• سه‌شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99121914715
  • خبرنگار : 50082

نتیجه آزمایش یک نفر به کرونای انگلیسی در سبزوار مثبت شد

نتیجه آزمایش یک نفر به کرونای انگلیسی در سبزوار مثبت شد
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: نتیجه آزمایش یک نفر از چند بیمار مشکوک مبتلا به کرونا جهش یافته (انگلیسی) این شهرستان مثبت اعلام شده است.

دکتر علیرضا مسلم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گردش ویروس جهش یافته انگلیسی در بسیاری از نقاط کشور همچون سبزوار مشاهده شده است لذا شهروندان باید خطر شیوع ویروس جهش یافته کرونا را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: هم اینک این بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در مرکز آموزش درمانی واسعی سبزوار بستری و اعضاء خانواده وی نیز در قرنطینه به سر می‌برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: شهروندان موضوع کرونا جهش یافته را جدی بگیرند چون شدت سرایت و انتشار آن حدود ۱۳ بار از کرونای معمولی بیشتر و  قدرت مرگ و میر آن بالاتر  و درگیری در افراد جوان و میانسال بیشتر دیده می‌شود.

وی بیان کرد: در صورتی که فرایند درگیری ریه در یک بیمار کرونایی ۱۰ تا ۱۵ روز زمان می‌برد  اما این وضعیت در ویروس جهش یافته سه تا چهار روز رخ می‌دهد و طی یک و دو روز شدت می‌یاید چنان که داروهای معمولی نیز موثر نخواهند بود.

مسلم گفت: بهترین درمان و مقابله با ویروس کرونا و نوع جهش یافته آن  در خانه ماندن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک است که برخی از این موارد مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد: مردم تنها برای کارهای ضروری به بیرون بروند؛ حضور در مجامع، مراسم عروسی و عزا همچون سم مهلک و خطرناکی است که باید جدی گرفته شود.

مسلم مطرح کرد: در حوزه شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در بهترین شرایط ۳۰۰ تخت برای این بیماری پیش‌بینی شده که در صورت شرایط بحرانی وضعیت دشوار می‌شود.

وی عنوان کرد: در صورت شیوع ویروس جهش یافته کرونا بازگشت به حالت اول  دشوار است لذا  تمنا داریم موارد بهداشتی از سوی مردم رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شهروندان مسافرت‌های  نوروزی خود را لغو کنند و از طرفی نیز نباید پذیرای مهمانان نوروزی بود تا ضریب اطمینان بیشتر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha