• دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99122518670
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان:

رانندگان الزاماً نمی‌توانند به مسافران بگویند باید ماسک بزنید

رانندگان الزاماً نمی‌توانند به مسافران بگویند باید ماسک بزنید

ایسنا/اصفهان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: رانندگان الزاماً نمی‌توانند به مسافران بگویند، باید ماسک بزنید، چراکه نمی‌توانند در این موارد با مردم درگیر شوند؛ البته به مسافران تذکر داده می‌شود.

علیرضا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برخی گلایه ها مبنی بر رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در سفرهای برون شهری در اتوبوس ها، اظهار کرد: رعایت بخشی از پروتکل ها به مسافران، بخشی به شهرداری و بخشی به شرکت های مسافربری مربوط است.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل ها در پایانه های مسافربری توسط شهرداری ها با ضدعفونی و کنترل انجام می شود، گفت: شرکت های مسافربری نیز با برنامه ریزی های صورت گرفته، اتوبوس ها را ملزم به ضدعفونی می کنند و در زمان تهیه بلیت، کد ملی مسافر بررسی می شود که در صورت مثبت بودن تست کرونا، به شخص بلیت فروخته نمی شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: از سوی دیگر به استثنای خانواده های درجه یک، مسافران اجازه ندارند در اتوبوس کنار یکدیگر بنشینند.

وی با تأکید بر اینکه هنوز کرونا تمام نشده و مردم نباید سفر کنند، توضیح داد: هر چه تعداد سفرها افزایش یابد، زنجیره انتقال کرونا ادامه خواهد یافت.

جعفری با اشاره به فشاری که بر بخش خصوصی و شرکت های مسافربری وارد می شود، گفت: تنها به شرکت های مسافربری و اتوبوس های برون شهری فشار می آورند که باید پروتکل ها را رعایت کنند، در حالی که اکنون فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در بخش های عمومی همچون اتوبوس های شرکت واحد، مترو، داروخانه ها و ... رعایت نمی شود.

وی در خصوص ماسک نزدن مسافران در اتوبوس های برون شهری، تاکید کرد: رانندگان الزاماً نمی توانند به مسافران بگویند، باید ماسک بزنید، چراکه نمی توانند در این موارد با مردم درگیر شود، البته به مسافران تذکر داده می شود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان یادآور شد: به طور معمول رانندگان در همان ابتدای سفر اجازه نمی دهند افراد بدون ماسک سوار اتوبوس شوند، اما اگر در بین راه مسافری ماسک خود را برداشت، راننده نمی تواند دائم این موضوع را به وی تذکر دهد، چراکه برای جلوگیری از تصادف ناچار به حفظ آرامش رانندگی خود است.

وی تصریح کرد: اگر مردم نخواهند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، سیستم دولتی تا حدی توان نظارت دارد. با توجه به تداوم شیوع کرونا و در آستانه شب عید و ایام نوروز، چه دلیلی دارد که افراد با اتوبوس و خودرو شخصی و عمومی مسافرت کنند؟  باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

جعفری افزود: با وجود این که رانندگان طی یک سال گذشته درگیر رکود اقتصادی شده و بیش از ۵۰ درصد مسافران خود را از دست داده اند، اما نسبت به رعایت پروتکل ها پایبند هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در خصوص اینکه برخی اتوبوس ها بدون رعایت فاصله اجتماعی و با ظرفیت کامل اقدام به جابجایی مسافر می کنند، گفت: رانندگان موارد را رعایت می کنند، اما در برخی مسیرها مسافران برای سوار شدن اصرار می کنند و یا اینکه در بین راه مانده اند، در این شرایط ناچار به سوار کردن تعداد بیشتری مسافر هستند.

جعفری خاطر نشان کرد: در صورت گزارش موارد تخلف رانندگان،  با شرکت های مسافربری آنها برخورد می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha