• دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99122518731

رئیس انجمن طلا و جواهر خراسان رضوی:

چشم‌انداز طولانی‌مدت طلا، سیر صعودی دارد

چشم‌انداز طولانی‌مدت طلا، سیر صعودی دارد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی در خصوص افزایش قیمت طلا در بلندمدت گفت: چشم‌انداز طولانی‌مدت در خصوص قیمت طلا، اصلا پایین نیست و چشم‌انداز میان‌مدت این است که طلا به نوسان‌های خود ادامه دهد.

شهرام مرصعی در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با بررسی علل کاهش قیمت طلا در چند هفته اخیر و افزایش دوباره آن بیان‌کرد:  در چند هفته اخیر، سیر نزولی  قیمت جهانی و قیمت داخلی طلا را شاهد بودیم که بخشی از دلایل افت قیمت جهانی طلا به تغییر نگرش و رفتار سیستم قدرت در امریکا باز می‌گردد . انتظار ثبات و تعادل در روابط امریکا با سایر کشورهای جهان باعث  نزول قیمت جهانی طلا شد که پیش از این به دلیل نابسامانی‌های رفتاری امریکا درحوزه بین الملل التهاباتی ایجاد شده‌بود و به نظر می‌رسد که قیمت‌ها تا اندازه‌ای واکنش‌های اصلاحی به خود بگیرند .

وی در خصوص افزایش قیمت طلا در بلندمدت گفت: چشم‌انداز طولانی‌مدت در خصوص قیمت طلا، اصلا پایین نیست و چشم‌انداز میان‌مدت این است که طلا به نوسان‌های خود ادامه دهد و پس از آن به دلیل وضعیت نابسامان اقتصاد جهانی و نبود تعادل و توازن در روابط سیاسی در سطح بین‌الملل قیمت طلا سیر صعودی به خود خواهدگرفت.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی افزود: قیمت طلا در داخل کشور تابعی از قیمت جهانی طلاست و بخشی از تنزل قیمت طلا در کشور نیز به همین موضوع باز می‌گردد و بخشی از آن مربوط به تنزل قیمت دلار می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد که این وضعیت پایدار نخواهد بود .

مرصعی در ارتباط با احتمال کنترل قیمت‌ها درمناسبت‌های پیش‌رو تصریح‌کرد: با توجه به تعطیلات نوروز و انتخابات ریاست جمهوری که در پیش داریم ، دوراز انتظار نیست که قیمت‌ها باز هم سیر نزولی در پیش گیرند که بخشی از آن مربوط به تبلیغات و اعمال قدرت در اقتصاد می‌باشد و در کوتاه‌مدت، می‌تواند موفق عمل کرده و قیمت‌ها را ثابت نگه‌دارد و حتی با کاهش بیش‌تر قیمت طلا مواجه شویم اما پیش‌بینی می‌شود پس از انتخابات بار دیگر نوسانات به این حوزه بازگردد.

وی اضافه‌کرد: بسیاری از قیمت‌ها اعم از قیمت دلار درکشور بر اساس قوانین و معیارهای اقتصادی تعیین نمی‌شود و نوسانات بسیار وابسته به مسائل سیاسی است، به همین دلیل خبرهای مربوط به مسائل غیر اقتصادی، می‌تواند قیمت‌ها را تغییر دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha