• یکشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99122418063
  • خبرنگار : 50184

پیشکسوت فوتبال کرمانشاه:

بازگشت "راهیان" خون تازه‌ای به رگ‌های فوتبال کرمانشاه تزریق می‌کند

بازگشت "راهیان" خون تازه‌ای به رگ‌های فوتبال کرمانشاه تزریق می‌کند

ایسنا/کرمانشاه پیشکسوت فوتبال کرمانشاه گفت: اگر تیم راهیان به لیگ دسته اول فوتبال بازگردد که تاحدود 90 درصد هم بازگشت این تیم قطعی شده، خون تازه ای در رگ های فوتبال کرمانشاه تزریق می شود و فوتبال کرمانشاه از رکودی که اکنون به آن گرفتار شده و در شان این استان نیست، خارج می شود.

سید مجتبی گردکانه در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه فوتبال در کرمانشاه جایگاه خوبی ندارد، اظهار کرد: هرچند بخش کوچکی از این شرایط به مسائل مدیریتی برمی گردد، اما مهمترین مشکل فوتبال کرمانشاه موضوع مالی است، چرا که هیچکدام از بخش های خصوصی استان در این رشته سرمایه گذاری نمی کنند.

وی با تاکید براینکه فوتبال کرمانشاه این ظرفیت را دارد که جایگاهی بهتر از شرایط فعلی داشته باشد، افزود: بهترین مهره ها و پتانسیل ها را در فوتبال داریم که اکنون در شهرهای دیگر پراکنده شده اند و برای استانهای دیگر توپ می زنند که اگر شرایط مالی فراهم شود و یک امتیاز خوب داشته باشیم، می توان همه آنها را دورهم جمع کرد و یک تیم قوی را شکل دهیم.

این پیشکسوت فوتبال کرمانشاه تصریح کرد: البته اخیرا صحبت هایی برای بازگشت تیم راهیان به لیگ دسته اول فوتبال کشور مطرح شده که با تحقق این اقدام بازگشت پتانسیل ها به فوتبال استان می تواند عملی شود که این امر هم مستلزم این است که مسائل مالی این تیم به خوبی حل شود تا همانند تیم شیرین فراز سابق دچار ورشکستگی و ... نشود.

وی به خلاء نبود یک تیم از کرمانشاه در رقابت های لیگی فوتبال اشاره ای کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از استانها هستند که در لیگ برتر و دسته اول کشور دو تا سه تیم دارند و در کنار آن در لیگ های پایین‌تر هم  نمایندگان فعالی دارند، اما متاسفانه در کرمانشاه علیرغم وجود پتانسیل ها و استعدادهای فراوان و علاقمندان زیادی که داریم، فاقد حتی یک تیم مطرح هستیم که این موضوع انگیزه را برای ورود جوانان به رشته فوتبال در کرمانشاه می گیرد.  

گردکانه افزود: خوشبختانه استاندار کرمانشاه علاقمند به رشته فوتبال است و در تلاش است که مسئله بازگشت راهیان را هموار کند که اگر این اتفاق رخ دهد، باید یک مدیریت قوی در تیم راهیان شکل گیرد و آن را تقویت کند تا آغازی دوباره برای انگیزه دادن به جوانان فوتبال دوست کرمانشاهی باشد.

وی نداشتن یک نماینده فوتبال از کرمانشاه در رقابت های لیگی را ظلمی بزرگ در حق جوانان این استان دانست و اضافه کرد: باتوجه به اینکه تیم مطرحی در فوتبال کرمانشاه نداریم، برای همین جوانانی که عشق و علاقه زیادی به این رشته دارند، با صرف هزینه های فراوان به استان های دیگر سفر می کنند تا استعدادهای خود را نشان دهند و در نهایت سختی های راه باعث می شود که سرخورده به کرمانشاه بازگردند.

این مربی باسابقه فوتبال کرمانشاه تاکید کرد: کرمانشاه به حضور یک تیم پرقدرت دررقابت های لیگی مطرح نیاز دارد، البته می دانیم که پتانسیل حضور در لیگ برتر را نداریم، اما می توانیم در رقابت های لیگ دسته اول و دوم فعال باشیم. در بحث نیروهای انسانی، توان اجرایی، شایستگی، امکانات سخت افزاری و ... نیز ظرفیت های لازم را داریم.  

 وی به تاثیرات وجود تیم فوتبالی قدرتمند در ایجاد شور و نشاط بین مردم یک شهر هم اشاره کرد و افزود: واقعا فوتبال به معنای زندگی است، برای همین وقتی فوتبال در سطح بالایی وارد یک استان می شود، جریان پرشور زندگی بین مردم آن ایجاد می شود، جوانان و نوجوانان انگیزه می گیرند و وارد این رشته می شوند، مردم و تماشاچیان شور و نشاط دارند و فوتبال به بحث روز مردم تبدیل می شود.

گردکانه تاکید کرد: با در نظر گرفتن این مسائل،  شکی نیست که اگر تیم راهیان بازگردد که تاحدود 90 درصد هم بازگشت این تیم قطعی شده، خون تازه ای در رگ های فوتبال کرمانشاه تزریق می شود و فوتبال کرمانشاه را از رکودی که اکنون به آن گرفتار شده و در شان این استان نیست، خارج می کند و جایگاه گذشته خود را دوباره بدست خواهیم آورد.

وی یادآورشد: کرمانشاه روزگاری در زمره تیم های خوب فوتبال کشور بود، اما مشکلات زیادی باعث شد که امروز آنها پیشرفت کنند و از ما جلو بزنند و ما جا مانده ایم که این مسئله با بازگشت راهیان می تواند حل شود.

این پیشکسوت فوتبال استان در ادامه به عدم حمایت بخش خصوصی استان از تیم های ورزشی هم اشاره کرد و گفت: اگرچه صنایع و شرکت های بزرگ و متمولی در سطح استان داریم که به راحتی می توانند تیم های ورزشی را مورد حمایت قرار دهند و اداره کنند، اما برخی از این اسپانسرها سرخورده شده اند که باید آنها را به سمت سرمایه گذاری در ورزش ترغیب کرد تا شرایطی هم بوجود آید که تیم ها احساس امنیت کنند، چراکه مخارج مدیریت تیم ها بالا رفته است.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر استاندار و نمایندگان هم باید پای کار باشند که تاکنون نشان داده اند تاحدودی پای کار هستند، اما همه این ها مستلزم این است که این تلاش ها نتیجه بخش باشد و تیم ما در رقابت های کشوری حضور پیدا کند.  

گردکانه به مشکلات مالی تیم های ورزشی در کرمانشاه هم اشاره ای کرد و با ارائه یک پیشنهاد گفت: در گذشته تنها امید ما تیم بعثت بود که مالک از جیب خود خرج می کرد اما حمایتی نشد و سقوط کرد، یا تیم فوتسال شاهین که در لیگ برتر بود و این تیم هم سقوط کرد، بنابراین بنظر می رسد در این میان باید یک کارگروه توسط مالکان این باشگاه ها شکل گیرد که تمام تمرکز آن بر جذب اسپانسر و حل مسائل اقتصادی باشد، چراکه سرمایه گذاران توانمندی در استان داریم که می شود از ظرفیت آنها برای حمایت از تیم ها استفاده کرد.

وی درخصوص لزوم حمایت مسئولین از تیم راهیان هم گفت: باشگاه راهیان در زمانی توانست حکم دیوان عالی را بگیرد که فدراسیون با سرپرست اداره می شد و شرایط خوبی نداشت، بنابراین با در نظر گرفتن برخی مسائل موضوع بازگشت راهیان به شکل جدی مطرح نشد، اما اکنون که فدراسیون جدید روی کار آمده، می توان گام های مثبتی را برداشت و در این بین آقای محبی -رییس هیات فوتبال استان - نقش مهمی دارد، چراکه از موافقین فدراسیون است و باید مزد حمایت هایش را هم بگیرد .

گردکانه اضافه کرد: درکنار پیگیری های جدی مسئولین هیات، اگر فدراسیون ببیند که استاندار و سایر مسئولین استانی پای کار هستند، قطعا با بازگشت راهیان موافقت می کند. از طرف دیگر نمایندگان استان در مجلس هم قدرت بالایی دارند که می توانند از طریق رایزنی با وزیر ورزش این مشکل را حل کنند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha