• سه‌شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 99121914390
  • خبرنگار : 71573

انتشار «جست‌وجوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ»

انتشار «جست‌وجوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ»

کتاب «جست‌وجوی حقیقت در انبوه اخبار دروغ» (راهنمای جمع‌آوری اخبار از شبکه‌های اجتماعی و راستی‌آزمایی آن‌ها) با ترجمه خدیجه حیدری راهی بازار نشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب توسط مرکز آموزش‌های رسانه‌ای شبکه الجزیره نوشته شده و ترجمه آن در ۱۴۸ صفحه در انتشارات سیمای شرق روانه بازار نشر شده است.

در معرفی این کتاب آمده است: در این اثر، روزنامه‌نگاران مختلف تجربیات‌شان در زمینه تهیه خبر، گزارش، عکس و حتی آرشیو در طی پوشش خبری رویدادهای مهمی چون جنگ سوریه یا موج پناهندگی از سمت خاورمیانه به اروپا و استفاده از شبکه‌های اجتماعی چون توییتر، واتس‌اپ و اسنپ‌چت را بیان کرده‌اند؛ تجربه‌هایی که به نظر می‌آید برای روزنامه‌نگاران ایرانی جدید باشند.

همچنین تلاش شده تا با ارائه تجربیات شماری از روزنامه‌نگاران برجسته و تحریریه‌ها در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و شهروند خبرنگاران بتوان با نقاط قوت و ضعف این روند آشنا شده و از تکنیک‌های تجربی در این بخش بهره برد.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: امروزه همه افراد خواسته یا ناخواسته، با شبکه‌های اجتماعی سروکار دارند. اهالی رسانه شاید بیشترین افرادی باشند که شبکه اجتماعی کارشان را تحت‌تأثیر قرار داده است. شبکه‌های اجتماعی از یک سو منبع خبری مهمی برای خبرنگاران و روزنامه‌نگاران شده‌اند و از سوی دیگر چالش‌ها و مشکلاتی را پیش روی آن‌ها قرار داده‌اند. از مهم‌ترین این چالش‌ها، راستی‌آزمایی مطالب، عکس‌ها و فیلم‌هایی است که در این شبکه‌ها قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.