• دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99121813964
  • منبع : بنیاد شهید

کتاب وصیت نامه کامل شهدای استان گیلان رونمایی می‌شود

کتاب وصیت نامه کامل شهدای استان گیلان رونمایی می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه ۳۰ درصد از شهدای گیلانی دارای وصیت‌نامه هستند، از رونمایی جلد دوم کتاب «وصیت نامه کامل شهدا» خبر داد و گفت: یکصد وصیت‌نامه شهدا به ترتیب حروف الفبا و به صورت کامل همراه با تصویر و متن ویرایش شده در هر جلد از این کتاب وجود دارد و در مجموع ۲۳ جلد خواهد بود.

به گزارش ایسنا،عبدالله پاکاری در جلسه مشترک شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و بررسی تفاهم نامه‌های واگذاری زمین‌های مسکونی به ایثارگران گیلان و اشتغال که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن روز بزرگداشت مقام شهدا در ۲۲ اسفند، اظهار کرد: ویژه برنامه‌های فرهنگی با محوریت ایثار اجتماعی را برای بزرگداشت ایام پایانی سال پیش‌بینی کردیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار گیلان جهت تولید نماهنگ شهید علی انصاری، تنها استاندار شهید کشور، افزود: این نماهنگ هم اکنون در حال فیلم‌برداری است و جنبه ملی دارد.
وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از شهدای گیلانی دارای وصیت‌نامه هستند، از رونمایی جلد دوم کتاب «وصیت نامه کامل شهدا» خبر داد و اضافه کرد: یکصد وصیت‌نامه شهدا به ترتیب حروف الفبا و به صورت کامل همراه با تصویر و متن ویرایش شده در هر جلد از این کتاب وجود دارد و در مجموع ۲۳ جلد خواهد بود.
پاکاری در ادامه به روند اجرای دو تفاهم نامه ملی مسکن و اشتغال ایثارگران که با حضور مهندس اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد پرداخت و گفت: در این راستا واگذاری زمین‌های مسکونی به ۱۵۰۰ نفر از ایثارگران استان گیلان تا پایان دولت انجام می‌شود، که در حال حاضر ۱۰۴ قطعه زمین قطعی شده و برای ۳۶۱ نفر واگذاری داشتیم.
وی از مشخص شدن بیش از ۸۰۰ مورد زمین دیگر خبر داد و تصریح کرد: با همکاری سپاه قدس گیلان مناسب سازی اراضی حاشیه مسکن مهر رشت در حوزه زیرساخت جهت واگذاری به ایثارگران صورت می‌گیرد.
مدیرکل بنیاد گیلان، با بیان اینکه واگذاری زمین مطابق دستور استاندار و با همکاری راه و شهرسازی استان به ۲۴ نفر از جانبازان بالای ۷۰ درصد واجد شرایط استان انجام شد، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال ۵۰۰ مورد واگذاری زمین برای مسکن ایثارگران محقق می‌شود. همچنین برای ۲۱۰ نفر فرصت شغلی در قالب تفاهم‌نامه ایجاد کردیم.
پاکاری از ایجاد ۸۰۰ مورد اشتغال برای جامعه هدف بنیاد طی سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: از محل تفاهم‌نامه اشتغال ایثارگران، تا پایان سال برای ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهیم کرد.
لازم به ذکر است در پایان این جلسه از دفتر دوم وصیت‌نامه کامل شهدای استان گیلان شامل اسناد و آثار شهدا و ایثارگران استان گیلان رونمایی شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha