• شنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99122317443
  • خبرنگار : 50432

طرح کوچه‌های رنگی در مشهد اجرا می‌شود

طرح کوچه‌های رنگی در مشهد اجرا می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از اجرای پویش مردمی «کوچه‌های رنگی» با هدف رنگ‌آمیزی کوچه‌های شهر در آستانه سال نو با رنگ‌های شاد در منطقه ۸ مشهد خبر داد.

رضا دانایی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به فرآیند این پویش، اظهار کرد: ما از سه سال گذشته بر اساس تقاضاهای مردمی که از طریق شوراهای اجتماعی محلات، به دستمان می‌رسید این طرح را با عنوان «پویش رنگ‌ها» در سال ۱۳۹۷ آغاز کردیم. روش کار در این طرح به این صورت است که اهالی یک محله، منطقه مورد نظرشان را پیشنهاد می‌کنند و شهرداری آن منطقه به بررسی پیشنهادات می‌پردازد، اگر پیشنهادی مورد تأیید قرار گرفت، رنگ‌ها و ابزار لازم از طریق شهرداری تهیه شده و در اختیار اهالی آن محله قرار می‌گیرد، اما رنگ‌آمیزی و طراحی بر عهده خود مردم محله است.

وی ادامه داد: این پروژه اواخر اسفند ۱۳۹۷ شروع شده و در بهار ۱۳۹۸ هم ادامه پیدا کرد. همچنین امسال نیز به همان ‌شکل و تحت عنوان پویش «کوچه‌های رنگی» فعالیت‌مان را آغاز کرده‌ایم. در حال حاضر اولین منطقه‌ای که داوطلب انجام این کار بود، منطقه ۸ شهرداری مشهد است که با هماهنگ شهردای منطقه، این طرح را در آن‌جا اجرا کرده‌ایم و سایر محلات هم پایان فروردین ۱۴۰۰ به مرور به این پویش خواهند پیوست.

دانایی با بیان این‌که «انتخاب محلات بر اساس درخواست اهالی و شورای اجتماعی همان محله صورت می‌گیرد»، تصریح کرد: اولویت خاصی در این زمینه وجود ندارد و این پروژه در طول سال هم انجام خواهد شد. به‌ عنوان مثال در طول سال این طرح را در مناطق ۵ و ۶ شهرداری مشهد اجرا کرده‌ایم. با این ‌حال، طرحی که در حال حاضر در حال انجام است یک ویژه‌ برنامه نوروزی است که برای زیباسازی شهر در ایام نوروز اجرا می‌شود. در چنین شرایطی اگر این کار را از ماه‌های قبل آغاز کرده بودیم ممکن بود تازگی و زیبایی رنگ‌ها از بین برود و چشم‌نوازی خودش را از دست بدهد.

وی با اشاره این‌که «این طرح با هماهنگی پیشین با مردم یک محله و اعلام آمادگی آن‌ها برای شرکت در این طرح اجرا می‌شود»، خاطرنشان کرد: این پویش معمولاً در کوچه‌هایی اتفاق می‌افتد که تردد خودرو کم است و هر کسی هم جلوی خانه خودش را رنگ‌آمیزی می‌کند و این‌طور نیست که کسی از جای دیگری به آن محله بیاید تا از این طریق بتوانیم از تجمعات غیر ضروری برای اجرای این طرح در روزهای کرونا جلوگیری کنیم.

معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اضافه کرد: هدف در این طرح زیباسازی فضای شهر است. با این‌ حال آنچه مهمتر است افزایش احساس مسئولیت اهالی شهر است که با تلاش در زیباسازی محل زندگی خودشان سهیم باشند؛ چراکه تجربه نشان داده است زمانی‌ که مردم در اجرای این چنین طرح‌هایی نقش مستقیم داشته باشند در حفظ و نگهداری آن هم بهتر عمل می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha