• چهارشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99122015244
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

فرماندار شهرستان خبر داد

افزایش ۲۲ درصدی ازدواج در اسکو

افزایش ۲۲ درصدی ازدواج در اسکو

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان اسکو از افزایش ۲۲ درصدی ازدواج و همچنین افزایش ۱۰ درصدی طلاق نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

بابک رضی منش در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی با تاکید بر لزوم اهتمام مدیران شهرستان به اجرای سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: ثبت دقیق و همچنین رصد مستمر وقایع حیاتی چهارگانه (ولادت، مرگ، ازدواج و طلاق)جهت برنامه ریزی و تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی و تحقق سیاست‌های جمعیتی ضروری است. 

وی با بیان اینکه آمار ازدواج شهرستان در بازه زمانی ۱۰ ساله روند کاهشی داشته و متاسفانه آمار طلاق روندی افزایشی را نشان می‌دهد، افزود: نسبت ازدواج به طلاق از ۷‌.۷۵ در سال ۹۰ به ۲.۵ در سال ۹۹ رسیده و به عبارت دیگر در سال ۹۹ به ازای هر ۲‌.۵ ازدواج شاهد یک طلاق در شهرستان هستیم و متاسفانه ۴۰ درصد ازدواج‌های شهرستان در سال جاری به طلاق انجامیده است. 

وی با ابراز نگرانی از افزایش نرخ سالمندی شهرستان، گفت: متاسفانه نرخ سالمندی شهرستان با ۹.۳۷ درصد بالاتر از میانگین کشوری ۵.۴ درصد است و در بین شهرهای شهرستان، اسکو با بالاترین نرخ سالمندی ۱۴.۶۸ وضعیت نگران کننده‌ای دارد و شهر ایلخچی با نرخ سالمندی ۸.۳۷ و سهند با ۴.۴ درصد نرخ سالمندی از میانگین کشوری پایین‌تر است. 

فرماندار شهرستان اسکو از اتمام مراحل تدوین و تصویب سند شهرستانی ازدواج و طلاق با رویکرد حساس سازی جامعه و نهادهای تاثیرگذار نسبت به پیامدهای مثبت ازدواج آگاهانه و به موقع جوانان و تاکید بر عواقب و پیامدهای منفی طلاق و راهکارهای پیشگیرانه خبر داد و افزود: در این سند تلاش شده تا با مطالعه دقیق وضع موجود، شناسایی موانع و مشکلات و ارائه راهکارهای لازم مداخلات لازم برای برون رفت از مشکلات انجام شود. 

وی افزود: برابر بند ۲ سیاست‌های کلی جمعیت، باید تمام دستگاه‌ها برای رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده تلاش مضاعف کنند. 

به گزارش ایسنا، وی با انتقاد از عدم احداث آرامستان سهند و نقش برجسته آن در ایجاد تعلق خاطر و هویت سازی در این شهر، گفت: در صورت انجام نشدن اقدام موثر در اجرای مصوبات، با اهمال کنندگان برخورد قانونی می‌شود. 

رضی‌منش با اشاره به کلنگ زنی بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی خیر ساز در شهر جدید سهند، این اقدام را گامی در جهت تامین نیازهای درمانی این شهر و از ضروریات ایجاد هویت در شهر سهند دانست. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha