• چهارشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۸:۵۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99122015876
  • منبع : نمایندگی کردستان

استاندار:

نباید چهره کردستان را خدشه‌دار کرد

نباید چهره کردستان را خدشه‌دار کرد

ایسنا/کردستان استاندار کردستان با بیان اینکه نباید چهره استان را خدشه‌دار کرد گفت: علیرغم بسیاری از مشکلات طرح‌هایی که سالهای سال تکمیل نشده بود تکمیل و یا دوباره کار اجرای در آن آغاز کرده است.

بهمن مرادنیا بعد از ظهر امروز چهارشنبه (۲۰ اسفند ماه) در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس اظهار کرد که به عنوان نماینده دولت وظیفه دارم با وجود کمی و کاستی‌ها از دستاوردهای دولت در کردستان دفاع کنم.
وی افزود که کردستان از عقب ماندگی مضمن به دلیل جنگ تحمیلی ۸ ساله و ناآرامی‌های پس از رنج می‌برد.
استاندار کردستان تصریح کرد که مدعی آن نیستیم‌ که مشکلات‌ کردستان را حل کرده ایم اما با پرداختن به تعدادی از زیرساخت‌های مهم توانستیم کردستان را کمی پیش بیاندازیم.
وی عنوان کرد که نباید چهره کردستان را در کشور خدشه‌دار کرد و به شخصه به کردستان به عنوان زادگاهم‌ افتخار می‌کنم.
مرادنیا ادامه داد که علیرغم بسیاری از مشکلات طرح‌هایی که سالهای سال تکمیل نشده بود تکمیل و یا دوباره کار اجرای در آن آغاز کرده است.
وی خاطرنشان کرد که دولت مردان هیچگاه دست خالی به کردستان نیامنده‌اند و دکتر نوبخت در سفر اخیر خود حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص داده است.
استاندار کردستان گفت: در زمینه آب نیز تخصیص ۱۱۰ درصد داشته‌ایم‌ که نمایانگر تلاش دولتمردان در کردستان است.
وی اظهار کرد که یک هزار تخت بیمارستانی در سال اخیر به ظرفیت بیمارستان‌های استان افزوده شده و بیمارستان بانه و کوثر سنندج به بهره‌برداری رسیده است.
مرادنیا افزود که ۹۶ هزار هکتار تخصیص آب به اراضی دیم و اجرای ۹۰۰ کیلومتر از ۳ هزار کیلومتر راه آسفالته روستایی در دولت داوزدهم صورت گرفته است.
وی تصریح کرد که تصفیه‌خانه سنندج برای تامین آب ۷۰۰ هزار نفر ارتقا یافته و به زودی نیز سد ژاوه آبگیری می‌شود و ۱۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به واسطه سامانه انتقال این سد از نعمت آب برخوردار می‌شود.
استاندار کردستان عنوان کرد که حاشیه نشینی یکی از معضلات اصلی کشور است‌ اما می‌بایست در سال‌های گذشته از گسترش حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌شد.
وی ادامه داد که طرحی از سوی دفتر رهبری در سه نقطه کشور برای ساماندهی حاشیه نشینی در حال انجام است که یکی از آن‌ها شهرک نایسر سنندج است.
مرادنیا با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار در بخش صنعت کردستان سرمایه‌گذاری شده یادآور شد که پروژه های لاستیک رازی و پتروشیمی یکی از بزرگترین پروژه‌ها در کردستان با سرمایه‌گذاری ۷۹۰ میلیون یورویی است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha