• سه‌شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99121914787
  • خبرنگار : 30450

مدیرکل هواشناسی استان هشدار داد

احتمال خسارت به تاسیسات زیربنایی به دلیل وزش باد شدید در کهگیلویه و بویراحمد/ ورودسامانه بارشی

احتمال خسارت به تاسیسات زیربنایی به دلیل وزش باد شدید در کهگیلویه و بویراحمد/ ورودسامانه بارشی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاهش دید افقی و احتمال خسارت به تاسیسات زیربنایی به دلیل وزش باد شدید" در پاره ای از مناطق" از مخاطرات این سامانه بارشی در استان هستند.

"رضا کاکاوند" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر استقرار جریانات پایدار برای ۷۲ ساعت آینده می باشد، بنابر این طی این مدت جو استان نسبتا پایدار خواهد بود.
وی تصریح کرد: اما از اواخر وقت پنجشنبه و طی روز جمعه با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی به جو استان علاوه بر ابرناکی، وزش باد" در پاره ای از مناطق تند باد لحظه ای"، بارش باران" گاهی بصورت رگبار و رعد و برق"، در ارتفاعات بارش برف و کاهش دید افقی پیش بینی می شود.
مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: لازم به ذکر است این سامانه بتدریج اواخر وقت روز جمعه از جو استان خارج خواهد شد.
کاکاوند تاکید کرد: آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد جاده ای، کاهش دید افقی و احتمال خسارت به تاسیسات زیربنایی به دلیل وزش باد شدید" در پاره ای از مناطق" از مخاطرات این سامانه بارشی هستند.
وی بیان کرد: اجتناب از تردد غیرضروری به ویژه در محورهای مواصلاتی، صعود نکردن به ارتفاعات، محکم کردن سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از ساختمان های نیمه کاره به دلیل وزش باد شدید در پاره ای از مناطق به ویژه" مناطق شرقی"، سم پاشی و محلول پاشی نکردن باغات و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می شود.
مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته امام زاده جعفر با بیشینه دمای ۲۵.۲ درجه سانتی گراد گرم ترین و یاسوج با کمینه دمای ۴.۲ درجه سانتی گراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha