• دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 99122518839
  • خبرنگار : 71626

تازه‌های نشر

کتابی از دینانی، «نظریه ژانر» و دو اثر داستانی

کتابی از دینانی، «نظریه ژانر» و دو اثر داستانی

«عقلانیت و معنویت» نوشته غلامحسین ابراهیمی دینانی، «نظریه ژانر» با تدوین و تالیف سیدمهدی زرقانی و محمودرضا قربان صباغ، «هومو موزیکوس» نوشته هرمز ریاحی و «پیرمردی که داستان‌های عاشقانه می‌خواند» نوشته لوئیس سپولودا با ترجمه محمد شهبا منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، کتاب «عقلانیت و معنویت» نوشته غلامحسین ابراهیمی دینانی در ۱۵۷ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۳۰ هزار تومان توسط نشر هرمس منتشر شده است.

«جایگاه فلسفه اسلامی»، «سنت و تجدد»، «ماجرای فکر فلسفی در جهان اسلام»، «پرسش و پاسخ»، «رابطه عرفان و فلسفه»، «حکمت اشراق(۱)» و «حکمت اشراق(۲)» از عناوین اصلی این کتاب هستند.

«نظریه ژانر» (نوع ادبی) با تدوین و تالیف سیدمهدی زرقانی و محمودرضا قربان صباغ در ۴۳۸ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۷۶هزار تومان توسط نشر یادشده منتشر شده است.

در نوشته پشت‌ جلد کتاب آمده است: وقتی سخن از «نظریه» به میان می‌آید، پرسش‌هایی درباره ماهیت، ویژگی‌ها و کارکردها به ذهن متبادر می‌شود: ژانر چیست و کارکرد آن کدام است؟ ویژگی‌های آن چیست؟ چه نسبتی با متغیرهای برون‌متنی دارد؟ رده‌بندی آثار ادبی بر چه اساسی انجام می‌گیرد؟ انواع ادبی کدام‌ها هستند؟ تحولات ژانرها در ادوار تاریخی چگونه است؟

همچنین مجموعه داستان «هومو موزیکوس» نوشته هرمز ریاحی در ۱۶۷ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۰هزار تومان توسط نشر هرمس منتشر شده است.

در این کتاب داستان‌های کوتاهی با عنوان‌های «سندروم داون»، «شهر رستگاری»، «ژی‌ژی و مگی»، «اِســ تَــ ـفِــ ـنــ ــی»، «گابریئلا»، «چُسان‌فِسان»، «عباس در آرامستان»، «گرگان» و ... می‌خوانیم.

دیگر کتاب منتشرشده در این نشر «پیرمردی که داستان‌های عاشقانه می‌خواند» نوشته لوئیس سپولودا با ترجمه محمد شهباست که در ۱۰۴ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۲۰هزار تومان به چاپ رسیده است.

در معرفی لوئیس سپولودا عنوان شده است: لوئیس سپولودا به سال ۱۹۴۹ در شیلی به دنیا آمد و به سال ۱۹۷۵ به جرم فعالیت سیاسی از این کشور تبعید شد. او در جنگل‌های آمازون برای یونسکو کار می‌کرد و از ۱۹۸۰ تاکنون در آلمان ساکن است و به نویسندگی، نمایشنامه‌نویسی و روزنامه‌نگاری می‌پردازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha