• سه‌شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99121914283
  • خبرنگار : 50167

برنده شدن در مسابقه؛ تله جدید کلاهبرداران در زنجان

برنده شدن در مسابقه؛ تله جدید کلاهبرداران در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: متهمی که به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی پس از اخذ اطلاعات کارت حساب بانکی و رمز یکبار مصرف افراد اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با کلاهبرداری تلفنی، اظهار کرد: یکی از شهروندان زنجانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد اخیرا شخص ناشناسی به بهانه برنده شدن خودرو، با وی تماس تلفنی برقرار کرده و با اقدامات فریبنده از وی کلاهبرداری شده است.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد کلاهبردار با استفاده از ترفندهای فریبنده، مالباخته را متقاعد به ارائه اطلاعات کارت بانکی جهت واریز هزینه نقل و انتقال خودرو کرده به طوری‌که فرد کلاهبردار به محض دریافت رمز پویا کارت بانکی از سوی قربانی، مبالغی را از حساب بانکی برداشت می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه در بررسی‌های فنی و پلیسی، متهم به هویت‌ معلوم در یکی از استان‌‎های همجوار شناسایی شد، تصریح کرد: با هماهنگی مراجع قضایی به همراه تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا استان زنجان دلالت شد.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجهه شدن با مستندات به جرم خود اعتراف کرد، ادامه داد: طبق گفته مجرم، از طریق تماس تلفنی با افراد با بهانه برنده شدن خودرو با چرب زبانی پس از دریافت اطلاعات کارت بانکی و رمز یکبار مصرف آن‌ها، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده است.

آدینه‌لو با بیان اینکه برای بهره‌مندی از جوایز مسابقات و قرعه کشی‌ها نیاز به واریز وجه نیست، اظهار کرد: به شهروندان توصیه می‌کنم فریب این‌گونه کلاهبرداران تلفنی را نخورند و از ارائه اطلاعات هویتی و حساب بانکی به افراد ناشناس و غریبه خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مجرمانه می‌توانند موضوع را از طریق 110 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی با پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha