• یکشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99122417925
  • منبع : نمایندگی مازندران

پروژه پیاده راه سازی هسته مرکزی شهر آمل کلید خورد

پروژه پیاده راه سازی هسته مرکزی شهر آمل کلید خورد

ایسنا/مازندران شهردار آمل گفت: با آغاز عملیات اجرایی رمپ دوم ورودی خیابان شهید بهشتی، پروژه پیاده راه سازی هسته مرکزی شهر آمل کلید خورد.

به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری آمل، سید حمید هاشمی با اعلام این خبر اظهار کرد: رمپ اول پروژه پیاده راه سازی هسته مرکزی شهر آمل در میدان شهدای مدافع حرم احداث و بهره برداری شد. دومین رمپ‌نیز با هدف انتقال خودروها به محدوده ای خارج از هسته مرکزی شهر برنامه ریزی و در حال اجراست.

هاشمی اضافه کرد؛هسته مرکزی شهر در محدوده ای به مساحت حدود ۱۵ هزار متر مربع، در دو فاز با هدف حفظ و احیای اماکن تاریخی،گردشگری و ساماندهی ترافیک شهری پیاده راه سازی می شود.

هاشمی درباره روش اجرای این پروژه اظهار داشت: پروژه پیاده راه سازی هسته مرکزی با کارشناسی، مشاوره و تشکیل جلسات متعدد با مسئولان امر در دو فاز اجرا می شود. در فاز اول این پروژه، خیابان انقلاب و باهنر ، (حدفاصل بانک ملی مرکزی و سبزه میدان) رمپ بلوار شهید بهشتی (حد فاصل پل دوازده چشمه و پل معلق) به انضمام محوطه جلوی هتل شهر تا میدان شهدای مدافع حرم و محوطه شهرداری مرکزی و در فاز دوم این پروژه نیز اطراف مصلی (بقعه میر بزرگ) پیاده راه سازی خواهد شد.

شهردار آمل در خصوص جزئیات اجرای پروژه پیاده راه سازی هسته مرکزی شهر خاطر نشان کرد: مدت انجام این پروژه ۶ ماه پیش بینی شده است که احیای جداره های تاریخی،فرهنگی و اجرای سنگ فرش، کف پوش بتنی و ویبره ای با ضخامت ۶ تا ۸ سانتی متر همراه با ایجاد فضای سبز و مبلمان انجام می شود.

هاشمی تصریح کرد؛ با پیاده راه سازی هسته مرکزی عبور وسایل نقلیه در این محدوده ممنوع خواهد شد و ساعتهای خاص برای ترددهای ضروری بازاریان پیش بینی خواهد شد.همچنین پیش بینی های لازم به منظور تردد وسایط نقلیه از قبیل ماشین آتش نشانی، امدادی و غیره در مواقع ضروری در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه معماری ساختمان اصلی شهرداری مربوط به دوره پهلوی اول است، گفت: ساختمان تاریخی و اصلی شهرداری حفظ و احیاء شده و به میدان شهرداری (سبزه میدان سابق)با کاربری فرهنگی و اجتماعی تغییر می کند. 

گفتنی است؛ در ادامه انجام این پروژه، اجرای یک رمپ دوچرخه سواری هم در بلوار شهید بهشتی پیش بینی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha