• چهارشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99122015106
  • خبرنگار : 50163

استاندار زنجان:

استفاده از ظرفیت نقاهت‌گاه‌ها مخاطرات کرونا را به حداقل می‌رساند

استفاده از ظرفیت نقاهت‌گاه‌ها مخاطرات کرونا را به حداقل می‌رساند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: استفاده از ظرفیت نقاهت‌گاه‌ها مخاطرات کرونا را به حداقل می‌رساند.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۱۹ اسفندماه) در جلسه ستاد کرونا زنجان با بیان اینکه خوشبختانه شیب کارهای اجرایی در حوزه مبارزه با کرونا نسبت به هفته گذشته بهتر شده که این امر به نوبه خود در کنترل بیماری تاثیرگذار است، اظهار کرد: نتیجه برخی از کارهایی که انجام شده را طی ۱۰ روز آینده مشاهده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه قانون منع تردد در زنجان به صورت جدی اجرا می‌شود، تصریح کرد: از زمان اجرای این قانون راستی‌آزمایی انجام‌می‌شود اما آنچه مهم است تداوم در جدیت اجرای طرح است.

استاندار زنجان با اشاره به بی‌احترامی عده‌ای به موضوعات مرتبط در حوزه مبارزه با کرونا مانند برگزاری مراسم‌ تجمعی، یادآور شد: با هر کسی که بهداشت عمومی را رعایت نکند باید برخورد شود تا ریشه کارهای خودسرانه که باعث خدشه به سلامتی مردم می‌شود، خشکانده شود.

این مسئول با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری نیز امسال در مراسم روز درخت‌کاری تاکید کردند که مسافرتی نخواهند داشت، ادامه داد: اجرای همه مصوبات ستاد ملی کرونا وظیفه همگانی است.

وی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی از موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، متذکر شد: طبق آمار ۴۸ درصد آبدارخانه‌ها و غذاخوری‌ها در برخی از ارگان‌ها فعال است که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد. همچنین حذف جلسات حضوری نیز از موضوعاتی است که باید در ادارات مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر این ‌مطلب در برخی از ادارات رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار خوب است که این امر شایسته تقدیر است، اضافه کرد: از این ادارات باید تجلیل شود، زیرا کار خوب باید مورد تشویق قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجمعی در روستای «سونتو» و آلودگی عده‌ای از اهالی به کرونا و مشکلات به وجود آمده برای اهالی، تصریح کرد: باید با عاملان این تجمع و افراد خاطی برخورد شود و خاطیان در برابر قانون پاسخ‌گو باشند.

این مسئول با بیان اینکه طبق ماده ۶۸۸ قانون حتی تهدید بهداشت نیز جرم تلقی می‌شود، گفت: هیچ‌کس در هیچ جایگاهی حق تخطی از مصوبات ستاد ملی کرونا را ندارد.

حقیقی با تاکید بر این مطلب که استان زنجان امسال پذیرای هیچ‌گونه مسافر نوروزی نخواهد بود، یادآور شد: کسانی که زنجانی بوده اما ساکن شهر دیگری هستند هنگام ورود به زنجان خصوصاً شهرهای ایجرود، ماه‌نشان و خدابنده باید با PCR منفی وارد استان شوند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هر منطقه‌ای که آلوده باشد باید بدون اغماض قرنطینه شود، افزود: با توجه به اینکه در وضعیت مطلوب از لحاظ کرونا قرار نداریم، مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را باید بیش از بیش مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه راه‌های انتقال ویروس از افرادی که وارد بیمارستان می‌شوند پرس‌وجو شده که دلایل مختلفی از سوی افراد درباره علت ابتلا بیان شده است، تاکید کرد: از مهم‌ترین دلایل ذکر شده می‌توان به تماس با مبتلایان، دورهمی‌های خانوادگی، حضور در مراسم‌ تجمعی مانند عروسی و عزا و مسافرت اشاره کرد که تک‌تک این موارد نیازمند چاره‌اندیشی به ویژه از سوی فرمانداران در شهرستان‌ها است.

این مسئول با اشاره به اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی از موضوعاتی است که در ایام عید نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد، ادامه داد: باید حتماً افراد شیک برای اجرای طرح شهید سلیمانی در این ایام تعیین شود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه انتظار ما از کسانی که PCR مثبت دارند، این است که به صورت داوطلبانه از ظرفیت نقاهت‌گاه برای قرنطینه استفاده کنند، خاطرنشان‌کرد: این امر آسیب کرونا به ویژه برای خانواده‌ها را به کم‌ترین حد ممکن می‌رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha