• چهارشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۲۲:۴۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99122015975

نماینده ولی‌فقیه در فارس:

مسجد «نصیرالملک» از نشانه‌های افتخار تمدن ایرانی و اسلامی است

مسجد «نصیرالملک» از نشانه‌های افتخار تمدن ایرانی و اسلامی است

ایسنا/فارس نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد که مسجد «نصیرالملک» یکی از نشانه‌های افتخار تمدن ایرانی و اسلامی محسوب می‌شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام بعد از ظهر چهارشنبه ۲۰ اسفند در مراسم محفل انس با قرآن کریم که در مسجد «نصیرالملک» شیراز برگزار شد، ضمن یادآوری اینکه سال ۱۴۰۰ آغازش و پایانش با میلاد حضرت مهدی (عج) مصادف است، گفت: همه آنانی که چشم انتظار و عاشق حضرت مهدی (عج) هستند، سال آینده را سال گسترش قرآن و فرهنگ اهل بیت (ع) قرار و در هر کاری این موضوع را مد نظر قرار دهند.

او با بیان اینکه در آستانه مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص)، این محفل نورانی برگزار شده است، ضمن تشکر از رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس برای پیگیری و احیای سنت‌های مذهبی و مسجدی، اظهار کرد: زیبایی مسجد «نصیرالملک» بسیار زیاد است اما باید توجه داشت که مسجد، ظرف و محتوای آن نماز و قرآن است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با تاکید بر اینکه مسیری که در کار میراث فرهنگی طی می‌کنیم، این است که محتوا را همراه با این ظرف زیبا نگه داریم، افزود: باید به قرآن و عترت به عنوان میراث پیامبر (ص) توجه کنیم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه میراث جنبه سخت افزاری دارد که همین معماری است و جنبه نرم افزار آن توجه به عترت و قرآن محسوب می‌شود، اظهار کرد: در این مسجد روی گردشگران باز است اما آیا قرائت‌های اینچنینی هم به گردشگران ارائه می‌شود؟

او با اشاره به اینکه برخی دوستان که قرائت زیبایی داشتند به آمریکای جنوبی رفته بودند و با این قرائت اذان و یا تلاوت زیبای قرآن مردم آن دیار را به فرهنگ اسلام دعوت کردند، گفت: میراث ما همین قرآن است و چاشنی نیاز ندارد اما برخی به نظرشان می‌رسد باید برای میراث خود جاذبه ایجاد کنند.

امام جمعه شیراز با اشاره به بیت شعری از سعدی که می‌گوید: «گر تو قرآن به این نمط خوانی // ببری رونق مسلمانی»، بیان کرد: قشنگ خواندن قرآن از سوی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) به ما رسیده است، قرائت زیبای قرآن، معجزه‌ای در زیبایی است و باید از این زیبایی‌های معنوی در جوار جذابیت‌های معماری مسجد «نصیرالملک» استفاده کنیم و البته می‌توانیم پر جاذبه ترین‌ها را صادر کنیم.

او با اشاره به اینکه هدیه مبعث قرآن بود و باید سال آینده این مراسم پرشورتر از امسال برگزار شود، پیشنهاد کرد که در عید مبعث سال آینده، جلسه بین‌المللی قرائت قرآن کریم در مسجد «نصیرالملک» برگزار شود.

به گزارش ایسنا، مراسم محفل انس با قرآن کریم به مناسبت سالروز مبعث حضرت رسول (ص) در مسجد «نصیرالملک» شیراز با حضور نماینده ولی‌فقیه در فارس برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha