات ۱۸ طرح ارائه شده در این رویداد، گفت: در این نمایشگاه علاوه بر ارائه دستاوردهای برنامه سال گذشته نانو استارت‌آپ، طرح‌هایی داریم که در فرآیند مذاکره قرار دارند و یا طرح‌هایی هستند که موفق به جذب سرمایه‌گذار شده‌اند. نمونه آن دستگاه تصفیه هوای پلاسما است.

احمدوند اضافه کرد: این طرح‌ها دیگر به دنبال سرمایه گذار نیستند، بلکه به عنوان نمونه‌های موفق عرضه شده‌اند.

رییس گروه ترویج ستاد نانو با اشاره به جزئیات سومین دوره مسابقه نانو استارت آپ تدضیح داد: در این رویداد ۲۰۰ طرح ارائه شد که در طول فرایندهایی این تعداد طرح مورد ارزیابی قرار گرفتند. هدف گذاری ما این است که از این تعداد حدود ۳۰ طرح به مرحله تولید محصول قابل عرضه به سرمایه گذار برسد.

به گفته وی، در بخش نمایشگاهی دوشنبه‌های استارت آپی ۱۸ طرح عرضه شده که خروجی ۲۰۰ برنامه نانو استارت آپ ستاد نانو است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha