• چهارشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99122015881
  • خبرنگار : 71592

ارتش میانمار برای بهبود وجهه‌اش دست به دامن افسر سابق رژیم صهیونیستی شد

ارتش میانمار برای بهبود وجهه‌اش دست به دامن افسر سابق رژیم صهیونیستی شد

ارتش میانمار در پی کودتای نظامی که ابتدای فوریه رخ داد، برای مثبت نشان دادن وجهه خود در سطح جهان به یک شرکت صهیونیستی متوسل شده است!

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت  آمریکایی"فارن لابی" که فعالیت شرکت‌های لابی در آمریکا را رصد می‌کند، وزیر دفاع در شورای نظامی میانمار "آری بن میناشی"، افسر سابق سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی و رئیس شرکت کانادایی "دیکنز مادسن" که مقر آن در مونترال است را جهت اعمال فشار بر آمریکا و دیگر دولت‌ها تعیین کرد.

ماموریت این شرکت به تعبیر ارتش میانمار کمک به شرح وضعیت واقعی میانمار است تا به واکنش‌های خشونت آمیز بین‌المللی در پی کودتای نظامی ماه فوریه پایان دهد.

براساس توافقنامه‌ای که روز پنج‌شنبه بین این شرکت و ارتش میانمار به امضا رسید، شرکت موظف است کنگره آمریکا و دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و دولت‌های سعودی، امارات، رژیم صهیونیستی، روسیه، سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و سازمان‌های بین‌المللی و غیردولتی دیگر را تحت فشار قرار دهد.

بن میناشی اعلام کرد، ارزش این توافقنامه دو میلیون دلار است.

ارتش میانمار پس از آن دست به دامن شرکت‌های لابی شد که تعدادی از کشورها و طرف‌ها از جمله آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا اعلام کردند در محکومیت کودتای نظامی مسؤولان ارتش میانمار را تحریم خواهند کرد.

ارتش میانمار ابتدای ماه فوریه با تصاحب قدرت از طریق اجرای یک کودتا علیه دولت آنگ‌ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده برای مدت یک سال، سوچی و سایر رهبران سیاسی را بازداشت کرد. نیروهای ارتش در خیابان‌ها گشتزنی می‌کنند و منع رفت و آمد شبانه اعمال شده است. ارتش میانمار از سال ۱۹۶۲ تا ۲۰۱۱ بر میانمار حکومت می‌کرد اما همچنان بخشی از قدرت را در اختیار خود نگاه داشته و تمام قدرت را به غیرنظامیان نداده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha