• جمعه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99122216559
  • خبرنگار : 71282

معاون وزیر کار در گفت وگو با ایسنا

خبرهای خوش مسکن ملی در راه است

خبرهای خوش مسکن ملی در راه است

معاون وزیر کار از آغاز کلنگ زنی برخی از پروژه های مسکن ملی تا قبل از پایان سال خبر داد و با اشاره به استقبال کارگران و بازنشستگان از این طرح، گفت: حدود ۶۰ هزار نفر از کارگران و بازنشستگان آورده خود را پرداخت کرده و وارد پروژه شده اند.

ابراهیم صادقی فر در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین اخبار از ثبت نام در طرح جامع اقدام ملی مسکن اظهار کرد: کسانی که در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند چه کارگر چه بازنشسته به شکل فردی اقدام کرده اند و عضو تعاونی یا تشکل کارگری نبوده اند ولی پروژه هایی که هم اکنون تحت پوشش وزارت کار در حال ساخت است گروهی ساز و نوعا به شکل تعاونی است که این پروژه ها پیش رفته و زمینها اختصاص یافته و سازندگان هم کارهای تامین منابع مالی را در دست انجام دارند.

وی از کلنگ زنی برخی از پروژه ها در سطح کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر پروژه هایی داریم که آماده کلنگ زنی است و قبل از پایان سال کلنگ آنها زده خواهد شد.

۶۰ هزار نفر آورده اولیه را واریز کردند

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کار درباره آمار ثبت نام کنندگان و واریز آورده اولیه متقاضیان نیز، گفت: بر اساس آخرین آمارها حدود ۶۰ هزار نفر از کارگران و بازنشستگانی که ثبت نام کرده اند پولشان را پرداخت کرده و وارد پروژه شده اند. در مورد آن دسته از کسانی هم که ثبت نام کرده و واجد شرایط شناخته شده اند کارها در حال انجام است.

صادقی فر تصریح کرد: در یکسری از استانها و شهرستانها زمینها هنوز آماده نشده که در دست پیگیری است؛ بخشی دیگر در قالب تفاهم نامه و با فرمتی که خود وزارتخانه بسازد در حال سازماندهی است و یک فرمت هم که قرار است با همکاری اتاق تعاون ایران ساخته شود و در حال انجام است.

امکان واریز و تکمیل سهم آورده در برخی شهرها 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در میان ثبت نام کنندگان کسانی بوده اند که هنوز آورده اولیه را واریز نکرده باشند و با توجه به اتمام مهلت تمدید تدابیری برای واریز این دسته افراد پیش بینی شده است؟ گفت: یکسری از متقاضیان را طی رایزنی هایی که با وزارت راه و شهرسازی داشتیم تمدید کردیم، عده بسیاری پرداخت اولیه را انجام داده اند فقط سهم آورده اولیه را کامل نکرده اند که وزارت راه و شهرسازی برای واریز همراهی کرد و وزیر راه هم اصرار داشت که طرح در این مرحله به بن بست نخورد و اجازه واریز داده شود.

به گفته معاون وزیر کار، علیرغم آنکه مهلت تمدید به پایان رسیده ولی در برخی شهرها و استانها به دلیل آنکه هنوز زمین یا پروژه آماده نبوده اجازه واریز داده شده تا متقاضیان سهم آورده خود را تکمیل کنند.

صادقی فر در ادامه به ساخت مسکن ملی در شهرکهای صنعتی اشاره و اظهار کرد: اتاق تعاون ایران در این زمینه اقدامات موثری داشته و چهار شهرک صنعتی ایوانکی، کاسپین، اشتهارد و شمس آباد همگی در مرحله کلنگ زنی هستند. در حال حاضر تعداد شهرکهای صنعتی افزایش یافته و به ۱۳ شهرک رسیده است.

اعلام خبرهای خوش از مسکن ملی در هفته آینده

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای جدید استقبال کارگران و بازنشستگان بسته به توان اقتصادی و آورده اولیه آنها دارد و ما در وزارت کار درصدد هستیم تا در این بخش که به دلیل عدم توان پرداخت،  مشارکت کمی پایین است ورود کنیم. خوشبختانه مدل های خوبی در وزارت کار و صندوق های وابسته به آن و همچنین وزارت راه و شهرسازی تهیه و پیش بینی شده که هفته آینده این مدل ها ارائه و اخبار خوب و خوشی از طرح مسکن ملی اعلام خواهیم کرد.

معاون وزیر کار درباره علت تاخیر در آغاز ساخت و ساز طرح های مسکن ملی گفت: کار ساخت مسکن پروسه ای طولانی است و آداب و اصول خود را دارد؛ در طرح های بزرگ مسکن ابتدا باید تامین مالی صورت گیرد و آماده سازی آن مهم است چون کیفیت زمین اعم از سنگلاخی یا صخره ای بودن اثرگذار است و تایید کمیسیون ماده ۵ شهرداری هم جزو موارد اساسی است و همه این موارد و شرایط تاثیرگذاری خود را دارد و در ساخت مسکن یا پروژه های ساخت و ساز مدنظر قرار می گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۲ ۱۶:۲۸

انشالا هرچه زودتر خونه دار بشیم بیچاره شدیم از خونه بدوشی

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۰۲:۰۰

سلام ترو خدا مسکن مهر پرند فاز ۶ هسا رو هم بدید ۱۲ سال شد

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۲ ۱۷:۱۹

وام این مساکن را ۱۵۰ میلیون و با سود پایین تری در اختیار متقاصیان قرار گیرد

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۲ ۲۱:۰۸

مراد آباد کرمانشاه کجاست

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۲ ۱۹:۱۱

انشاالله بعد از 59 سال صاحب خانه میشوم . انشاالله

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۲ ۱۹:۳۱

بچه های خودتون میرن تو این خونه ها زندگی کنن بدون هیچ امکاناتی تو بیابون ها درست کار میکردید قیمت مسکن این نبود خسته شدیم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۲ ۲۰:۰۰

یا خدا خودت کمک کن

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۲ ۲۰:۰۴

بنده برای مسکن ملی ثبت نام کردم اما هیچ جوابی نگرفتم لطفا رسیدهگی کنید خسته شدیم از بی خونه گی

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۲ ۲۰:۴۳

تغییر شهر اصفهان کی باز میشه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۲ ۲۱:۱۰

چرا‌تا‌کنون‌به‌بعضی‌از‌کسانی‌که‌ثبت‌نام‌کردن‌ اجازه‌پرداخت‌ندادن‌ تکلیف‌ان‌ها‌چیست

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۲ ۲۱:۱۱

چرا مسکن ملی فرهنگیان بندرعباس با اینکه مدت شش ماهه که پرونده ها تحویل شده اما هنوز هیچ خبری نیست

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۲ ۲۱:۲۴

سلام وام بانک باید با توجه به تورم ساخت مسکن ملی مبلغ بالاتر باسود 4درصدقرارگیرد.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۲ ۲۱:۴۱

کسی میدونه ثبت نام دوباره هست یانه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۲ ۲۲:۳۱

مسولان هم کمک کنین لااقل وام بلندمدت بدین که ماهم بتونیم قسط بدیم ودیگه پول نگیرین همینو وام بدین بخدا توانمون نیس اجاره خونه دیگه بدین مخصوصا که سرپرست خانواده یک زن بی پناه باشه کمک کنید تاخداهم این مریضی روریشه کن کنه انشالاه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۲ ۲۲:۳۵

سلام آیا فرهنگیانی که ثبت نام کرده اند در شهرستان اسلام آباد غرب وهنوز کسی پول واریز نکرده چرا وتکلیفشان چیست

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۲ ۲۳:۰۷

کی تحویل میدن؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۲ ۲۳:۱۳

سلام کسی میدونه چجوری میشه تغییر مکان داد قسمت ثبت نام جای پرند اشتباهی رباط کریم انتخاب کردیم شهرمورد تقاضا زمان ثبت نام پرند نبود تو گزینه ها ممنون میشم کسی راهنمایی کنه چجوری اصلاح کنم؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۲۳:۳۳

سلام وارد سایت بشین گزینه ویرایش داره من وایرتیش کردم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۲ ۲۳:۴۴

خداوکیلی وقتی ثبت نام مسکن مهر میکنید همه فهمی کنید اول گفتند چند تا استانه بعد یه دفعه ای اصفهان هم طی سه روز ثبت نام کردند و ما نفهمیدیم ما هفت ساله مستاجریم تو یه خانه پنجاه متری قدیمی ساخت،که کولر نداره و حتی آب هم تابستونها فشار نداره و بیشتر وقتها قطع است و به طبقه دوم نمی‌رسه ،درد مجبوری نشستیم تو این خانه.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۲ ۲۳:۵۱

از اداره راه جز وعده و اتلاف وقت چیزی ندیدیم در حالیکه هر روز قیمت مصالح بالاتر می رود

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۰۱:۳۳

باسلام معلمین با این حقوق بخورونمیرازکجامی توانند آورده اولیه پرداخت کنندمسکن بسازیدکلیدتحویل قیمت گذاری کنندقسطی واز حقوقشان یصورت قسطی کم بکنید یا اینکه طرحمسکن ۹۹ ساله دوباره احیا شود وگرنه هیچ جوره معلمان کارکنان دولت صاحب خانه نمی شوندلطفا تجدید نظر بفرمائید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۰۹:۰۸

خواهش می‌کنم یکی راهنماییم کنه دیگه نمیشه تو شهر زنجان ثبت‌نام کرد؟؟؟؟ چی‌کار باید بکنم خیلی احتیاج داریم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۰۹:۱۵

سلام آیا امکان ثبت نام مسکن ملی برای فروردین ۱۴۰۰ در کرمانشاه وجود داره ؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۰۹:۵۴

سلام من ثبت نام کردم اسمم اومد ولی نتونستم دراین طرح شرکت کنم واریزی داشته باشم یعنی قبول نکردند اونم به بهانه گرفتن وام مسکن آخه چه ربطی داره چند سال قبل از روی احتیاج وامی گرفتیم وتموم شد حالا چرا ما شامل نمیشیم با وجود اینکه خونه ندارم

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۱۰:۲۸

سلام من یه خانواد ۴ نفره هستیم ۱۵ساله مستاجریم و هیچ زمین و خونه ی نداریم چرا هربار میرم چرا ماهارو ثبت نام نمیکنن...اینایی که انتخاب میشن رو کی انتخاب کرده

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۱۲:۲۹

سلام من ۴۰ میلیون رو ریختم قسط بعدی کیه؟ و چقدر؟ واقعا در توانمون نیست

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۱۳:۲۵

استان خوزستان شهر اهواز هم هست؟؟ بدون خونه خسته شدیم هر روز ی جا

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۱۳:۲۹

والله هنوز مسکن ملی فردیس باشهرداری درگیر هستش،به گفته نگهبانا، شهرداریفردیس۷۵میلیارد تومان میخواد تااجازه ساخت روبدن

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۲۱:۱۶

سلام.من ازکردستان بانه. از مسولین(یعنی همون خدایان زمین)تقاضا دارم ترو به هر کی میپرستین کرایه منزل توبانه خیلی زیاده پیگیری کنید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۲۳:۰۷

با سلام لطفا گزارشی از تعیین تکلیف مسکن ملی شهر مشهد که قرار بود در شهر جدید گلبهار ثبت نام شوند، اما درست در لحظه ارایه مدارک وحتی عده ای بعد از واریز وجه متوجه شدند که گلبهار ظرفیت تمامی ثبت نام شوندگان را ندارد و احتمال زیاد به شهر جدید بینالود پاس داده خواهند شد... که این ام موجب ناراحتی و سردرگمی همه عزیزان گردید.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۳ ۲۳:۲۲

سلام خواهش میکنم برا قیمت و اقساطش یه فکری بکنید مردم توان پرداخت رو ندارند

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۴ ۱۱:۴۳

اقا خواهش میکنیم از شما مسیولین اگر خوتون دستندرکار این مسکنهای ملی هستید یا دیگران صدای مارو برسونید ما پولی نداریم یا مبلغ وام رو زیادتر کنید مثلا از صد میلیون به دویست میلیون مهم نیست اقساطش زیاد باشه نهایتش از نان شب و سری چیز دیگه میزنیم یا اورده ها واریزهای بعدی رو کم کم بگیرید بداد درد دل مردم برسی اگه داشتند روی به مسکن ملی ها نمیاوردن و خواهش من از شما اینه زودتر این مسکن هارو به صاحبانشون برسونید و کمی هم ملاحضه ملت قشر ضعیف مردم رو کنید به ولله به ولله به ولله از صد بار ویکبار حج بهتر است

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۴ ۲۳:۳۴

سلام.من مسکن کارگری ثبت نام کردم ولی خبری نشده.پرونده در دست استعلامه. یعنی چی؟