• سه‌شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۲۰:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99121914957
  • خبرنگار : 71145

استقبال روسیه از رای دادگاه ترکیه درباره قاتلان سفیرش

استقبال روسیه از رای دادگاه ترکیه درباره قاتلان سفیرش

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای از رأی دادگاه ترکیه درباره پرونده قتل سفیرش در آنکارا ابراز خشنودی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به رأی دادگاه ترکیه درباره پرونده ترور سفیرش در آنکارا نوشته است که مسکو خوشحال است که سرانجام سیستم قضایی ترکیه علیه متهمان به قتل سفیر روسیه در ترکیه، آندره کارلوف حکم صادر کرد. 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: "ما به این واقعیت احترام می‌گذاریم که عدالت ترکیه این اقدام تروریستی را که قربانی آن یک دیپلمات برجسته روسی بود، به شدت محکوم کرده است. ما اظهار کردیم که توسعه روابط دو جانبه در سال‌های اخیر دلیل بر این باور است که آنها از این آزمون دشوار، به معنای کامل کلمه، یک آزمایش بی‌سابقه گذشته‌اند". 

وزارت امور خارجه یادآوری کرده است، روسیه هنوز معتقد است که سهم قابل توجهی از مسؤولیت این جنایت را رسانه‌هایی به دوش می‌کشند که بر ضد اقدامات روسیه در سوریه گزارش منتشر می‌کردند.

وزارتخانه افزوده است: "ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری نزدیک بین نهادهای تحقیقاتی روسیه و ترکیه و دریافت سریع اطلاعات جامع از آنکارا در مورد نتایج و نتیجه گیری دادگاه، مشتریان مستقیم و سازمان دهندگان این اقدام تروریستی هستیم".

 آندره کارلوف سفیر روسیه در دسامبر ۲۰۱۶ در آنکارا و هنگام بازدید از یک نمایشگاه هنری توسط یک فرد مسلح به ضرب گلوله کشته شد. عامل اصلی تیراندازی در همان زمان از سوی نیروهای امنیتی ترکیه کشته شده بود.

دادگاه ترکیه امروز سه‌شنبه پس از نزدیک به پنج سال، پنج تن از افرادی را که در این ترور دست داشتند به حبس ابد محکوم کرد. گفته می‌شد ضارب با گروه‌های تروریستی مستقر در شمال سوریه در ارتباط بوده است.

شورای فدراسیون روسیه در آن زمان در اعتراض به نحوه مراقبت دولت میزبان از سفیر این کشور در ترکیه و کشته شدن آندره کارلوف به دست یک پلیس جوان اعلام کرد که این حادثه حاصل «قصور فاحش مجریان قانون در ترکیه» است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha