• دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99121813811
  • خبرنگار : 30054

گزارش تحولات بازار مسکن تهران در بهمن ماه ۱۳۹۹

گزارش تحولات بازار مسکن تهران در بهمن ماه ۱۳۹۹

ملک هفت گزارش بازار مسکن که از سوی بانک مرکزی منتشر شده است را ارائه می دهد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام پایگاه خبری ملک هفت، در ماه مورد گزارش، بررسی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب عمر بنا نشان می دهد که، از تمام ۳۹۱۷ هزار واحد معامله شده در شهر تهران، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۹.۴ درصدی، بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده اند.

این سهم در مقایسه با ماه مشابه سال ۹۸، حدود ۳.۸ درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای ۱۱ تا ۱۵ و بیش از ۲۰ سال ساخت افزوده شده است.

تعداد معاملات مسکن

بررسی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در مناطق مختلف شهر تهران در بهمن ماه سال جاری نشان دهنده آن است که منطقه ۵ تهران از میان سایر مناطق پایتخت، با سهم ۱۳.۵ درصد، بیشترین تعداد قراردادهای ملکی را به خود اختصاص داده است.

 بعد از آن به ترتیب مناطق ۱۰ و ۴  به ترتیب با سهم های ۸.۷ و ۸.۱ درصدی، دومین و سومین مناطق پرمعامله در تهران هسند.

تحولات قیمت مسکن تهران

متوسط قیمت یک متر زیربنای مسکونی تهران در بهمن ماه سال ۹۹، ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، از طریق بنکاه های معاملاتی گزارش شده است. این قیمت در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۹۷.۲ درصد  در مقایسه با ماه قبل۳.۷ درصد افزایش یافته است.

منطقه یک با ۵۹ میلیون تومان در هر متر مربع و منطقه ۱۸ با ۱۲۰ میلیون تومان به ترتیب دارای بیشترین و کمترین متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در میان مناطق شهر تهران هستند.

ارقام ذکر شده در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۱۰.۱ و ۶۷.۵ درصد افزایش داشته اند.

تحولات بازار مسکن در یازده ماهه سال ۹۹

بر اساس بررسی های ملک هفت و  بنا بر گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی، در ۱۱ ماهه سال ۹۹ تعداد ۷۸.۰ هزار واحد مسکونی در تهران به معامله رسیده است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶.۴ درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی معامله شده در مدت مذکور در شهر تهران، ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۸.۹ درصد افزایش یافته است.

بررسی شاخص های آماری بازار مسکن

بررسی تحولات بازار مسکن در بهمن ماه سال جاری نشان می دهد که واحدهای مسکونی ۱۶ تا ۱۸ میلیون تومان در هر متر مربع با سهم ۷.۵ درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات مسکن بر حسب قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران را به خود اختصاص دادند و دامنه های قیمتی ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان و ۲۰۰ تا ۲۲۰ میلیون تومان نیز به ترتیب با سهم های ۶.۸ و ۶.۷ درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

واحدهای ۶۰ تا ۷۰ متر مربع با سهم ۱۵.۰ درصد، بیشترین حجم معاملات از کل معاملات مسکن در بهمن ماه را به خود اختصاص دادند. همچنین واحدهای ۵۰ تا ۶۰ و ۷۰ تا ۸۰ متر مربع با سهم های به ترتیب ۱۴.۶ و ۱۱.۷ درصدی رتبه های بعدی را کسب کرده اند.

واحدهایی که ارزش آن ها در دامنه قیمتی ۶۰۰ میلیون تا ۸۰۰ میلیون و ۵۰۰ تومان است، با سهم ۱۳.۴ درصدی بیشترین سهم از معاملات صورت گرفته بر حسب ارزش هر واحد مسکونی را به خود اختصاص داده اند.

در این بین واحدهای با ارزش  ۸۰۰ میلیون و پانصد هزار تومان تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان، به ترتیب با سهم های ۱۰.۱ و ۸.۳ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

جمع بندی

حجم معاملات صورت گرفته در بهمن ماه سال ۹۹ حدود ۳.۹ هزار فقره بود که در مقایسه با ماه قبل ۱۱.۴ درصد افزایش و در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۷۰.۵ درصد کاهش یافته است.

متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی شهر تهران در بهمن ماه سال جاری، ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳.۷ و ۹۷.۲ درصد افزایش داشته است.

۸ منطقه از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در این ماه کاهش قیمت مسکن نسبت به ماه قبل را تجربه کردند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha