• شنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۳:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99121914340
  • خبرنگار : 71480

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی تشریح کرد

چرا کاندیداتوری ظریف برای اصلاح‌طلبان بهتر است؟

چرا کاندیداتوری ظریف برای اصلاح‌طلبان بهتر است؟

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی معتقد است که ظریف بین اکثریت مردم موقعیت ممتازی دارد و برای خود محبوبیت و مقبولیت ایجاد کرده است.

رسول منتجب نیا در گفت و گو با ایسنا، در تحلیل شرایط محمدجواد ظریف و اسحاق جهانگیری برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: ظریف بین اکثریت مردم موقعیت ممتازی دارد و برای خود محبوبیت و مقبولیت ایجاد کرده است. وی فردی مودب، با فرهنگ، دیپلمات کارکشته، دلسوز و مورد اعتماد است. تردید ندارم اگر وارد انتخابات شود، شور و هیجان انتخاباتی ایجاد می شود و حد نصاب رای بالا می رود و از این جهت به نفع نظام است.

وی ادامه داد: افرادی مثل جهانگیری موقعیت، ویژگی ها، مقبولیت و محبوبیت ظریف را ندارند. مردم نسبت به افرادی مثل جهانگیری به دلیل عملکرد دولت، نارضایتی دارند و ممکن است حضور آنها برای مردم دافعه هم داشته باشد.

این فعال سیاسی با اشاره به این‌که «در انتخابات به افرادی نیازمندیم که قدرت مدیریت، برنامه و تجربه داشته باشند»، تصریح کرد: ظریف فردی دیپلمات است که می تواند  دیپلماسی کشور را به پیش ببرد. ممکن است افراد دیگری تجربه اجرایی بیشتری نسبت به ظریف داشته باشند، اما جاذبه ظریف را ندارند.

وی ادامه داد: توصیه من به اصلاح طلبان این است که ابتدا بجای پرداختن به مصادیق، شاخص ها، معیارها و ویژگی های لازم برای رییس جمهور را استخراج کرده و افراد را براساس این شاخص ها بسنجند، در غیر این صورت معرفی زودهنگام مصادیق موجب تشتت می شود. شرایط کشور ویژه و شرایط  اقتصادی پیچیده بوده و مشکلات زیادی وجود دارد و هرکسی نمی تواند از پس مشکلات برآید. 

منتجب نیا در پایان گفت: اصلاح طلبان و اصولگرایان سراغ کسانی بروند که توان اداره کشور را داشته باشند. اینکه نظامیان از  گزینه نظامی حمایت کنند یا من روحانی از گزینه معمم حمایت کنم، درست نیست، زیرا صنفی گرایی مشکلی را حل نمی کند. گزینه ریاست جمهوری باید دارای برنامه باشد. جریان های سیاسی هم اول سراغ ملاک ها و معیارهای مورد نیاز کشور  بروند نه اشخاص.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۰۶:۱۰

مال این کار نیست

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۱۰:۲۶

هيچ اصول گرايي مال اينكار نيست - از ترس مشاركت بالاي مردم اي اف تي اف رو تاييد نمي كنند - در برجام سنگ اندازي كردند - مردم را به گروگان گرفتند - هيچ گشايشي نمي خواهند تا قبل انتخابات براي مردم انجام شود چوم نكنه گشايشي انجام بشه و مردم پاي صندوق راي بياييند كه طبق گفته رسايي هر چه مشاركت بالاتر باشه شانس اصول گرايان كمتر خواهد بود - اين واقعيت اصول گرايان هست !

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۰۶:۴۲

ظریف حتما به اعتبار برجام_چای میخواهد وارد کارزار انتخابات شود.خدا وکیلی اون صدتا سکه که برای برجام گرفتی رو برگردون...

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۰۸:۱۰

خدا كنه ظريف كانديد بشه - تنها انگيزه ما براي راي دادن حضور ظريف هست - ظريف با هيچ كس قابل مقايسه نيست - كدام اصولگرا با ظريف قابل مقايسه هست ؟بخطر همين است كه اصول گرايان از حضور ظريف بشدت وحشت دارند و احتمال حضور ظريف خواب را از چشمان اصول گرايان گرفته !

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۰۸:۵۶

نعععععععععععععععع

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۰۹:۵۸

دکتر ظریف مرد بی ادعا بی حاشیه مسلط کامل به زبان خارجه باسواد انرژی مثبت چقدر برای جلسات برجام زحمت کشید آنهم باکشور بیگانه که زبان ما را بلد نیست ولی دکتر ظریف با زبان خودشان با اونا حرف میزد سخن میگفت درتلاش و تکاپو برای قانع کردن بیگانگان بود ان شاءالله کاندیدا بشه رای هم بیاره آمین یا رب العالمین

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۴ ۱۷:۵۴

ظریف سال ۹۲ خوب بود ..ولی ظریف سال ۹۸ و ۹۹ دیگه ظریف سال ۹۲ نیست !!....

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۱۰:۲۴

ظریف فرد دیپلمات و کارکشته می تواند بهترین گزینه ریاست جمهوری باشد سن و شخصیت و بردباری این مرد بی نظیر است سواد و معلومات و وطن پرستی او زبانزد خاص و عام است بنظر من او مناسب است...

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۱۰:۳۷

سلام اگر ظریف بیاید گزینه بسیار مناسبی هست و می تواند برای کشور مفید باشد

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۱۱:۴۷

مگه ریاست دیپلماسی خارجی کشور در دست ایشان نبود که حالا بعد از اینکه رئیس جمهور شدند میخوان حلش کنند؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۱۲:۴۳

با سلام . یقه سفیدها و روحانیون نشان دادند که در مدت چهار دهه زیاد در ریاست جمهوری موفق نبودند . امروزه نیاز شدید است که یک فرد نظامی ریاست جمهوری را عهده دار شود تا به وضع نابسامان اقتصادی و اداری سرو سامان دهد

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۱۳:۲۳

دیگه تمومه ماجرا

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۱۳:۲۵

یک دیپلمات شکست خورده که برجام بدتر از ترکمانچای رو برای ایران تنظیم کرده میخواد بیاد انتخابات خخخخخخخخخخخخخ

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۱۴:۲۸

ببخشید علی آقا ولی به نظر من دیپلمات شکست خورده خیلی بهتر از رئیس جمهور پرمدعای فراموش شده است (احمدی نژاد - اسمش را نوشتم که به یاد بیاورید)

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۱۴:۰۷

این دیگه چه طرز تفکر دگم و بسته و کوته بینانه ایست ، مگر محبوبیت و مقبولیت سبب مشارکت حداکثری میشود ؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۱۴:۲۵

ظریف وزیر امور خارجه هزار بار کارآمد تر از ظریف رئیس جمهور است !!!

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۱۴:۳۶

نمی بینم که کسی به فکر مردم باشد و برای خاطر اینکه توانایی شخصی را می شناسد برای ریاست جمهوری معرفی کند همه کسانی که معرفی می شوند برای خاطر این است که احزاب (دقت کردید احزاب ) مورد نظرشان رای بیاورند .

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۱۷:۰۶

بذارید این بدبخت برگرده به همون کادر علمی دانشگاه ..تا همینجا زار و نزارش کرده اید کافی است!!! برای چند روز مال و قدرت دنیا مردم را بیچاره نکنید!!!!

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۶ ۱۶:۲۲

زشت نوشتى.. انگشتانت را ضدعفونى كن تميز تايپ بكن براى خودت خوشبختى و براى ديگران بدبختى ؟ انهم ظاهرا با دلسوزى ؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۴ ۰۰:۱۷

یک بار هم که شده یک دکتر متخصص طب مثلا ۳۴ ساله که سربازیشم رفته بیارید رئیس جمهور بشه اولا عقده دکتر دکتر گفته شدن نداره دوما آدم باهوش و جوان و شجاعی هست. و فرصت و انگیزه باند بازی نداره یک عده کارشناس بیاره بهشون وزارت بده مملکت رو یک چهار سالی تعمیر کنن بعد بدن دست این برادران ارزشی و ...

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۴ ۰۱:۱۳

دکتر ظریف به درد کار اجرایی نمیخورد. یک آدم اجرایی بسیار قوی بدون داشتن تعصبات سیاسی مورد نیاز است، افرادی مانند محمود حجتی.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۴ ۱۰:۱۶

اینکه گفته جهانگیری....گزینه ی مناسبی نیست،کاملا درسته.اما اگر آقای ظریف که خودش معتقد است توان اجرایی دولت راندارد، بهترین شان است،وای بحال بدترینشان.ظاهرا با عینک دنبال فرد مورونظر میگردند.این کفگیره کجاس؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۴ ۱۰:۲۱

یکی از اصول تایید صلاحیت افراد، کارنامه و میزان پایبندی عملی آنان به اصل ولایت فقیه است....

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۵ ۱۸:۰۹

اگر سنگ اندازى نشود و ظريف كانديدا شود (١) مشاركت در انتخابات زياد ميشود (٢) ظريف راى بالايى بدست خواهد اورد (٣) انتخابات به دور دوم نخواهد رسيد (٤) انهاييكه به ظريف راى نخواهند داد در نهايت خوشحال و راضى خواهند شد.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۶ ۱۵:۲۸

قسمت (٤) را درست نفهميدم مثل اينكه چيزى در دل دارى هم ميخواستى بگى و هم ميخواستى نگى !

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۶ ۱۷:۳۲

در عجبم از اصلاح طلبان، هرکدام که کاندید شوند بخاطر مشارکت پایین مردم و مشارکت بالای اصولگرا ها رأی نمی آورد و شکست مضاعفی برایشان است