• سه‌شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99121914500
  • خبرنگار : 50416

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر:

تالاب «آق‌گل» در حال آبگیری است

تالاب «آق‌گل» در حال آبگیری است

ایسنا/همدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر از حق آبه سه میلیون مترمکعبی تالاب آق گل خبر داد و گفت: تالاب در حال حاضر در حال آبگیری است و پیش بینی می شود تا یک ماه آینده بیش از ۵۰۰ هکتار از آن زیر سطح آب برود.

عباس نجاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان بیان اینکه تالاب فصلی آق گل بهواسطه بارش های سال گذشته در شرایط مناسبی از جهت آبگیری قرار دارد، اظهار کرد: با پیگیری های مسئولان استانی و شهرستانی و همکاری مؤثر مسئولان شهرستان خنداب، به تازگی نهر قاسم آباد از رودخانه قره چای در جنوب دشت کمیجان به سمت تالاب باز شده و تالاب در حال آبگیری است.

وی از تالاب آق گل به عنوان تالاب‌های با آب شیرین یاد کرد و افزود: آبگیری تالاب با میزان بارندگی سالانه ارتباط مستقیم دارد به طوریکه بارش باران، ذوب برف، رودخانه شراء و قره‌چای، آب زیرزمینی و روان‌ آب‌های سطحی منابع اصلی تأمین کننده آب تالاب هستند.

نجاری به ۸۳۰ هکتار وسعت کلی تالاب اشاره و خاطرنشان کرد: با تداوم این آبگیری، بیش از ۵۰۰ هکتار از تالاب تا یک ماه آینده آبگیری می شود ضمن اینکه پیش بینی ما آبگیری بیش از ۵۰۰ هکتار از مساحت تالاب در صورت بارش های قابل توجه طی دو ماه آینده است.

وی حق آبه تالاب فصلی آق گل را سه میلیون متر مکعب در سال دانست که به تصویب وزارت نیرو رسیده است، از تهیه و ارائه مستندات و مدارک لازم برای ارتقاء سطح حفاظتی تالاب آق‌گل خبر داد و گفت: مدارک لازم برای ارتقای این تالاب از منطقه شکارممنوع به پناهگاه حیات وحش ارائه شده و در حال حاضر در انتظار مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست است.

نجاری در پایان یادآور شد: پناهگاه حیات وحش در سطح حفاظتی بالاتری از منطقه حفاظت شده قرار دارد و با تعریف چارت سازمانی و بکارگیری نیروهای سازمانی، اعتبارات لازم برای حفاظت از منطقه تخصیص می یابد و در صورت ارتقاء سطح حفاظتی، تالاب آق‌گل نخستین پناهگاه حیات وحش استان همدان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha