• چهارشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۲۱:۰۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99122015935
  • خبرنگار : 90047

نشست مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان؛

احمدی: در پویش نذر رهایی ۲۲۱ زندانی جرایم غیرعمد در ۲۴ استان آزاد شدند

احمدی: در پویش نذر رهایی ۲۲۱ زندانی جرایم غیرعمد در ۲۴ استان آزاد شدند

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی از آزادی ۲۲۱ زندانی جرایم غیرعمد در ۲۴ استان کشور در پویش نذر رهایی جامعه ورزش خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی در آخرین نشست مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی در سال جاری، با اشاره به شرایط سخت حاکم بر جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: جامعه ورزش مانند بسیاری از بخش­ ها، از این موضوع آسیب دید.

وی افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در اقدامی خیرخواهانه فدراسیون­ ها، ادارات کل ورزش و جوانان استان­ ها، هیئت های ورزشی و قهرمانان و چهره ­های ورزشی پیشگام شدند و شاهد حضور گسترده جامعه ورزش برای فعالیت های خداپسندانه و همدلی با آسیب دیدگان بودیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

احمدی یکی از مولفه های ورزش را مرام و منش پهلوانی عنوان کرد و گفت: در مواقع بروز مشکل ایجاب می کند که جامعه ورزش به نیازمندان کمک کند و خوشبختانه در این راستا توانستیم پویش‌های کمک مومنانه را با مشارکت بیش از ٣٠ فدراسیون برگزار کنیم.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با بیان اینکه ١۴ فدراسیون در پویش نذر رهایی که امروز برگزار شد مشارکت داشتند، گفت: در ٢۴ استان ٢٢١ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند که افتخاری برای جامعه ورزش است و شادی خانواده این افراد و آثار نیک آن در زندگی خیرین برجای می‌ماند.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: ما چندین هزار شهید ورزشکار دفاع مقدس و مدافع حرم داریم و کمترین ادای دین به این شهدا تکریم نام آن‌ها است، چراکه شهدای ورزشکار بزرگترین سرمایه ورزش هستند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی افزود: ما باید وظیفه خود نسبت به شهدا را تعریف و در جهت ادای آن اقدام کنیم. امیدوارم بتوانیم رسم، مرام، معرفت، خلوص، ایثار و جوانمردی شهدا را در جامعه جاری و ساری کنیم.

وی به تشکیل مجمع مسئولان کمیته فرهنگی فدراسیون‌ها اشاره و تصریح کرد: در فدراسیون ها باید افراد توانمند در این زمینه به کار گرفته شوند زیرا به کار فرهنگی مستمر در ورزش نیاز است.

احمدی خواستار پیگیری و اجرای جدی‌تر برنامه‌های ورزش همگانی از سوی فدراسیون‌های ورزشی شد و اظهار داشت: شبکه ورزش همگانی را در کشور راه‌اندازی کرده‌ایم و فدراسیون ها باید عنایت ویژه‌ای به آن داشته باشند.

احمدی در پایان با بیان اینکه در حوزه ورزش روستایی اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: زیرساخت‌های ورزشی در روستاها توسعه داشته و اکنون ۶٢۵٠ خانه ورزش روستایی وجود دارد که این رقم تا پایان دولت کنونی به ٧۵٠٠ عدد خواهد رسید. همچنین بیش از ۲ هزار زمین چمن مصنوعی در روستاها احداث شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha