• دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99121814044
  • خبرنگار : 71145

پاپ: سفرم در آینده به لبنان خواهد بود

پاپ: سفرم در آینده به لبنان خواهد بود

پاپ فرانسیس اظهار کرد: لبنان در بحران است و قصد دارم به این کشور سفر کنم.

به گزارش ایسنا، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز،‌ دوشنبه در مسیر بازگشت از عراق به رم در هواپیما گفت‌وگویی با اسکای نیوز داشت.

او اظهار کرد: لبنان در بحران است. این کشور از ضعفی که ناشی از تنوع است، رنج می‌برد. بخش‌هایی از این تنوع قابل سازش نیست اما لبنان از قدرت مردمش برخوردار است. مثل استواری سرو. سفر آتی من به لبنان خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: پترس الراعی، رهبر مارونی‌های لبنان از من خواست در سفر به خاورمیانه توقفی در بیروت داشته باشم... به او نوشتم و قول دادم که به لبنان سفر کنم.

پاپ ادامه داد: در اینجا نمی‌خواهم کسی را مقصر بدانم بحران لبنان بحران موجودیت است.

پاپ اشاره کرد، سند ابوظبی گامی مورد هدف در مسیر برادری است.

پاپ: آیت الله سیستانی مرد بزرگ و حکیم خداوند است

همچنین به گزارش میدل ایست نیوز، رهبر کاتولیک‌های جهان که امروز پس از سفر ۳ روزه به عراق، به واتیکان بازگشت، دیدار با «آیت الله العظمی سیستانی»، مرجعیت عالی شیعه را برای روح خود مفید و گام نخستی برای تحکیم رابطه با مسلمانان شیعه توصیف کرد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، پاپ در پاسخ به سوالی درباره احتمال صدور اعلامیه مکتوب برای وحدت همانند آنچه در ابوظبی با شیخ الازهر امضا شد، گفت: دیدار با آیت‌الله سیستانی ممکن است گام نخست باشد و این اقدام گام دوم خواهد بود.

رهبر کاتولیک‌های جهان ضمن توصیف آیت الله سیستانی به عنوان مرد بزرگ و حکیم خدا، تاکید کرد که دیدار با ایشان برای روحش خوب و مفید بود و اشاره کرد که ایشان مردی متواضع و خردمند است.

وی دیدار با مرجعیت عالی شیعه را موجب افتخار دانست و افزود: آیت الله سیستانی مردی است که هرگز برای سلام برای کسی نایستاده است اما برای من دو مرتبه از جای خود برخواست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۸ ۲۱:۳۱

اگه این آقا به ایران هم بیاد خیلی خوب میشه و‌موجب تسریع در مذاکرات و‌حل‌ هرچه سریع تر اختلافات ایران و آمریکا خواهد شد.