• جمعه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99122216639
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۱و۲۲ اسفند ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۱و۲۲ اسفند ایسنا

تاکیدات قالیباف درباره قیمت مرغ/ توصیه نماینده آمل درباره سفر به شمال/ مخالفت رهبر انقلاب با برگزاری جلسه بزرگداشتی برای ایشان/ واکنش ظریف به اظهارات اخیر بلینکن/ پمپئو برجام را هیولا خواند! و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید پنج شنبه و جمعه (۲۱و۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۹) مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

قیمت مرغ هرگز نباید از حدود ۱۱هزار تومان فراتر می‌رفت

به گزارش ایسنا، تاکیدات رئیس مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات اقتصادی مردم در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

محمدباقر قالیباف در مراسم یادواره شهدای بدر و خیبر با اشاره به مشکلاتی که مردم در حوزه تامین‌ مرغ دارند، گفت:  تا ۲۷ مهرماه به اندازه ۴.۲ میلیارد دلار در حوزه نهاده‌های کشاورزی، پول تخصیص و پرداخت شده است و با این‌ پول، قیمت مرغ هرگز نباید از حدود ۱۱ هزار تومان فراتر می‌رفت. پس مشکل ما پول نیست، بلکه ناکارامدی و ایده‌هایی است که به دنبال حل اساسی مشکلات نیستند.

به شمال سفر نکنید

توصیه نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی درباره سفر به شمال در ایام تعطیلات نوروز هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

رضا حاجی پور با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری ها در ایام تعطیلات نوروز گفت: موهبت الهی و جاذبه های شمال کشور ماندگار است، فعلا به دلیل شرایط کرونایی کشور از سفر به مازندران پرهیز کنیم.

وی افزود: ویروس منحوس کرونا فعلا ما را رها نخواهد کرد، تنها راه فرار از آن رعایت پروتکل های توصیه شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا است که از سوی مقام معظم رهبری نیز بر رعایت آن تاکید شده است.

خبرهای دیگر در زمینه کرونا را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

با بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی بحران دیگری را رقم نزنیم

واکسن های برکت، رازی و پاستور سال آینده در اختیار مردم قرار می‌گیرد

مطالبات ضدکرونایی نماینده خمینی شهر از مسوولان

سفرهای بلاجهت در دوران کرونا مغایر حقوق دیگران و حقوق شهروندی است

***

مخالفت رهبر انقلاب با برگزاری جلسه بزرگداشتی برای ایشان

جلسه‌ای با عنوان «بزرگداشت علمای ربانی؛ پیرامون شخصیت اخلاقی عرفانی رهبر معظم انقلاب» از سوی یکی از حوزه های علمیه در حال برگزاری بود، که پس از اطلاع رهبر انقلاب و اعلام مخالفت ایشان، این برنامه لغو شد.

این نشست‌ها تحت عنوان «سلسله بزرگداشت‌های علمای ربانی» برگزار می‌شد که سومین جلسه این نشست قرار بود، پیرامون شخصیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای باشد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

روابط ایران و روسیه مستحکم‌تر از هر زمان دیگری است

خبر بعدی، بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص بیستمین سالگرد معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بود.

در این بیانیه ضمن تاکید بر اینکه روابط ایران و روسیه مستحکم تر از هر زمان دیگریست،‌ آمده است: در پرتو اراده رهبران و مقامات عالی، همکاری های دو کشور در راستای تامین منافع مشترک از مرزهای روابط دوجانبه عبور کرده و وارد کمک به تامین امنیت منطقه ای و بین المللی شده و مستحکم تر از هر زمان دیگری است.

خروج آقا میرکاظم تبریزی از کادر طلایی نظام

گزارش ایسنا به مناسبت  ۲۲ اسفند ماه، چهل و دومین سالروز تاسیس حزب جمهوری اسلامی خلق مسلمان به رهبری آیت‌الله سید کاظم شریعتمداری معروف به آقا میرکاظم تبریزی هم از پر مخاطب ها بود.

واکنش ظریف به اظهارات اخیر بلینکن

پربازدیدترین خبر روز پنج شنبه، واکنش وزیر امور خارجه کشورمان به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره عدم تمایل آمریکا به موافقت با آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی بود.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری نوشت: آمریکا مدعی است که دیپلماسی را ترجیح می دهد،  نه سیاست شکست خورده  «فشار حداکثری» ترامپ را. با این وجود، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا درباره ممانعت از کره در انتقال پول خودمان به کانال سوییس که تنها برای دارو و غذا مورد استفاده قرار می گیرد، رجز خوانی می کند. 
ظریف ادامه داد: تکرار کردن همان سیاست، همان نتایج را به همراه نخواهد آورد. تنها راه این است: تعهد، اقدام، نشست

پمپئو برجام را هیولا خواند!

همچنین وزیر امور خارجه سابق آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه صهیونیستی آی۲۴، با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه، از «وابستگی» کشورهای اروپایی به برجام انتقاد کرد.

مایک پمپئو گفت که  «تاسف آور است» که تروئیکای اروپا (کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس) «عمیقا به هیولایی به اسم برجام وابسته اند» و مدعی شد برجام  «راهی هموار» برای تقویت برنامه هسته ای ایران ایجاد می کند. 

دیگر اخبار مرتبط را در لنیک های زیر دنبال کنید.

برای مذاکره با ایران هیچ مشوقی پیشنهاد نمی‌دهیم

اعتراف مکرر به شکست آمریکا نشانه پیروزی ایران است

بازگشت آمریکا به برجام نیازی به مذاکره و نشست ندارد

امیدواریم با کنترل برنامه هسته ای ایران از تنش در خاورمیانه جلوگیری کنیم

آمریکایی ها با مذاکره از برجام خارج نشدند که برگشت‌شان مستلزم مذاکره باشد

مذاکره با آمریکا ⁧‫در سایه زور و تهدید انجام نمی‌شود

***

گویا خاندان بارزانی تاریخ کوتاه مدت را فراموش کرده اند

خبر بعدی، واکنش رئیس شورای ‌اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی(‌IPU‌) ‌مجلس شورای اسلامی به اقدام اخیر اقلیم کردستان بود.

احمد نادری، نماینده تهران در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «اقلیم کردستان به مناسبت سفر پاپ به عراق، تمبری را منتشر کرده و در آن بخش هایی از ایران را ضمیمه یک کشور خیالین به نام کردستان کرده، گویا خاندان بارزانی تاریخ کوتاه مدت، از زمان حزب بعث تاکنون را فراموش کرده اند که این‌گونه ناسپاسی می کنند.

انقلاب عظیم اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دوره معاصر تجدید کرد

گزیده بیانات رهبر انقلاب به مناسبت فرا رسیدن سالروز مبعث رسول اکرم (ص) هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخشی از بیاناتشان با بیان اینکه انقلاب عظیم اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دوره معاصر تجدید کرد، فرمودند: خداوند متعال به امام بزرگوار ما این توفیق را داد که خط مستمر بعثت نبوی را در این دوران با ابتکار و شجاعت و اندیشه بلند خود و فداکاری خود پررنگ کند و نمایان کند. امام بزرگوار توانست همان خط بعثت را که در طول زمان کمرنگ بود، پررنگ کند و جامعیت اسلام را در عمل نشان بدهد و نشان بدهد که اسلام یک دین جامع است.

تحریم یک حزب سیاسی به درخواست یک مرجع عالیقدر

گزارش ایسنا به مناسبت چهل و ششمین سالگرد صدور فرمان تاریخی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تحریم شرکت در حزب شاهنشاهی رستاخیز هم از پرمخاطب ها بود.

۱۰ روز پس از پخش خبر تاسیس یک حزب سیاسی در رادیو سراسری ایران و رسیدن خبر آن به گوش مرجع عالیقدر شیعه در نجف اشرف و تحقیق درباره جزییات خبر، عضویت مردم به دلیل مخالفت حزب با اسلام و مصالح ملت، حرام اعلام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha