• یکشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99122417875
  • خبرنگار : 50037

فرمانده انتظامی اسدآباد:

سلب‌کنندگان آسایش مردم در چهارشنبه‌سوری مهمان نوروزی پلیس هستند

سلب‌کنندگان آسایش مردم در چهارشنبه‌سوری مهمان نوروزی پلیس هستند

ایسنا/همدان فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد گفت: برابر هماهنگی به عمل آمده با دستگاه قضا، در شب چهارشنبه آخر سال چنانچه کسی بخواهد اسباب مزاحمت شهروندان و آسایش عمومی را فراهم آورد و یا به اماکن عمومی و دولتی تعرضی داشته باشد، برخورد جدی و قانونی انجام می شود و تا پایان تعطیلات نوروزی مهمان پلیس خواهد بود.

سرهنگ افشین یاری در گفت‌وگو با ایسنا، با هشدار به قاچاقچیان، تهیه و توزیع کنندگان موادمحترقه غیراستاندارد، خطرناک و دست ساز، اظهار کرد: به استناد قانون مجازات اسلامی هر گونه خرید، فروش و قاچاق موادمحترقه و منفجره غیرمجاز جرم محسوب شده و مطابق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی هر کس با هیاهو، جنجال، حرکات غیرمتعارف یا با تعرض به افراد، مخل نظم وآرامش عمومی شود و یا مردم را از فعالیت بازدارد، به حبس از سه ماه تا یک سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شود.

وی با اشاره به اینکه پلیس مخالف شادی مردم در این شب نیست، تصریح کرد: خانواده ها در کنترل فرزندان خود به ویژه جوانان و نوجوانان در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال از نقش مؤثری برخوردار هستند.

یاری بیان کرد: امروزه رویکرد پلیس بر این است که علاوه بر داشتن تعامل هدفمند و کارآمد، با آحاد مردم در بحث پیشگیری از جرائم و تولید امنیت قدم بردارد چراکه اعتقاد داریم پلیس به تنهایی قادر به برقراری امنیت پایدار نبوده بلکه تولید امنیت یک محصول جمعی است و تمامی دستگاه ها، نهادها و مردم در تولید آن نقش اساسی داشته و باید با همکاری و همدلی نقش خود را به خوبی ایفا کرد.

وی با اشاره به حوادث چهارشنبه آخر سال ادامه داد: متأسفانه امروزه چهارشنبه آخر سال توسط افراد فرصت طلب خودی و بیگانه، رنگ و لعاب دیگری به خود گرفته و به صورت یک خُرده فرهنگ جرم در بین مردم ظاهر شده که علاوه بر زیان های مالی، صدمات و آسیب های جبران ناپذیری بر سلامت جوانان و نوجوانان وارد کرده است.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه ارتقاء سطح آگاهی افکار عمومی به ویژه جوانان و نوجوانان یکی از عوامل پیشگیری از بروز حوادث ناگوار در چهارشنبه آخرسال بوده است، گفت: بیان تجربیات تلخ حوادث سنوات گذشته، مشارکت آحاد مردم و توجه خانواده ها به ویژه والدین به توصیه های ایمنی، مهمترین اصل در مدیریت چهارشنبه آخر سال و کاهش حوادث در این روز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha